Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sonda lambda - dziwne zachowanie na LPG

11111olo 23 May 2017 15:18 1620 2
  • #1
    11111olo
    Level 42  
    Witam
    Sterownik TEC99 tartarini.
    Przy pracy na benzynie wartość napięcia na wolnych obrotach oscyluje między 0,2V-0,8V czyli prawidłowo.
    Po przełączeniu na gaz na początku napięcie z sondy wynosi 0,8V i zaczyna spadać (aktuator się zamyka) i zmniejsza się do 0,7V i nagle jest 0,0V, mocno spadają obroty i po szybkim otwarciu aktuatora znowu napięcie rośnie do 0,8V i cała sytuacja się powtarza.
    Wg mnie wskazania sondy powinny być w szerszym zakresie a nie tylko bogata mieszanka albo wcale.
    Napięcie odczytane za pomocą komputera oraz miernikiem i w obu przypadkach jest tak samo.

    Co może być nie tak?

    *********************
    EDIT



    Sprawdziłem połączenia od emulatora AEB426 i wszystko jest ok.

    Próbowałem "na siłę" wymusić falowanie sondy na wolnych obrotach przy pracy silnika na LPG i "da się to zrobić" nieco dokręcając śrubę na reduktorze ale wtedy aktuator się mocno otwiera, po czym szybko zamyka a praca silnika na wolnych obrotach jest daleka od właściwej (mocno falują obroty).

    Odległość aktuatora od miksera to jakieś 40-50 cm. Jak wymieniałem węże to zrobiłem tak samo. Najbliżej jak mogę go da to jakieś 20cm (przy samej obudowie filtra). Teoretycznie mógłbym go umieścić w samym filtrze tak że byłby 5cm od miksera, tylko czy to wszystko ma sens.

    Może sterownik TEC99 Tartatini jest po prostu taki niedorobiony?

    Jak wymieniałem reduktor to sprawdzałem zachowania na registrze i tu nie było żadnych problemów. Pewnie by się okazało że pali jak smok ale tego nie sprawdzałem.
  • Helpful post
    #2
    panstalin2
    Level 20  
    Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala .

    Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .