Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Caro 1.9 GLD przeróbka obrotomierza

bertolbaleron 28 May 2017 12:06 651 2
  • #1
    bertolbaleron
    Level 15  
    Witam,
    Mam Poloneza w wersji silnikowej 1.9GLD. Sprawa jest dosyć nietypowa, bo to MR'91 czyli tak zwany wąski, a co za tym idzie ma kwadratowe zegary starego typu świecące na zielono. W moim egzemplarzu zamiast obrotomierza jest zaślepka. Chciałbym dorobić obrotomierz, który w tej wersji pojawiał się bardzo rzadko i ciężko go kupić. Wydaje mi się, że obrotomierz z benzyniaka powinien podejść, tylko należało by go inaczej przeskalować. Zasada działania obu obrotomierzy jest chyba taka sama. Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, tam jest przetwornik częstotliwość/napięcie no i ustrój. Mogę się mylić. Jest mi ktoś w stanie coś doradzić?


    Pozdrawiam, SM.
  • #2
    milejow
    Level 43  
    bertolbaleron wrote:
    Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary,

    Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
  • #3
    bertolbaleron
    Level 15  
    milejow wrote:
    bertolbaleron wrote:
    Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary,

    Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.

    Dobrze wiedzieć, z tym, że to akurat chyba nie ma znaczenia. Impulsy idą z taką samą częstotliwością. Nie? Mogą się różnić amplitudami jak to było chyba w GLI (w zależności od wersji dodawali taką płytkę ze wzmacniaczem na jednym tranzystorze).


    Pozdrawiam, SM.