Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik warunków atmosferycznych WiFi.

pier 28 Maj 2017 20:57 13044 59
  • Czujnik warunków atmosferycznych WiFi.

    Przedstawiam czujnik który ostatnio sobie wykonałem.
    Urządzenie oparte o moduł WiFi ESP8266-07, popularny wyświetlacz oled 0.96", czujniki HTU21d i BMP280, ładowarka li-ion TP4056 + panel PV 2W i akumulator 1900mAh, stabilizator LDO MCP1700 i trochę drobnicy.
    ESP zaprogramowany w Arduino.
    Poniżej schemat.
    Czujnik warunków atmosferycznych WiFi.
    Dlaczego BMP280 i HTU21d zamiast jednego BME280 a no dlatego że akurat takie czujniki mi zbywały.
    Czujnik działa w pętli budząc się z "głębokiego snu" co 30min. Po wybudzeniu łączy się z siecią WiFi, odczytuje czujniki wraz z napięciem akumulatora wysyła dane na serwery Thingspeak-a i Blynk-a po czym aktualizuje dane na wyświetlaczu i zapada w "głęboki sen".

    Jedyny mankament programu to to że moduł nie radzi sobie z brakiem sieci WiFi.
    Cały program wtedy zatrzymuje się na instrukcji:

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Co z tego że jest polecenie sprawdzania czy zostało nawiązane połączenie z siecią jak przed jego wykonaniem program się zatrzyma.
    Takie zachowanie powoduje że urządzenie nie przechodzi do stanu "deep_sleep" i drenuje niepotrzebnie akumulator. Jak do tej pory nie udało mi się tego wyeliminować.

    Podczas pracy średni prąd pobierany to ok 80mA, w czasie snu prąd spada do 3mA z czego większość pobiera wyświetlacz.
    Całość zamknięta w hermetyczną obudowę GAINTA G256C.
    Płytka wykonana własnoręcznie metodą termotransferu, zabezpieczona poprzez cynowanie stopem Lichtenberga.
    Muszę jeszcze to cynowanie dopracować tak aby finalna powłoka była błyszcząca a nie taka matowa.



    Jest to druga wersja tego czujnika. Pierwsza była źle skonstruowana zarówno od strony sprzętowej jak i programowej przez co czujnik pobierał non stop około 80mA. Skutkowało to tym że w mniej słoneczne dni akumulator po dobie był wyczerpany do zera.
    Zdjęcie pierwszej wersji.
    Czujnik warunków atmosferycznych WiFi.





    Pierwszej wersji nie prezentowałem na elektrodzie.

    Z tej wersji urządzenia jestem zadowolony w 100%. Napięcie po nocy spada maksymalnie do 3.95V a więc nawet przez kilkanaście pochmurnych dni powinien akumulator pociągnąć. Nie wiem jak będzie w zimie.


    Jeszcze kilka zdjęć.

    Czujnik warunków atmosferycznych WiFi. Czujnik warunków atmosferycznych WiFi. Czujnik warunków atmosferycznych WiFi. Czujnik warunków atmosferycznych WiFi.

    To ucinanie literki przy wartości ciśnienia już poprawiłem.
    Znalazłem jeszcze błąd w opisie daty na płytce, powinien być "2017".


    Zapraszam do komentowania i pytań.


    Fajne!
  • Ups
  • #2 28 Maj 2017 23:14
    piterek-23
    Poziom 30  

    Całkiem ciekawy projekt i bardzo estetycznie wykonany.

    Teraz garść pytań:
    1. Czy płytkę czymś zabezpieczyłeś aby się miedz nie utleniała?
    2. Jak masz zabudowany moduł BMP280 i HTU21D?
    3. Dlaczego nie wykorzystałeś BME280 zamiast pary BMP280 + HTU21D?
    4. Możesz pokazać schemat?

    Wyrzuć wszystkie LEDy (2x ESP i 2x ładowarka) zawsze zaoszczędzisz parę mA ;)

  • #3 29 Maj 2017 11:56
    bestler
    Admin DIY, Automatyka

    Czy mógłbyś rozbudować swój opis tak aby był bliższy regulaminowi działu? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3281695.html
    W obecnej formie nic nie wskazuje na to, że jest to Twoja konstrukcja, a jedynie napisałeś kilka słów o działaniu. Za mało.

    Edit:
    Dziękuję za poprawienie opisu.

  • #4 29 Maj 2017 22:44
    TechEkspert
    Redaktor

    Podoba mi się uzyskanie autonomiczności zasilania, oraz podejście do modelu IoT z przechowywaniem danych w chmurze.
    Czy udostępniasz kanał z Thingspeak-a?

    Zainteresował mnie problem zawieszania się modułu przy braku Wi-Fi na:
    WiFi.begin(ssid, password);
    Tutaj: D1 mini
    dodałem kod sprawdzający status połączenia i restartujący moduł:

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Ciekawe czy sprawdziłby się w tym zastosowaniu.
    Muszę przy okazji sprawdzić czy uda mi się uzyskać scenariusz, w którym moduł zawiesi się na:
    WiFi.begin(ssid, password);
    nie przechodząc do sprawdzenia stanu połączenia.
    Podczas testów parę razy zdarzyło się że moduł się zresetował gdy AP nie był w zasięgu lub przez akurat się restartował.

  • #5 30 Maj 2017 06:51
    Duch__
    Poziom 31  

    A przypadkiem napewno rozłączasz się z siecią WIFI po zakończeniu transmisji funkcją "WiFi.disconnect();"?

    Jeśli jesteś w zasięgu dwóch lub więcej znanych Ci sieci WiFI to proponuję moje rozwiązanie alternatywnego łączenia przez moduł ESP:

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Dzięki temu procesor sam dobiera sobie sieć z którą się połączy.

    Można prosić o kod twojego rozwiązania?
    Pokaż zdjęcie jak zabudowałeś czujniki.
    Co to za przewody czerwone pod wyświetlaczem na drugim zdjęciu? Na pozostałych ich nie ma.

    Sam osobiście zrobiłem podobne ustrojstwo też z PV 5V 0,6W + Arduino + ESP-01 + BMP180 + DHT21 + TP + 18650 2200mAh, ale kod mi się gdzieś zapodział :cry: . Układ wysyła pomiary co 10 minut do THINGSPEAK, pracuje już ponad 1,5 roku na balkonie. Ostre mrozy do -25*C też przeżył. Ostatnio ściągnąłem go by sprawdzić ile pochodzi na samej baterii bez ładowania - już trzeci tydzień pracuje, a aku w 50% rozładowane.

  • #6 30 Maj 2017 08:15
    krisRaba
    Poziom 23  

    Duch__ napisał:
    Co to za przewody czerwone pod wyświetlaczem na drugim zdjęciu? Na pozostałych ich nie ma.

    Bo to pierwsza wersja urządzenia, zdjęcie dodane poglądowo ;)

    Ciekawy projekt. Czy to wejście zasilania jest uszczelnione? Bo wygląda jak zwykła "odgiętka", a nie szczelny dławik kablowy.
    Gdzie wyprowadzona jest antena? Bo z jednej strony widać antenę zintegrowaną, ale z drugiej widać, że coś masz tam podłączone :)
    Jakiego użyłeś stabilizatora? Na schemacie nie jest opisany.
    ESP nie ma programowego resetu? Bo widzę, że poprowadziłeś GPIO do RST przez zworkę.

  • #7 30 Maj 2017 10:08
    a_noob
    Poziom 21  

    Podoba mi się autonomiczność, jednak problem z zawieszaniem przy logowaniu faktycznie może irytować. A czy ESP nie ma watchdoga? Mógłbyś zrobić mniej więcej tak:
    1. start urządzenia
    2. uśpienie na 5 min.
    3. wybudzenie i logowanie
    4a. jeżeli logowanie się udało to aktualizujemy wyniki pomiarów na serwerze
    4b. jeżeli logowanie nie powiodło się i program wisi, to watchdog resetuje moduł i wracamy do pkt. 1
    5. po udanym logowaniu i aktualizacji wyników, moduł przechodzi w stan uśpienia na 25 min. i powrót do pkt. 1
    Przy takim schemacie działania moduł nie próbowałby się logować od razu po każdym resecie, tylko w odstępach 5 min. dzięki temu przy dłuższych problemach z siecią nie wykończymy baterii.

    Przyczepię się do części mechanicznej, wspomniał już krisRaba o kablu i dławicy. Nigdy nie wprowadzaj przewodów do urządzeń pracujących na zewnątrz z boku ani z góry, resztę obudowy masz uszczelnione, a gdy po kabelku od panela spłynie woda i dostanie się do wnętrza, to już nie ma jak się z niego wydostać, nawet jeżeli czymś zakleisz przewód w koło, to takie połączenie może zawieść. Najpewniejszym rozwiązaniem jest wprowadzanie przewodów od spodu i nie uszczelnianie takich wejść, takim sposobem wilgoć nie ma którędy wejść, a jakby się gdzieś obudowa lub jej uszczelnienie uszkodziło i coś do środka dostało, to przez nieuszczelnione wloty kablowe spokojnie wypłynie i jest mniejsza szansa na zniszczenie urządzenia zanim zauważymy problem.

  • #8 30 Maj 2017 12:07
    pawel1029384756
    Poziom 19  

    Bardzo dobrze wykonany projekt, Jedyne co to dołożył bym jakiś przycisk który służył by do zapalania wyświetlacza. Bo przecież nie gapimy się na niego prze cały czas, tylko spojrzymy od czasu do czasu. Myślę, że pozwoliły by to na zaoszczędzenie dużej ilości energii. Dobrym rozwiązaniem było by też wspomniane wymontowanie diod led.

  • Ups
  • #9 30 Maj 2017 15:40
    piterek-23
    Poziom 30  

    krisRaba napisał:
    ESP nie ma programowego resetu? Bo widzę, że poprowadziłeś GPIO do RST przez zworkę.

    Jeżeli usypiamy ESP to aby później mógł wstać to trzeba podłączyć GPIO16 pod RESET

    Co do WiFi...
    Ja swoich sił próbuję w LUA i robiłem coś takiego:
    1. wybudzanie ESP
    2. łączenie z siecią
    2a. jeżeli jest połączenie to program przechodzi dalej
    2b. jeżeli nie ma połączenia z siecią to następuje trzy krotna próba nawiązania połączenia, jeżeli za trzecim razem się nie uda to ESP przechodzi w stan uśpienia
    3. wykonywanie zadań
    4. uśpienie ESP

  • #10 30 Maj 2017 16:18
    a_noob
    Poziom 21  

    piterek-23 napisał:
    2b. jeżeli nie ma połączenia z siecią to następuje trzy krotna próba nawiązania połączenia, jeżeli za trzecim razem się nie uda to ESP przechodzi w stan uśpienia

    Problem w tym że autorowi się wiesza ESP przy nieudanej próbie połączenia, pozostaje tylko reset: manualny, watchdog lub z wyczerpania akumulatora... Jeżeli przy LUA nie ma tego problemu, to wygląda na to, że jak zwykle biblioteki w Arduino kuleją :P

  • Ups
  • #11 30 Maj 2017 19:54
    krzbor
    Poziom 14  

    Też myślę o czujniku temperatury, ale zależy mi na ekstremalnie niskim poborze prądu. Pomyślałem o układzie opartym o ESP i Attiny 2313. Attiny dokonuje pomiaru temperatury (myślę o poczciwym 18b20) i napięcia, a następnie startuje ESP poprzez odpowiedni poziom na złączu EN. Mam już jeden termometr (ale radiowy) na Attiny. Ten układ w uśpieniu z watchdogiem pobiera uA podobnie ESP powinien pobierać uA przy niskim poziomie EN. Komunikacja pomiędzy procesorami za pomocą UART. ESP ze stałym adresem IP powinien się wyrabiać w kilkaset ms podczas wysyłki. Dodatkowo Attiny będzie kontrolował czy wysyłka się udała (odpowiedni komunikat na UART) i wyłączy ESP. Wyłączy także po upływie np. 2s w przypadku braku potwierdzenia - zewnętrzy watchdog.

