Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 1,6i

28 Lip 2005 17:57 12485 29
  • Poziom 16  
    mam problem z astrą 1,6 z zapłonem bezrozdzielaczowym 94' wszystko sprawdziłem zapłon ciśnienie paliwa silnik chodzi płynnie tylko nie ma przyspieszenia ( jest mułowaty przyt gwałtownym przyspieszeniu) o co chodzi?
  • Poziom 13  
    sprawdz tarcze sprzegla, docisk i wszystko co zwiazane ze skrzynia biegow.
  • Poziom 12  
    a kontrolka od silnika sie pali ??

    sprawdz moze rozrząd i przy okazji klin na wale, albo najpierw moze czy układ wydechowy nie jest zapchany (przejedz sie z wykreconom sondą lambdą)
  • Poziom 16  
    z klinem był problem bo niebyła dokrecona śruba, koła zakołkowane wporzo,sprawdzony rozrząd dokładnie! włącznie ze wzniosem krzywek, katalizator wyrzucony sprzęglo nie ślizga wzsystko sprawdzone idzie ładnie gładko jak dodaje ekonomicznie gazu po gwałtownym dodaniu jakby auto rozpędzało sie z lawetą! podejrzewam koma!

    Dodano po 1 [minuty]:

    kompa wcześniej świeciła kontrolka silnika ale z powodu ładowania ok20V!
  • Poziom 12  
    bardzo mozliwe, ale spróbuj jeszcze zaślepić zawór EGR czasem mimo ze chodzi zakłuca prace silnika, miałem tak w X16SZR
  • Poziom 34  
    20V to chyba komputer uszkodzony ,nie wyprzedza zapłonu ,możesz sprawdzić?
  • Poziom 16  
    wyprzedza 20v dla kompa to jeszcze nie tragedia, zaplon na wolnych obrotach w pobliżu gmp po dodaniu gazu przesuwa sie do ok70-80s to jakieś 4-5cm no oko no kole to chyba dobrze? czyjnik temp przy 70-80s 450ohm świecezakopcone byłyi brakowało sygnału sondy, prze4lutowałem kompa i sonda ruszyła oraz świece wypaliło ale tylko to!!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    egr nawet otwarty nie powinien miec takiego wpływu na power!

    Dodano po 8 [minuty]:

    no i ważna bardzo informacja komp to multec s 64 styki i po przekręceniu stacyjki( na drugi dzień!!) nie dobija ciśnienia pompa czego wcześniej nie widziałem w multecu! rusza dopiero z rozrusznikiem i normalnie pracuje
  • Poziom 12  
    zdziwił byś sie
    raz miałem astre do uruchomienia jak EGR stanoł na 80%
  • Poziom 16  
    niestety w tym silniku egr podłączony jest do środkowych cylindrów kolektora i jakiekolwiek otwarcie powodowałoby napewno anomalie w równości pracy na wolnych obrotach!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale oczywiście spróbuje go odłączyc jak jest zamknięty i wykonam próby
  • Poziom 12  
    totalny spadek podcisnienia i błedny sygnał z map-sensora

    a zaslepiś najlepiej uszczelkom zrobioną z puszki po piwie lub pepsi
  • Poziom 16  
    map sensor ma prawidłowy sygnał, zawór egr jest zamknięty ale jest możliwość że po włączeniu zapłonu otwiera się na maxa, zastanawia mnie jednak brak dobijania ciśnienia przez pompe po włączeniu zapłonu!!!
  • Poziom 16  
    zaślepiłem egr i nic to samo ( oczywiste) ale zciągnąłem czujnik temperatury i auto chodzi w awaryjce o wiele lepiej!!
  • Poziom 16  
    no ichyba wiem o co chodzi!!!jakiś jełop wymienił termostat z początkiem otwarcia 92-107°!!to chyba do diesla!silnik jest przegrzany i czujnik temperatury kompa pokazuje cały czas 110° ( tak wynika z pomiarów napięciowych) i ogranicza czas wtrysku!!
  • Poziom 11  
    Witam,
    Czy możecie powiedzieć mi w jaki sposób zaślepić zawór EGR (jak to się robi)? U mnie w astrze dzieją się na wolnych obrotach cuda - gaśnie, drży, obroty spadają itd. Silnik krokowy wyczyściłem i zmieniłem uszczelniacz. Ktoś mi jeszcze podsunął pomysł, że może to być wina zaworu EGR...
  • Poziom 28  
    ... jak również uszczelki na kolektorze dolotowym, przewodu podciśnienia lub gumy przy przepustnicy, oraz, na co rzadko kiedy zwraca się uwagę, silnik krokowy może być wyczyszczony ale dalej wadliwie działać.
  • Poziom 11  
    kredka74 napisał:
    mam problem z astrą 1,6 z zapłonem bezrozdzielaczowym 94' wszystko sprawdziłem zapłon ciśnienie paliwa silnik chodzi płynnie tylko nie ma przyspieszenia ( jest mułowaty przyt gwałtownym przyspieszeniu) o co chodzi?

