Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 6 I 2.0 2006r. - Jak najprościej odciąć pompkę paliwa ?

romkwie 26 May 2017 15:30 3015 15
Relpol
  • #1
    romkwie
    Level 13  
    Mazda 6 I 2.0 hatchback 2006r. benzyna
    Chciał bym odciąć pompkę paliwa najprościej jak można. Na przewodzie zasilającym pompkę benzyny i zwykłym ukrytym wyłączniku.
    Niby proste, ale nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji. Rozwiązania elektroniczne o pewnym stopniu skomplikowania odpadają.
    Problem w tym, że nie wiem gdzie szukać kabla zasilającego pompkę oraz jaki kolor może mieć ten kabelek? Którędy jest on prowadzony do pompki? Pompka jest gdzieś pod tylną kanapą, ale to moje przypuszczenia i ja tak myślę, ale pewności nie mam. Czy należy szukać kabla w progu kierowcy?Nie chciał bym przecinać niepotrzebnie innych przewodów. Jak ewentualnie dostać się do takiego przewodu nie uszkadzając nic po drodze? Jakieś sugestie,podpowiedzi,schematy,fotki bardzo były by mi pomocne.
  • Relpol
  • #2
    facio7
    Level 11  
    Niestety "bez pracy nie ma kołaczy".Musisz niestety dostać się do pompki,podłączyć miernik lub małą żaróweczkę i włączyć zapłon,jak pompka zacznie pracować to odpowiednio na którymś z przewodów pojawi się napięcie.Żeby się upewnić że to odpowiedni kabelek wystarczy go odłączyć i pompka powinna przestać pracować! No chyba, że któryś z tu obecnych kolegów praktyków, poda Ci gotową odpowiedź.
  • #3
    romkwie
    Level 13  
    Oczywiście,że tak zrobię.Chcę tylko zapytać jak dostać się do pompki (rozumiem,że jest ona pod tylną kanapą?) , jak rozmontować kanapę, aby nic nie uszkodzić i czy przewód elektryczny do pompki idzie w progu kierowcy? Tylko tyle chcę wiedzieć. Dalej sobie poradzę.
  • Relpol
  • #5
    romkwie
    Level 13  
    Właśnie o to mi chodziło. Teraz mogę sobie "pomajstrować". Dzięki za podpowiedzi.
  • #7
    romkwie
    Level 13  
    bhtom wrote:
    Witam,

    Co da Ci odcięcie zasilania pompki skoro podnosząc tylną kanapę można bezpośrednio dostać się do złącza pompki i zasilić ją chociażby z gniazda zapalniczki...?

    Pozdrawiam.

    Masz chyba rację.Pomyślałem,że "chętny" na to autko po prostu nie poświęci więcej czasu na szukanie przyczyny jak autko nie odpali. Kiedyś już miałem taki przypadek w innym aucie i to się sprawdziło.Padł tylko akumulator. Czasem rozwiązania proste są skuteczniejszym zabezpieczeniem od rozwiązań fabrycznych.No, ale mogę się mylić. Czy widzisz lepszą "przeszkodę" w takim autku?
    Jeśli tak to jestem otwarty na różne rozwiązania.Nie chciał bym tylko ingerować zbytnio w elektronikę auta.
  • #8
    abart64
    Level 32  
    Najlepszy jakiś układ odcinający ze zwłoką. Jak odpali i zgaśnie na środku ulicy to nikt nie będzie szukał przyczyny tylko zostawi auto i da w długą. Bezpiecznik bimetaliczny na prąd trochę mniejszy niż pobiera pompa byłby najprostszy w zastosowaniu ale nie wiem czy coś się takiego dobierze. Wyłącznik do niego musi być solidny ,ta tania chińszczyzna ma cuda napisane a rozlatuje się od samego patrzenia.

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.1. Nie udostępniaj informacji naruszających prawo.

  • #10
    piotrekwoj1
    Level 40  
    romkwie wrote:
    Czy widzisz lepszą "przeszkodę" w takim autku?


    Np odciąć jedno z zasilań ECU.
  • #11
    romkwie
    Level 13  
    piotrekwoj1 wrote:
    romkwie wrote:
    Czy widzisz lepszą "przeszkodę" w takim autku?


    Np odciąć jedno z zasilań ECU.


    Tak,ale jak zlokalizować takie miejsce odcięcia ECU?
    Czy są w kabinie bezpieczniki lub przekaźniki, których odłączenie spowoduje unieruchomienie auta?
    Czy są takie tylko pod maską?
  • #12
    romkwie
    Level 13  
    Możesz zrobić odcięcie pompy, ale zabezpiecz mechanicznie dostęp do niej...

    Pozdrawiam.[/quote]

    Nie wiem czy zabezpieczenie mechaniczne ma tu sens. Aby się dostać do pompki trzeba odkręcić kilka (może kilkanaście - nie liczyłem jeszcze) solidnych śrub, by można było zdjąć tylną kanapę. Raczej uciążliwe i nie na kilka minut roboty. Tu trzeba narzędzi i sporo czasu.
    Jest filmik na You Tube. Złodziej raczej nie zdecyduje się odkręcać kanapę.

    Czy naprawdę nikt nie zna koloru kabla zasilającego pompkę paliwa? Nigdzie nie można znaleźć takich informacji.Czyżby w każdym egzemplarzu były inne kolory tego kabla? Wolał bym nie demontować (to wcale nie jest takie proste-dużo śrub) tylnej kanapy.
    CameR napisał ,że kanapa ma dwie blokady,które trzeba ręcznie odblokować.To by było zbyt proste.Chyba chodzi Ci o oparcia tej kanapy?
    Tyle,że to nie daje dostępu do pompki.Kanapa jest przytwierdzona śrubami. Może jednak ktoś zna kolor tego kabelka?
  • #14
    romkwie
    Level 13  
    Tak też chyba zrobię. Myślałem też o odcięciu zasilania przekaźnika pompki w tunelu, ale trudniejsze do sforsowania będzie to pierwsze rozwiązanie.
  • #16
    romkwie
    Level 13  
    Auto unieruchomione na dwa sposoby. Odcięcie paliwa i dodatkowo przerwa na jednym z bezpieczników (czego gołym okiem nie widać).
    Dobrze ukryte wyłączniki i to wszystko. Oczywiście konkretnych punktów unieruchomienia nie zdradzę z wiadomych powodów, ale jeśli ktoś choć trochę łapie zasady działania tych elementów (nawet nie koniecznie elektroniki) to sam potrafi coś wymyślić. Wystarczą wiadomości z podstawówki.