  • #12 30 Maj 2017 21:09
    pier
    Poziom 23  

    Duch_ napisał:
    A przypadkiem napewno rozłączasz się z siecią WIFI po zakończeniu transmisji funkcją "WiFi.disconnect();"?


    Duch to nie ma znaczenia czy rozłączam połączenie bo nawet przy pierwszym uruchomieniu w przypadku braku sieci program zatrzymuje się na WiFi.Begin()
    Twoje rozwiązanie nie dla mnie bo ja mam znajomą tylko jedną sieć.

    Tak dokładniej mówiąc to program się nie zawiesza tylko zatrzymuje się w miejscu do momentu aż nawiąże połączenie z siecią.

    krisRaba napisał:
    Ciekawy projekt. Czy to wejście zasilania jest uszczelnione? Bo wygląda jak zwykła "odgiętka", a nie szczelny dławik kablowy.
    Gdzie wyprowadzona jest antena? Bo z jednej strony widać antenę zintegrowaną, ale z drugiej widać, że coś masz tam podłączone :)
    Jakiego użyłeś stabilizatora? Na schemacie nie jest opisany.
    ESP nie ma programowego resetu? Bo widzę, że poprowadziłeś GPIO do RST przez zworkę.


    Co do odgiętki to Macie rację nie jest to idealne rozwiązanie ale jest dobrze uszczelnione a cały czujnik i tak jest pod daszkiem.
    Anteny używam tej na module ESP. Mam też podłączoną zewnętrzną taka naklejaną która jest w środku ale okazała się zbędna. Podłączona jest ale nie wylutowałem zworki która to przełącza.
    Popatrz dokładnie. Reset jest podłączony nie do GPIO0 a GPIO16 czyli specjalnego pinu "WAKE". Takie rozwiązanie budzi ESP po czasie uśpienia.

    a_noob napisał:
    Podoba mi się autonomiczność, jednak problem z zawieszaniem przy logowaniu faktycznie może irytować. A czy ESP nie ma watchdoga? Mógłbyś zrobić mniej więcej tak:
    1. start urządzenia
    2. uśpienie na 5 min.
    3. wybudzenie i logowanie
    4a. jeżeli logowanie się udało to aktualizujemy wyniki pomiarów na serwerze
    4b. jeżeli logowanie nie powiodło się i program wisi, to watchdog resetuje moduł i wracamy do pkt. 1
    5. po udanym logowaniu i aktualizacji wyników, moduł przechodzi w stan uśpienia na 25 min. i powrót do pkt. 1
    Przy takim schemacie działania moduł nie próbowałby się logować od razu po każdym resecie, tylko w odstępach 5 min. dzięki temu przy dłuższych problemach z siecią nie wykończymy baterii.



    I to jest myśl. Wyczytałem że ESP ma Watchdog-a. Muszę poczytać i go zaimplementować.


    krzbor napisał:
    Też myślę o czujniku temperatury, ale zależy mi na ekstremalnie niskim poborze prądu. Pomyślałem o układzie opartym o ESP i Attiny 2313. Attiny dokonuje pomiaru temperatury (myślę o poczciwym 18b20) i napięcia, a następnie startuje ESP poprzez odpowiedni poziom na złączu EN. Mam już jeden termometr (ale radiowy) na Attiny. Ten układ w uśpieniu z watchdogiem pobiera uA podobnie ESP powinien pobierać uA przy niskim poziomie EN. Komunikacja pomiędzy procesorami za pomocą UART. ESP ze stałym adresem IP powinien się wyrabiać w kilkaset ms podczas wysyłki. Dodatkowo Attiny będzie kontrolował czy wysyłka się udała (odpowiedni komunikat na UART) i wyłączy ESP. Wyłączy także po upływie np. 2s w przypadku braku potwierdzenia - zewnętrzy watchdog.


