Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B6 - Temperatura na wyjściu z parownika i kratek nawiewu L i P

oslo6 23 Maj 2017 19:08 1437 1
  • #1 23 Maj 2017 19:08
    oslo6
    Poziom 11  

    Panowie, przeglądałem bloki pomiarowe i zauważyłem pewną anomalię.
    Jest duża różnica pomiędzy lewą a prawą stroną w pomiarach temperatury na wylocie kratek bocznych, po załączeniu klimatyzacji.
    Tak wygląda sytuacja w trybie ECON ON (bez sprężarki) i wydaje się, że jest OK:
    A4 B6 - Temperatura na wyjściu z parownika i kratek nawiewu L i Pecon o..png Download (56.92 kB)

    Natomiast po załączeniu sprężarki ECON OFF ustawione na 18 stopni i środkowe kratki zaczynają się anomalie.
    A4 B6 - Temperatura na wyjściu z parownika i kratek nawiewu L i Pecon of...png Download (61.41 kB)

    Temperatura na wylocie lewej kratki - czujnik G150 - zaczyna pokazywać mniej, niż temperatura na wyjściu z parownika - G263.
    Dobrze rozumuje, że na wylocie z kratek powinna być nieco wyższa niż na wyjściu z parownika - tak jak jest na prawej stronie ? ? ? Wiadomo, że auto nagrzane to zawsze trochę wzrośnie przy wylocie...
    Im niższa temperatura na wyjściu z parownika tym to przekłamanie wzrasta:
    A4 B6 - Temperatura na wyjściu z parownika i kratek nawiewu L i Pecon of...png Download (62.26 kB)

    Co najlepsze zamieniłem te czujniki miejscami i jest bez zmian.
    VAG żadnych błędów nie pokazuje, adaptacja przechodzi poprawnie, a odchylenie z odczytu potencjometrów pomiędzy zadaną a aktualną jest w granicach 3-4 jednostek...

    Czy ten odczyt ma wpływ na regulację temperatury, czy najważniejsza jest temperatura na wyjściu z parownika i ta, która jest mierzona przez czujnik w klimatroniku - G65, czyli panująca w aucie ?
    Proszę o jakieś sugestie, z góry dziękuję za pomoc.

    0 1
  • #2 20 Gru 2017 14:42
    oslo6
    Poziom 11  

    Rozwiązanie było proste - słaba wydajność klimatyzacji - nieszczelny układ, po wymianie oringów na przyłączach, sprawdzeniu szczelności i nabiciu klimatyzacji temperatura pomiędzy stronami jest taka sama.

    0
  Szukaj w 5mln produktów