    mam ten sam problem tylko w silniku C14SE
    nie wiem co to może byc uwalone ze przy gwałtownym wciśnięciu gazu słabo przyspiesza, jak robie to powoli to jest w miare ok
    jeszcze mam taki problem ze gdy odpale auto zimne to nie mam ssania-obroty zaraz spadaja na 750. czy to może byc wina map sensora??? chyba termostat mam jeszcze zepsuty-dość szybko(po 3km) grzeje sie wąż od chłodnicy a temperatura cieczy w czasie jazdy jest ok 89-90stopni
  • Poziom 11  
    Witam
    Jeśli chodzi o ssanie sprawdz czujnik temperatury który podaje sygnał do sterownika
    Gdy sprawny sprawdz w pierwszej kolejności stan przewodów podciśnieniowych
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    czujnik temperatury wymieniłem na nowy i bez zmian czyli stary czujnik był dobry
    krokowca wyczysciłem i prepustnice tez
    myśle ze wina moze leżec po sronie map sensora, tylko jak go sprawdzic, czy jak go odłącze to autku powinno się poprawić gdy przejdzie w stan awaryjny czy pogorszyc???
  • Poziom 11  
    mysle ze moze byc winny jeszcze czujnik temperatury powietrza zasysanego, jak go sprawdzić, czy jak go odłącze to mogę się przejechać autem ??? czy powinno wrócić przyspieszenie i moc gdy go odłącze i komp bedzie brał dane z pamięci???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    w moim silniku jest taki czujnik, w innych oplach potem został zastąpiony przepływomierzem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    w moim silniku c14se jest taki czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik, oto jego fotki:
    http://images36.fotosik.pl/12/3d9cd656a709f047.jpg
    http://images30.fotosik.pl/277/1273cd0c984f1755.jpg

    wyjaśnienie
    czujnik temperatury powietrza zasysanego to odpowiednik przepływomierza w innych silnikach opla (mierzy ilość zassanego powietrza i jego temperature ) jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi bo nie jestem fachowcem w dziedzinie napraw samochodów

    czy ten czujnik może być odpowiedzialny za ssanie w aucie??? bo czujnik temperatury cieczy chłodzącej już wymieniłem i nadal nie mam ssania na zimnym silniku.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czujnik temp. mierzy ilość powietrza... hmm...
  • Poziom 11  
    goldwinger napisał:
    Czujnik temp. mierzy ilość powietrza... hmm...

    nie mierzy w sensie dosłownym ale komp potrafi chyba na podstawie róznych wyników rezystencji w różnej temperaturze wyznaczyć ilość powietrza zassanego i między innymi do tego dostosowuje dawke paliwa
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    W opisanej Astrze, jakiś młody monter na taśmie dodał MAP , bo było miejsce.
  • Poziom 11  
    ok. rozumiem aluzje
    przyznam wam racje, w końcu znacie się bardziej niż ja na autach

    skoro wyjasnilismy sobie ze map sensor i czujnik temp powietrza zasysanego są ze sobą scisle powiązane to niech teraz ktoś mi powie czy przez nawalony czyjnik temp powietrza zasysanego moge nie mieć ssania gdy odpalam zimne auto
    skoro nie mam ssania to wina musi być po stronie błędnych wskazań temperatury, skoro błędna temperatura jaką dostaję komp a wymieniłem czujnik temp cieczy chłodzącej to czy pozostaje jeszcze czujnik temp powietrza do sprawdzenia czy jeszcze coś??
  • Poziom 11  
    witam i proszę o pomoc
    brak mi słów mechanik nic nie może poradzić błąd P0105 Map sensor Voltage High
    wymieniałem 3 sondy Lambda i nadal na przeglądzie w UK nie może go dostać .

    Moderowany przez robokop:

    Sam grzebiesz i twierdzisz że to mechanik. Co ma MAP do sondy? Nic. Zamykam, jedź w końcu do majstra.

  • Poziom 40  
    Map sensor jest przykręcony na ścianie grodziowej w komorze silnika. Mierzy ciśnienie w układzie dolotowym. Kieruj się kolorem zielonym.