Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa przenośnego głośnika

28 Maj 2017 16:24 1065 14
  • Poziom 3  
    Witam. Jestem laikiem w sprawach elektroniki dlatego proszę Was o pomoc.
    Chciałbym zrobić głośnik, który podłączę do telefonu lub mp3 i będę mógł słuchać muzyki lub radia, np. na działce. Nie chodzi mi o jakąś dużą moc, ponieważ na działce nie ma prądu.
    Do mojego projektu chciałbym wykorzystać wzmacniacz 2X3W (pam8403), oraz głośniki (20W YD103-60-4). Nie mogę podać Wam zewnętrznych linków ponieważ mam za "mało" postów. Podzespoły wyszukałem w sklepie avt. Jako zasilanie użyję powerbank'u. Czy te głośniki nie będą za mocne dla tego wzmacniacza, ponieważ wzmacniacz ma 3W a głośniki 20W. Wiem, że powiniem być jakiś zapas, ale czy nie jest za duży. Proszę również abyście nie nie radzili kupno głośnika Bluetooth takiego za 20 złotych, ponieważ chciałbym zrobić coś samemu, a wiem jak takie głośniczki grają (a raczej trzeszczą). Kolega miał podobny wzmacniacz tylko, że większej mocy (nie pamiętam jaki i jakie głośnik, ale grało fajnie) i zasilił to akumulatorem żelowym 12V. Ja takiego nie posiadam, jak również prostownika do niego.
  • Poziom 38  
    Głośnik jest takim przetwornikiem ,że pracuje dla sygnału odpowiadającego od 0- mocy nominalnej . Wskazanym jest eksploatacja na mocy znacznie mniejszej niż nominalna 10-50% . Znacząco wpływa to na trwałość głośnika ,zestawu.
    Wzmacniacz PAM 8403 ma zasilanie 5V ,dlatego dla zasilania z akumulatora żelowego 12V potrzebujesz dodatkowego stabilizatora , przetwornicy obniżającej napięcie .
    PAM 8403 ma moc 2x3W na głośnikach o impedancji 4 Ω.

Głośniki Dibeisi mają zwykle zawyżoną moc znamionową , czyli wskazany model wydaje się w sam raz .
  • Poziom 3  
    aaanteka napisał: