Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

funkcja excel - formatowanie warunkowe

23 Maj 2017 14:25 3387 5
  • Poziom 8  
    Witam,
    Proszę o pomoc. Znalazłem kalendarz w excelu, który chciałbym dostosować do swoich potrzeb. Niezbędne do tego będzie formatowanie warunkowe. Chciałbym w kol. AT i AU wpisywać daty urlopu (od do), które jednocześnie podświetlą się na pomarańczowo w kalendarzu za wyjątkiem sobót, niedziel i świąt. Stworzyłem taką oto formułę "=ORAZ(LICZ.JEŻELI($AT$2:$AU$14;C3);MIESIĄC($B3)=MIESIĄC(C3))", która nie funkcjonuje tak jak bym sobie tego życzył, ponieważ nie podświetla w dacie od 08.05. do 19.05. wszystkich tych dni a jedynie pierwszy i ostatni dzień urlopu. Dodatkowo chciałbym, żeby w przedziale tym nie podświetlał dni wolnych od pracy czyli sobót, niedziel i ewentualnych świąt.
  • Poziom 35  
    killerq666 napisał:
    ponieważ nie podświetla w dacie od 08.05. do 19.05. wszystkich tych dni a jedynie pierwszy i ostatni dzień urlopu. Dodatkowo chciałbym, żeby w przedziale tym nie podświetlał dni wolnych od pracy czyli sobót, niedziel i ewentualnych świąt.


    funkcja excel - formatowanie warunkowe2017-05...png Download (155.87 kB)

    Czy o tego typu efekt chodzi :?: :D

    Jeśli tak to trzeba trochę pomanipulować "pierwszeństwem" reguł formatowania warunkowego i ... zastosować mały trick dla zakresu urlopów :idea:

    kal..xlsx Download (28.36 kB)Punkty: 1.5 dla użytkownika
  • Poziom 8  
    Nie do końca. Chodziłoby mi bardziej o to żeby wpisując daty w kol. AT i AU excel sam pokazywał te dni w kalendarzu.
  • Poziom 35  
    killerq666 napisał:
    żeby wpisując daty w kol. AT i AU excel sam pokazywał te dni w kalendarzu


    Rozumiem, że użytkownik tego arkusza :D jest bardzo leniwy i nie wiadomo czy będzie dobrze rozpisywał wszystkie dni urlopu :?:

    No więc ja, który też jest leniwy :D - w takiej sytuacji wypełnił bym całą tablicę funkcją "samo wypełniającą" =JEŻELI($BF2>AT2;AT2+1;"") i powierzył sporządzanie tej tablicy pomocniczej tylko Excelowi :D
  • Poziom 8  
    A nie da rady zrobić tego bez tablicy pomocniczej? Tak żeby excel wiedział, że w przedziale dat wskazanych w kol. au i at ma wstawić kolor do kalendarza. Chodzi mi o to, że urlop może trwać parę dni, a czasem 2-3 tygodnie. Nie chciałbym żeby tworzyła się z tego nie wiadomo jak długa tablica pomocnicza. Poza tym mam pomysł, żeby na podobnej zasadzie excel wypełniał kalendarz innymi zdarzeniami, więc potrzebne by mi były do tego kolejne wolne kolumny.
  • Poziom 35  
    killerq666 napisał:
    A nie da rady zrobić tego bez tablicy pomocniczej?

    Na pewno - da radę :D , ale ja :cry: zwykle stosuję najprostsze rozwiązania, które realizują założony cel.

    Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żebyś poszukał funkcji (czy formuły np tablicowej :?: ), która w oparciu o graniczne wartości stworzy wirtualną tablicę, którą będzie możliwa do wykorzystania do formatowania warunkowego :|

    Możesz też zastanowić się nad sformułowaniem formalnego kryterium (tzn bez zapisu konkretnej formuły), która będzie określała od której komórki zacząć formatowanie, a na której skończyć ? :cry: Gdyby urlop był jeden to wszystko byłoby proste >= od początku i <= od końca :!: Dla kilku okresów urlopów i na dodatek w zapisie "tak jak leci" (tj niezwiązane z wierszem miesiąca) - ja nie znajduję możliwości sformułowania takich kryteriów :cry: