Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki silnik do zakupu wybrać pod II gen. LPG? - jakie są zasady?

8850 28 Maj 2017 07:45 1731 26
  • #1 28 Maj 2017 07:45
    8850
    Poziom 21  

    Potrzebuję wybrać auto kombi z silnikiem max 1.4 l który będzie chodził na II generacji LPG. 1.6 ma opłaty OC jak za silnik 2.0. Nie chcę sekwencji bo robię małe przebiegi (np. 5 km potem wysiadka, potem znów) i auto będzie przełączało mi się na benzynę pod koniec trasy. Jakie są zasady zakładania maks II gen. gazu?
    - nie może być 16V? Musi być 8V?
    - musi być plastikowy kolektor dolotowy?

    Kombi jakie w takim wypadku? Cena nie gra roli, prędkość jazdy, mułowatość nie gra roli.Auto jako auto firmowe, nie musi wyglądać jak dla siebie prywatnie. Opel astra I, II, fiat palio weekend, peugeot 206 SW? Wszystko co do 2000 roku produkcji? Co jeszcze się nada?

  • Fibaro
  • #2 28 Maj 2017 08:26
    g107r
    Poziom 29  

    Mówiło się że wszystko co ma metalowy kolektor ssący, z tym że jak będzie działała instalacja, zależeć będzie od montującego i regulującego ją gazownika. Czyli plastyk też, ale z zachowaniem okresowych regulacji i dbałości o stan układu zapłonowego, bo jak pierdyknie gaz, to może rozwalić taki kolektor.

  • #3 28 Maj 2017 22:50
    8850
    Poziom 21  

    Znam dobrego gazownika, 2 auta zagazował i jeździło bez większych problemów.
    Generalnie chciałbym wiedzieć jakie silniki powinienem szukać i w jakich budach. Czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć?

  • #4 28 Maj 2017 23:34
    Eidems
    Poziom 27  

    8850 napisał:
    Potrzebuję wybrać auto kombi z silnikiem max 1.4 l który będzie chodził na II generacji LPG. 1.6 ma opłaty OC jak za silnik 2.0. Nie chcę sekwencji bo robię małe przebiegi (np. 5 km potem wysiadka, potem znów) i auto będzie przełączało mi się na benzynę pod koniec trasy. Jakie są zasady zakładania maks II gen. gazu?
    - nie może być 16V? Musi być 8V?
    - musi być plastikowy kolektor dolotowy?

    Kombi jakie w takim wypadku? Cena nie gra roli, prędkość jazdy, mułowatość nie gra roli.Auto jako auto firmowe, nie musi wyglądać jak dla siebie prywatnie. Opel astra I, II, fiat palio weekend, peugeot 206 SW? Wszystko co do 2000 roku produkcji? Co jeszcze się nada?

    OC się zmieniło, pojemność silnika nie gra już takiej roli... Co do instalacji 2 gen dobra instalacja kosztuje trochę mniej niż budżetowa sekwencja więc się nie opłaca. Dobrze wyregulowana sekwencja nie przełącza się po 10 km.... Warto w ogóle montować lpg przy przebiegach jednorazowych 4-5km? Najtaniej wyjdzie Ci kupić auto już z LPG, może jakąś astre w kombi?

  • #5 29 Maj 2017 00:15
    WędkarzStoLica
    Poziom 28  

    Nie ma sensu zakładania gazu do starego samochodu gdy na rynku są tysiące tych aut z gazem.

    Kup coś z 1 lub drugą generacją ale na wtrysku i zapomnisz o problemach jakichkolwiek.
    Ja już 20lat jeżdżę na samym lpg, benzyna mi służy tylko jako paliwo rezerwowe gdy czasem braknie gazu, tankuję za 50zł w roku złodziejskie paliwo.
    I nie jest prawdą, że wtryski się zapiekają czy inne cuda.

  • #6 29 Maj 2017 08:34
    8850
    Poziom 21  

    Pierwsza i druga generacja gazu na wtrysku? To nie jest sekwencja czyli czwarta?
    Rzeczywiście nie ma raczej sensu kupywać silnika na PB a potem gazować. Dla mnie warto instalować LPG ponieważ jadę 5-8 km do klienta, wykonuję swoją pracę u niego, potem za 2 godz. jadę do innego 5 km znów przerwa itd. potem sklep, potem dom. Więc za ten czas auto wystygnie dlatego nie chcę sekwencji gdzie ciągle będzie będę palił na benzynie.
    Astrę kombi 1 czy 2? Bo dwójka rzadko miała silnika 8V na II generacji LPG.

