Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV - odpięta wtyczka niedaleko silnika

25 Maj 2017 15:28 3033 21
  • Poziom 8  
    Witam. Jestem nowy w tych sprawach. Dzisiaj zauważyłem, że mam luźną wtyczkę. Dynda ona sobie pod rozrządem. Ostatnio nabijałem klimatyzację. Czy mogli mi to wtedy tam odpiąć? Za co ona odpowiada? Zdjęcia
    VW Golf IV - odpięta wtyczka niedaleko silnika VW Golf IV - odpięta wtyczka niedaleko silnika

    Pierwsze zdjęcie to wtyczka, a drugie zdjęcie to wejście, gdzie by mogła ona pasować. Trochę w dół tam gdzie widać wyciek dynda ta wtyczka

    Silnik 1.6 benzyna + lpg
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Czujnik ciśnienia pompy wspomagania. Zapnij na miejsce.
  • Poziom 8  
    czyli wpiąć to w miejsce na drugim rysunku?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak i pisać poprawnie.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    daras41 napisał:
    Czujnik ciśnienia pompy wspomagania. Zapnij na miejsce.

    Wtyczka zapewne sama sie nie wypieła...usterka tego czujnika to falowanie obrotów silnika na biegu jałowem-powszechna usteka w AKL-u
  • Poziom 8  
    Wpiąłem wtyczkę na miejsce. Czujnik nie jest chyba uszkodzony, bo nie ma żadnego błędu w komputerze.
    A mój problem polega na tym, że na zimnym silniku pod odpaleniu auta silnik szarpie i czasami potrafi zgasnąć jak stoi tak odpalony, podczas jazy przy zmianie biegów (wciśnięcie sprzęgła) obroty idą do góry i później spadają. Jak się nagrzeje, to chodzi jak złoto. Podejrzewam albo przepustnicę, którą sam adaptowałem bo mechanik mówił, że jest uszkodzona (chciał ją adaptować przez kanał 098, a w silnikach ze sterownikiem Simos robi się to przez 001 przez niego 3 razy płaciłem za zmianę przepustnicy...), albo sondę lambda, mam wykryty taki błąd w komputerze. Sonda z tego co czytałem odpowiada za podawaną mieszankę paliwa, więc to może być problemem. Wiem, że te obroty to dość częsta przypadłość tego silnika. Może ktoś coś poradzić?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Zapewne winien czujnik temperatury (a w zasadzie jeden z czujników-jest podwójny jeden daje wskazania temperatury na zegary,drugi do ECU)trzeba sprawdzic w blokach pomiarowych-nie zawsze wyrzuca błąd.Adaptscja przepustnicy jest na kanale 098 ,zeby to zrobic poprawnie należy skasować wyuczone nastawy oraz w ECU nie moze byc zapisany żaden błąd.Νastępną istotną sprawą jest szczelność dolotu oraz przepływomierz ktory profilaktycznie mozesz przeczyścić .
  • Poziom 8  
    Ja mam silnik ze sterownikiem Simos i adaptacje robi się przez 001. Trochę na necie poczytałem i każdy tak robi. Przepustnica działa jak trzeba, bo przedtem na luzie miałem 2000 obrotów... Teraz wszystko jest ok, ale jak się nagrzeje..
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Ja tez mam simos i adaptacja jest na kanale 098...jaki masz kod silnika-zapewne AKL....czym robisz adaptację?
  • Poziom 8  
    Mam akl. Adaptacje robię vag-com 311.2 plus kabel z allegro vag kkl

    Jak chciałem zrobić na 098, to nie miałem nic, że adaptation ok. Nic się nie działo. Zamiast napisów był ciąg liczb 0 i 1 było coś podobnego jak tu:
    https://postimg.io/image/xouqsfzfz/
  • Poziom 32  
    Podczas adaptacji widzisz w blokach pomiarowych zmieniające sie wartości?
  • Poziom 8  
    tak. napięcie idzie do góry

    teraz i tak raczej nic nie zrobię, bo przepustnica już na pewno się trochę zabrudziła. Jeżdżę tak jakie 2-3k km. Będzie trzeba wyczyścić przepustnicę i dopiero nastawiać.

    tak jak na wrzuconym rysunku nie miałem aktywnego przycisku "GO"
  • Poziom 32  
    Jezeli masz bład sondy lambda nie przejdzie adaptacji...
  • Poziom 8  
    kasuje go przed adaptacją. i go nie ma, ale po jakimś czasie wraca
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Daj opis tego błędu.
    Też miałem ten silnik i jestem pewny że adaptacji nie było na kanale pierwszym.
    Podaj nr sterownika silnika - naklejka na sterowniku lub widac go VAGiem po nawiązaniu z nim komunikacji.
    Tam często pękał krócieć od bypassu przepustnicy. Cienki wężyka miedzy kolektorem ssącym a rura miedzy przepustnica, przepływomierzem i deklem rozrządu.
  • Poziom 8  
    ok. W niedzielę wieczorem wracam do domu i zrobię wszystkie screeny. Na razie dzięki za pomoc.
  • Poziom 8  
    a więc tak. Podłączyłem komputer do auta. Pokazały się dwa blędy:
    VW Golf IV - odpięta wtyczka niedaleko silnika
    pierwszy, to standardowo sonda lambda. Mam ją do wymiany, a drugi to kontrola czujnika tlenu? Błędy wyczyściłem:
    VW Golf IV - odpięta wtyczka niedaleko silnika
    i zabrałem się za robienie adaptacji tak jak robiłem na początku:
    VW Golf IV - odpięta wtyczka niedaleko silnika VW Golf IV - odpięta wtyczka niedaleko silnika
    później zrobiłem to tak jak tutaj mówiliście na kanale 098. Nic się nie działo. Tylko napięcie szło w górę:
    VW Golf IV - odpięta wtyczka niedaleko silnika VW Golf IV - odpięta wtyczka niedaleko silnika
    No i w sumie to wszystko. Rano odpalę auto, ale wątpię by to coś pomogło. Wiem, że na pewno jest sonda lambda do wymiany, ale czy ona może powodować te dolegliwości?

    I jeszcze takie pytanie z innej beczki. Dzisiaj w trasie napotkał mnie komunikat na liczniku kilometrów "service oil". Olej zmieniałem jakoś 1-2 miesięcy temu, razem z wszystkimi filtrami. Nie za bardzo się tym przejąłem, poszperałem w internecie i usunąłem ten komunikat. Czy mogą być jakieś negatywne skutki tego? Na tym oleju przejechałem dopiero 1000-1500km...
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Co do komunikatu o oleju to przy wymianie nikt go nie ustawił.
    Żadnych negatywnych skutków. Ustawiając go teraz powinieneś zmniejszyć ilość km do następnego przeglądu jak i ilość dni o to co minęło od wymiany oleju.
    Ja nie widze żadnej informacji by była uszkodzona sonda.
    Drugi błąd jest spowodowany uszkodzonym czujnikiem wspomaganie przez co był odłączony i lepiej by był odłączony póki nie zamontujesz sprawnego.
    Moja teoria jest taka.
    Masz źle ustawiony LPG przez co jest uboga mieszanka. Sterownik zmienia nastawy do pracy przy LPG. Jak widać po błędzie nie jest w stanie wiecej zmienić mieszanki.
    Gdy odpalasz silnik na PB to zaczyna świrować bo nastawy nie pasują na PB.
    Wykasować wartości wyuczone. Ustawić poprawnie LPG.
    Moze być jeszcze np zbyt niskie ciśnienie PB lub uszkodzone wtryskiwacze ale raczej to wina źle ustawionego LPG.
  • Poziom 8  
    Zapomniałem dodać, ale jak już silnik się rozgrzeje tak, że gaz się włączy i samodzielnie gaz wyłączę, to normalnie chodzi też i na benzynie. Problemem jest tylko zła praca na zimnym silniku. A czego dotyczy ten błąd od sondy? Bo mechanik mówił, że jest ona do wymiany i teraz nie wiem już co zrobić... To teraz na pewno będzie do wymiany ten czujnik ciśnienia, co jeszcze polecacie zrobić? Czy jest możliwe to, że przez ten czujnik na zimnym silniku tak szaleje?

    E: Skoro sonda nie umie zmienić mieszanki, to też chyba jest padnięta...
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Sonda nie zmienia mieszanki i nigdy tego nie robiła. Sonda jest czujnikiem a sterownik zmienia mieszankę na jej podstawie.
    Jakbyś używał interfejsu do robienia diagnozy a nie kasowania błędów to byś zauważył że sterownik ma jakiś margines w którym może się zmieścić i po przekroczeniu tych +/-10% powiadomi błędem że limit został przekroczony.
    Widać to w blokach mierzonych gdzie jest odczyt z lambdy, chyba blok 31.
    Co do czujnika ciśnienia wspomagania to on nie wie czy silnik jest zimny czy ciepły więc obroty mogą faulować w każdym przedziale temperatury. Zanim go wymienisz to należało by sprawdzić instalacje pomiędzy nim a sterownikiem silnika. Ten czujnik jest po to by dać informację sterownikowi silnika że kręcisz kierownicą i teraz silnik będzie miał ciężej przez co sterownik podnosi obroty biegu jałowego. Jeżeli nie ma informacji z czujnika to sterownik nie zareaguje i np przy maksymalnym skręceniu kierownicy mogą spaść na tyle obroty że silnik zgaśnie.
    Przy błędzie który masz sterownik silnika może podnieść na chwile obroty na biegu jałowym co może spowodować falowanie obrotów przy każdej temperaturze silnika.
    Dostałeś odpowiedzi na swoje pytania. Teraz zmień mechanika bo jak widać ten nie wie co sie dzieje i chce wymieniać części bez sprawdzania i nawet nie potrafi zinterpretować poprawnie błędu.
    Tutaj jest praca dla gazownika.
    Instalacja ma być tak ustawiona żeby ten błąd sue nie pojawiał.
    Możesz wykasować wartości wyuczone, jeździć na samej PB i podglądać wartości wyuczone z lambdy i będzie widać że ten parametr trzyma sie w zadanym przedziale a po włączeniu LPG i zrobieniu dłuższej trasy zaczyna się zmieniać.
    Jeżeli ten błąd wyskoczy przy jeździe na PB to silnik może ciągnąć lewe powietrze w co wątpię bo falowałyby obroty też na ciepłym silniku.
    Wykasuj wartości wyuczone, zakręć zawórna butli LPG i zrób 100km tylko na PB to sie wtedy wszystko okaże.
  • Poziom 8  
    Ok. Dzięki za pomoc. To najpierw wyciągnę wtyczkę od czujnika wspomagania, tak jak radzili ludzie. Na instalację mam 2 lata gwarancji, więc powinni mi ją ustawić w ramach gwarancji nie? Przed oddaniem do gazu zrobię trasę na benzynie i zobaczę co się będzie działo. Czy mogę zamiast zakręcać butle po prostu przy starcie silnika wyłączyć gaz? Czy muszę tą butlę zakręcić?
    Wykasować wyuczone wartości mogę tak zrobić jak w przypadku adaptacji przepustnicy? Tam też kasowałem te wartości.

    A czy jesteś w stanie mi powiedzieć, czy przepustnica się zaadaptowała? Rano jak odpaliłem zimne auto obroty tak nie skakały, ale dalej tak jakby się dusił...
  • Poziom 8  
    Czy jest ktoś w posiadaniu opisu bloków pomiarowych dla 1.6 sr akl? Muszę sprawdzić czy sonda lambda działa, ale nie wiem które bloki mam ustawić by było to widać.