Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kia sorento 2 CRDI 2012r - nie odpala

27 Maj 2017 00:08 2010 8
  • Poziom 7  
    Kilka dni temu po przejechaniu kilku kilometrów samochód zgasł i już nie odpalił. Przy pomocy plaka odpala ale zaraz gaśnie. Pompa elektryczna podaje paliwo, nie wiem tylko dokładnie jakie ciśnienie, ale podczas kręcenia silnikiem i przy odpiętym przewodzie paliwo leci wartko. Ciśnienie na listwie podczas kręcenia dochodzi nawet do 46000kp. Czujnik ciśnienia prawdopodobnie sprawny bo wysyła dane do komputera, inne zadane wartości też są wyświetlane. Znalazłem jeden spalony bezpiecznik w desce bezpiecznikowej w kabinie, nie wiem nawet dokładnie od czego jest, nie miałem gdzie sprawdzić, ale tak, czy siak, wymiana nie pomogła. Paliwo na przelewach podczas kręcenia wydostaje się w nie wielkich ilościach ale równomiernie. Byłbym wdzięczny za jakąś radę, podpowiedź. :(
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 38  
    Podczas kręcenia widzi obroty, lub podczas odpalania z plaka?
  • Poziom 43  
    krysdar2 napisał:
    po przejechaniu kilku kilometrów samochód zgasł

    nie po tankowaniu?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 7  
    obroty pokazuje podczas kręcenia, nie tankowałem wcześniej akurat, w zbiorniku jest nadal to samo paliwo, może 1/2 zbiornika.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dobrałem się do zbiornika, sprawdziłem pompkę paliwa raczej jest sprawna, po podłączeniu poza samochodem pompuje paliwo zdecydownie mocno, w zbiorniku czysto, filtr czysty żadnych zabrudzeń, ale mimo to założyłem nowy. Jak na razie żadnych zmian. Silnik nawet nie mruknie.
  • Poziom 43  
    Pozostaje sprawdzić testerem czy nabija ciśnienie i we. Błędy.przy 200bar ecu powinien odpalić wtryski
  • Poziom 7  
    Wczoraj zdemontowaliśmy wtryski, idą do sprawdzenia, trzeba coś wyeliminować. Dalej pozostaną jeszcze czujniki na listwie i pompa wysokiego ciśnienia. Chociaż czynniki podają wskazania do komputera, a pompa wysokiego ciśnienia, niby podaje ciśnie. Okaże się po zamontowaniu wtryskiwaczy.
  • Poziom 2  
    Witam, Mam identyczny problem ze swoim KIA SORENTO 2.0 CRDI 150KM z 2011r. Jechałem delikatnie szarpnęło, auto zgasło i klapa. Podłączyłem G-SCAN 2, w systemie zero błędów. W parametrach rzeczywistych widać obroty wału na rozruszniku -214, ciśnienie na listwie CR podczas kręcenia dochodzi do 390 Barów (wymagane 298). Na Plaku silnik pracuje równo. Popuszczając nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia od wtryskiwacza ciśnienie paliwa na listwie spada, więc wskazania czujnika są raczej prawidłowe. Odpinając wtyczki z czujników, sterownik notuje błędy. Zasilanie sterownika sprawdzone, podając masę na pin B47, załącza się przekaźnik i na sterownik idzie 12,2V na piny B1,B3,B5. Na pin B46 idzie 11,9V. Piny B2,B4,B6, B56, B75, B76- jest masa. Napięcia sprawdzane miernikiem i żarówką 21W. Na podglądzie widać że immo widzi kluczyki. Bezpieczniki sprawdzone. Paliwo jest, sterownik nie wysterowuje wtryskiwaczy- tylko dlaczego , co jest nie tak, co mogę jeszcze zrobić. Proszę o sugestie (Dam wtryski do sprawdzenia, ale czy Ktoś słyszał żeby padły wszystkie cztery Bosche naraz)
  • Poziom 25  
    Te obroty mogą być przeliczane z wałka rozrządu , ale brak synchronizacji nie pozwala sterownikowi na wysterowanie wtrysków.
    KIA potyka się o takie właśnie błędy w samo diagnozie .
    Brak błędów a silnik nie odpala bo CKP podaje bzdury , a sygnał z CMP przeliczany jest w ECU i widoczny na liście danych jako obroty silnika (spalinowego-nie wiem czemu jest tak podpisane , bo to ładny" kwiatek"na danych rzeczywistych)
    Sprawdź CKP , lub podmień.

    Dodano po 2 [minuty]:

    gdybyś miał oscyloskop dwukanałowy , to mógłbyś sprawdzić synchro.
  • Poziom 2  
    Witam po przerwie świątecznej. Rozwiązanie mojego problemu to zatarta pompa CR, oczywiście wtryski i zawalony cały układ opiłkami. Więc jak komuś przydaży się taki numer w silniku 2.0crdi, to długi torx T25 w łapę, wykręcamy zawór z pompy CR (10min roboty) i sprawdzamy zawartość siatka, jak nie będzie opiłków to się udało i można dalej szukać przyczyny. Ja sugerowałem się komputerem, ciśnieniem na Listwie i pozostałymi bzdurami takimi jak "PRZECIEŻ NIE ZATANKOWAŁEM BENZYNY, WIĘC DLACZEGO MIAŁO SIĘ ZATRZEĆ"
    ODPOWIEDŹ :
    1.BEZNADZIEJNE PALIWO
    2.BADZIEWNY MATERIAŁ NA POMPĘ BOSCH
    3. PECH
    Od tego zdarzenia zmieniłem stacje na której tankowałem i dodaje dodatek do paliwa.