  • Fibaro
  • #7 29 Maj 2017 12:11
    WędkarzStoLica
    Poziom 28  

    8850 napisał:
    Pierwsza i druga generacja gazu na wtrysku? To nie jest sekwencja czyli czwarta?
    Miałem na myśli benzynę na wtrysku a LPG na zwykłym mikserze.
    Mikser bezpośrednio na dolocie/przepustnicy i nic nie strzela nawet gdy przewody kuleją i cała instalacja jest mokra.

    Im dalej kolektora mikser, tym większe prawdopodobieństwo wystrzału.

  • #8 29 Maj 2017 19:27
    8850
    Poziom 21  

    Jakie samochody kombi mieszczą się w tym przedziale silników?

  • #9 30 Maj 2017 12:17
    psooya
    Poziom 36  

    Zasada jest jedna monowtrysk plus metalowy kolektor. Zycze powodzenia z 2 gen przy silniku mpi - gwarantuje same problemy. A czemu? Sami pomyslcie. Podpowiem tylko ze budowa kolektora ma znaczenie.

  • #10 30 Maj 2017 21:37
    8850
    Poziom 21  

    No chwilka, a widzę że vectry v16 czy nubiry v16 w silnika 2.0 chodzą na II generacji gazu. Jak to możłiwe. Wydawało mi się że tylko 8V nadaje się II gen. 8V jest na monowtrysku, 16v na wielowstrysku?

  • #11 30 Maj 2017 21:45
    g107r
    Poziom 29  

    Nubiry mają metalowe kolektory. Tu jakby co lecą tylko filtry do góry, ale chciałeś do 1400cm3 ?
    W wawie, w kwietniu 660za OC.

  • #12 30 Maj 2017 22:14
    Megawe
    Poziom 28  

    Silniki o dużym skoku tłoka i wysokim ciśnieniu sprężania lepiej pracują na gazie niż te co mają skok mniejszy od średnicy tłoka.
    Silniki z przepływomierzem klapowym to nie powinny jeździć na gazie. Najlepszy jest MAP sensor lub silnik bez przepływomierza.

  • #13 30 Maj 2017 22:28
    ociz
    Moderator Samochody

    Koszt OC to nie pojemność, a konkretny model auta i jego statystyki szkodowe. Tu dobrze wypadają auta których jest po prostu mało, jakieś wersje limitowane itp.
    Mały silnik w ciężkim aucie to męczarnia i często większe spalanie niż z dużymi silnikami.

  • #14 31 Maj 2017 00:08
    WędkarzStoLica
    Poziom 28  

    8850 napisał:
    No chwilka, a widzę że vectry v16 czy nubiry v16 w silnika 2.0 chodzą na II generacji gazu. Jak to możłiwe. Wydawało mi się że tylko 8V nadaje się II gen. 8V jest na monowtrysku, 16v na wielowstrysku?
    Strasznie namieszałeś :)
    Co ma wspólnego ilość zaworów z typem zasilania?
    Oczywiście trudno będzie znaleźć 16v na gaźniku, ale 8v na wtrysku to już od dawna norma.

    Niech Cię nie interesuje ilość zaworów. Szukaj silnika co ma wtrysk benzyny i 2gen. LPG.
    Megawe napisał:
    Silniki z przepływomierzem klapowym to nie powinny jeździć na gazie. Najlepszy jest MAP sensor lub silnik bez przepływomierza.
    Pełna zgoda. Tego niech szuka, a ilością zaworów nie zawracać sobie głowy.

  • #15 31 Maj 2017 00:12
    psooya
    Poziom 36  

    To,że coś "chodzi" nie oznacza, że jest dobrze. 16V moze pracować na lpg ale 16V w mono jeszcze nie widziałem a cała reszta to same klopoty przy II generacji. Ci co maja i przy tym robią to wiedzą. Juz sam egr - w swift 1.3 na mono był - nie nadaje się do gazu.

  • #16 31 Maj 2017 00:30
    ociz
    Moderator Samochody

    Niektórzy maja po prostu małe wymagania. Aby silnik warczał i koła się kręciły wystarcza do szczęścia. Co do "niegazowalnych" silników to jeździłem kiedyś jakimś starym japońcem, chyba Isuzu, co miał 16V, długi kolektor, gaźnik i jeszcze doładowanie napędzane paskiem. Z wydechu capiło niespalonym gazem ale koła się kręciły. :)

  • Fibaro
  • #17 01 Cze 2017 19:29
    Toporek98
    Poziom 7  

    Pierwsze słyszę, że nie może być gazowane 16V. U mnie już dwa auta z takim silnikiem były gazowane i nie było problemu. Pierwsza corsa C, a teraz Astra 2.0 16v oba auta z instalacją BRC. Obecne instalacje bez problemu radzą sobie z większością silników a 16v nie jest wyjątkiem

  • #18 01 Cze 2017 19:50
    ociz
    Moderator Samochody

    To nie chodzi same 16 zaworów, tylko to że przeważnie takie silniki mają długie kolektory ssące. Taki nigdy nie będzie poprawnie jeździć na mikserowej instalacji. Ale jak już pisałem, niektórym wystarcza że "jakoś" jeździ.

  • #19 01 Cze 2017 23:14
    kwok
    Poziom 38  

    Chyba lekarstwem na tą chorobę będzie np Palio 1.7 td. Problem to wyszukać sztukę z dobrym silnikiem i całymi progami a pozatym same plusy, jest kombi, jak się nie depcze to może piątkę ropy spali a sam silhik to prostota, zwykłe wtryskiwacze i pompa wtryskowa mechaniczna. Okresowo luzy zaworowe zrobić i gra.

  • #20 02 Cze 2017 01:20
    psooya
    Poziom 36  

    ociz napisał:
    To nie chodzi same 16 zaworów, tylko to że przeważnie takie silniki mają długie kolektory ssące. Taki nigdy nie będzie poprawnie jeździć na mikserowej instalacji. Ale jak już pisałem, niektórym wystarcza że "jakoś" jeździ.

    Braawo Ty :-)

  • #21 13 Cze 2017 23:14
    Toporek98
    Poziom 7  

    ociz napisał:
    To nie chodzi same 16 zaworów, tylko to że przeważnie takie silniki mają długie kolektory ssące. Taki nigdy nie będzie poprawnie jeździć na mikserowej instalacji. Ale jak już pisałem, niektórym wystarcza że "jakoś" jeździ.


    Dzięki za wytłumaczenie mechanikiem nie jestem ale tak jak pisałem odniosłem się do własnych doświadczeń i auta jeździły z lpg bez problemu. pozdrawiam

  • #22 14 Cze 2017 11:07
    8850
    Poziom 21  

    Diesle odpalają, w mieście będą paliły po 6 l ON czy to będzie 1.5 czy 1.9 i wysokie OC. Jednak LPG. A czy da się tak ustawić sekwencje aby awaryjnie odpalała na gazie i zawsze na gazie pracowała?

  • #23 14 Cze 2017 16:31
    kwok
    Poziom 38  

    O to musisz pytac gazowników, są sterowniki pozwalające na awaryjne odpalanie i są takie co takiej opcji nie mają, nawet II gen takie były.
    Ogólnie to chyba szukaj Astry 1.4 na monowtrysku, tylko chyba ciężko będzie znaleźć coś w dobrym stanie - roczniki stare.

  • #24 17 Cze 2017 12:13
    8850
    Poziom 21  

    Rozmawiałem z gazownikiem, dowiedziałem się że instalacja II generacji LPG:
    - do monowtrysku np. fiat punto 1.1 8V 55 KM kosztuje ok. 1400 PLN
    - do wielowtrysku np. fiat palio weekend 1.2 8V 75KM to ok. 1800 PLN
    Do 16V powinna być sekwencja czyli IV generacja ok. 2500 PLN

  • #25 19 Cze 2017 15:14
    psooya
    Poziom 36  

    Da się odpalać awaryjnie ale bardzo ciężko jest zapalić. Stag ma taką opcję i chyba wszystko co polskie ma taką opcję.

  • #26 06 Lip 2017 21:13
    Toporek98
    Poziom 7  

    8850 napisał:
    Rozmawiałem z gazownikiem, dowiedziałem się że instalacja II generacji LPG:
    - do monowtrysku np. fiat punto 1.1 8V 55 KM kosztuje ok. 1400 PLN
    - do wielowtrysku np. fiat palio weekend 1.2 8V 75KM to ok. 1800 PLN
    Do 16V powinna być sekwencja czyli IV generacja ok. 2500 PLN


    A podał za jakie firmy są te ceny ?

  • #27 18 Wrz 2017 21:34
    8850
    Poziom 21  

    Dziękuję za wszytkie wskazówki.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME