Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SKODA OCTAVIA 1 1,9 TDI 1999 - Zamek centralny nie reaguje na pilota

22 Maj 2017 19:40 1938 9
  • Poziom 10  
    Witam.Posiadam Skodę Octavia 1,9 TDI rocznik 1999 oraz problem. Octavia ma dokładany alarm i centralny z pilota. Wszystkie połączenia tzn. wtyczki zamka, modułu podnoszenia szyb, kostka przy pedałach w słupku są czyste, przewody w wiązkach są całe nie zgnite. Mimo to pilot nie włącza/wyłącza zamka centralnego, ale alarm tak. Po czasie odkryłem ,że sterownik podnoszenia szyb w lewych tylnych drzwiach jest zalany wodą i śmierdzi spalenizną tzn. kaput. Komputer pokazuje błąd 1333 czyli trafiony sterownik tych drzwi.
    Pytanie mam takie: Czy trafiony sterownik tylnych lewych drzwi ma wpływ na nie załączanie się centrala z pilota i czy jak wymienię ów sterownik problem zniknie?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Zapewne nie zniknie bo Ty nie masz sterowania czyli Twój alarm nie wysyła sygnału do centralnego. Napisz czy centralny zamek czyli sterownik i siłowniki były oryginalnie a dołożony był alarm z pilotem?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Sterowniki i siłowniki są oryginalne a dołożony był alarm z pilotem. Alarm w/g mnie wysyła sygnał do centralnego ponieważ jest nieoryginalny przewód podłączony do wiązki w lewych przednich drzwiach wyprowadzony z centralki alarmu.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Może być to wina sterownika w tylnych drzwiach ale (tego nie napisałeś) jeżeli działa sterowanie z kluczyka to i z pilota musi.
    Jeżeli działa z kluczyka a z pilota nie to tylny sterownik nie ma nic do tego i masz brak sygnału ze sterownika pilota.
  • Poziom 10  
    Gwoli wyjaśnienia.Rzeczywiście nie napisałem ,że "może być to wina sterownika w tylnych drzwiach" ale napisałem ,że jest zalany i kaput to chyba to samo? "Mimo to pilot nie włącza/wyłącza zamka centralnego, ale alarm tak" też napisałem. Nie napisałem tylko, że z kluczyka nie działa to już nie to samo." Mea culpa, sory"
    Teraz zamierzam sprawdzić sygnał z centralki alarmu podpięty do owej wiązki o której TEŻ napisałem. Moja centralka alarmu nie ma nazwy. Nie za mojej kadencji ją montowano. Wspomnę ,że elektroniki w niej mało, jest zbudowana głównie na przekaźnikach, jeśli dobrze pamiętam na sześciu. Przejrzałem kilka schematów podłączenia centralek i doszedłem do wniosku ,że właśnie tam powinienem teraz sprawdzić . Wiem ,że sygnał może być mieć 0,4s długości .Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie. Zastanawiam się jak ewentualnie symulować sygnał, czy wystarczy impuls z akumulatora 12V , aby stwierdzić ,że centralny zamek działa a walnięty jest układ sterujący w centralce alarmu odpowiedzialny za sygnał na zamek centralny?

    Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:

    Guzik dała kombinacja z podawaniem impulsu. Kupię sterownik i siłownik zamontuję i wtedy zobaczę.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie denerwuj się :)
    Chodziło mi o to że nie napisałeś czy działa CZ z kluczyka a to ważna informacja. Z kolejnego postu też takiej informacji nie można wywnioskować.
    Nie pisze tu po to by po Tobie jeździć tylko by Ci pomóc. Jeżeli Cię uraziłem to przepraszam ale nie taki był cel mojej wypowiedzi.
    Daj ta informację.
    Zamek sterowany jest masą a nie plusem.
    Daj zdjecie centralki, jej wnętrza i zdjecie pilota. Są tu takie osoby ktore potrafią na tej podstawie podać nazwę centralki.
  • Poziom 38  
    Skoro działa Ci alarm z pilota a centralny nie działa ani z pilota ani z kluczyka to nie szukaj żadnych sygnałów tylko znajdź czemu nie działa centralny z kluczyka. Sprawdź zasilania na komforcie. Najpierw zrób tak aby działał centralny z kluczyka to wtedy prawdopodobnie i z pilota zadziała.
  • Poziom 10  
    Dodam,że na obudowie nie ma nic poza napisem: auto alarm. Bardzo jestem zainteresowany rozwojem tego tematu i dziękuję ,że się podjąłeś mimo mojej postawy pomóc mi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ok.zrobię jak piszesz tylko muszę wrócić do domu za trzy dni.
  • Poziom 10  
    Centralny zamek działa z kluczyka i pilota. Moduł podnoszenia tylej lewej szyby wymieniony i działa.
    Dzięki koledze grala 1 doszedłem do rozwiązania problemu i bardzo mu za to jeszcze raz dziękuję.
    Na początku sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i były ok. Jednakże przy końcu pracy bezpiecznik 38 okazał się spalony ale myślę, że stało się to w trakcie napraw. Korzystając z programu vag-com kontrolowałem postępy i kasowałem błędy 46 central comfort. W między czasie kupiłem i wymieniłem cały mechanizm podnoszenia TL szyby, bo silnik i moduł elektroniczny był spalony od zalania wodą. Przejrzałem wiązki w przejściach wszystkich drzwi i naprawiłem przerwane przewody. Zajrzałem do złącza drzwi za słupkiem pod kierownicą i była ok. żadnych uszkodzeń i zgnicia. Sprawdziłem moduł komfortu. Rozebrałem poprawiłem niektóre luty. Wykręciłem wszystkie zamki, rozebrałem, sprawdziłem, mikro wyłączniki, poprawiłem luty przy gniazdach (były spękane od wibracji, ruszania wtyczką w gnieździe),sprawdziłem silniczki, przesmarowałem dokładnie mechanizmy, oczyściłem styki w gniazdach i wtyczkach. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na mechanizm tylnej klapy. Cały czas korzystałem z vaga i poprawiałem błędy w realu j.w. Po całej trwającej dwa tygodnie z przerwami walce, sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki no i zong 38. Wszystko zaczęło działać więc złożyłem auto do kupy i postanowiłem się podzielić moimi doświadczeniami. Pozdrawiam