Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 6R 1.6 TDI (75KM) - Dymi na niebiesko i szaro, EGR, DPF..

gimmesomo 24 Maj 2017 19:19 825 2
  • #1 24 Maj 2017 19:19
    gimmesomo
    Poziom 9  

    Witam, od dłuższego czasu męczę się z problemem w moim VW Polo 1.6 TDI CAYA z 2010r. (przebieg 67 tyś. km).
    Mianowicie, od czasu do czasu zdarza mi się, że chwilę po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów auto zaczyna dymić na niebiesko lub szaro, w tym samym momencie obroty szaleją -skaczą lub potrafi nawet zgasnąć, niekiedy ustabilizują się i w trakcie postoju trzymają 1000 obrotów, podczas przyśpieszania słychać stukot wtrysków w obrębie 1800-2100 obrotów. Problem występował nierównomiernie, raz na tydzień, raz na miesiąc - różnie. Zazwyczaj po przejechaniu kilkukilometrowego odcinka problem ustępował. Po podłączeniu pod komputer diagnostyczny - brak jakichkolwiek błędów.
    Sytuacja się pogorszyła niedawno, nagle pojawił się błąd EGR, ze względu na sytuację rodzinną pojechałem do elektromechanika - EGR został wy-programowany z komputera samochodu. Po tygodniu znowu pojawił się problem z dymieniem, akurat w momencie nagłego wyjazdu do szpitala. Auto dymiło na szaro i niebiesko aż wywaliło błąd i wpadło w tryb serwisowy. Po podłączeniu pod komputer okazało się, że to problem z zatkanym DPFem (do chwili obecnej przez kilka lat, ikonka przepalania DPF włączyła się kilkukrotnie, w komputerze pokazało, że wypalanie przebiegało sprawnie). Zwróciłem się o pomoc do elektromechanika który wyprogramowywał EGR, powiedział, że wypalanie serwisowe na postoju powinno usunąć problem, podpierał się informacją o dobrym stanie DPFa podczas sprawdzania przy wyprogramowaniu EGR, oraz podobnymi przeprowadzonymi akcjami. Kazał szukać przyczyny np. zaczynając od wtrysków - podobno są dosyć wadliwe w tych silnikach. Dzisiaj auto zostawiłem u znajomego który zajmuje się regeneracją wtrysków jednak z powodu natłoku pracy cokolwiek o wtryskach dowiem się w przyszłym tygodniu.

    Szukam podpowiedzi lub wskazówek, ktoś z Was spotkał się z takim problemem ? W mojej okolicy serwisy specjalistyczne od diesla mają kiepską opinię świadczonych usług. Z powodu braku konkretnych specjalistów nie mam pojęcia jak się zabrać do tematu. Większość nie wie o co chodzi lub nawet nie chcą się podjąć sprawdzenia problemu.

    Przy okazji: Co dalej z wyprogramowanym EGRem ? Wyprogramowanie kosztowało 400 zł, serwis VW za wymianę życzy sobie ponad 2 tyś.

    0 2
  • #2 24 Maj 2017 20:24
    adam7009
    Poziom 38  

    brak egr = dpf problem nawet przy sprawnym filtrze.

    0
  • #3 24 Maj 2017 20:47
    gimmesomo
    Poziom 9  

    tak mi wspominał elektromechanik, że z czasem to wpłynie na DPF ale nie w tak krótkim czasie jak mi wyskoczyło, dlatego mam szukać przyczyny z problemem dymienia.

    Rozumiem, że poza przyczyną teraz należało by wgrać mapę z EGRem z powrotem i wymienić na nowy ?

    0