    Ale po co Chcesz tak kombinować? Przecież ESP załatwi wszystkie te sprawy i nie potrzeba dodatkowego procka. Sam ESP w trybie "Deep Sleep" pobiera uA. Można pokusić się jeszcze o odłączanie zasilania czujników w uśpieniu.
    U mnie prąd spoczynkowy to aż 3mA ze względu na pracujący wyświetlacz.


    a_noob napisał:
    piterek-23 napisał:
    2b. jeżeli nie ma połączenia z siecią to następuje trzy krotna próba nawiązania połączenia, jeżeli za trzecim razem się nie uda to ESP przechodzi w stan uśpienia

    Problem w tym że autorowi się wiesza ESP przy nieudanej próbie połączenia, pozostaje tylko reset: manualny, watchdog lub z wyczerpania akumulatora... Jeżeli przy LUA nie ma tego problemu, to wygląda na to, że jak zwykle biblioteki w Arduino kuleją :P


    Jest dokładnie jak Piszesz. Problemem są kulejące biblioteki pod Arduino.


    Co do zabudowania czujnika. Nic nadzwyczajnego, po prostu na spodzie obudowy jest otwór fi4mm a nad nim wisi HTU21.

  • #13 30 Maj 2017 21:32
    lukashb
    Poziom 38  

    Wielki plus dla autora, bardzo mi się podoba. Jako, że sam mam podobny zamysł pozwolę sobie zadać tu pytanie. Jestem na etapie projektowania takiego czegoś, tylko mam lekko zmodyfikowany hardware niż autor, mianowicie jako modem i ogólnie kontrola połączenia GSM to telefon Samsung z hostem USB, potem przelotka FTDI i mikroprocesor do czujników. Telefon trzyma na baterii 2 dni w takim reżimie pracy jaki ma robić, czyli uśpiony i tylko wątek w tle wysyła dane raz na 10 minut. Pytanie jak z zasilaniem? zrobić jak autor? Panel 2W do doładowania za dnia telefonu i akumulatorka 1900mAh do pozostałej elektroniki? Akurat elektronika pobiera bardzo niewiele i poradzi sobie. Czy może dać większy panel 12V i akumulator 7Ah? ale to chyba przerost formy nad treścią. Dlaczego takie rozwiązanie z telefonem? ma być maksymalnie tanio, a modem to najdroższa sprawa, a telefon mam. A na a PV te 50zł mam. Akumulatorki 18650 mam. Tylko ładowanie ogarnąć jak autor. Przepraszam za wcięcie takie! ale szukam rozwiązania od kilku dni!

  • #14 30 Maj 2017 21:49
    krzbor
    Poziom 14  

    Deep sleep to 10uA, a wyłączony (Total shutdown) to 0.5uA. Do tego problemem jest 18b20, który do pełnej precyzji (12bit) potrzebuje 750ms czyli więcej niż czas nawiązania połączenia WiFi z ESP (stałe IP) i wysłanie danych. Watchdog Attiny to 4uA. Oczywiście zasilanie 18b20 z wyjść Attiny.

  • #15 30 Maj 2017 22:44
    TvWidget
    Poziom 30  

    lukashb napisał:
    zrobić jak autor? Panel 2W do doładowania za dnia telefonu i akumulatorka 1900mAh do pozostałej elektroniki?

    W przypadku akumulatora Li-Ion może być problem zimą. Standardowe wersje chyba nie mogą być ładowane w temperaturach mniejszych od zera.

  • #16 30 Maj 2017 22:47
    lukashb
    Poziom 38  

    W sumie mój pomysł już upadł z racji stosowania konwertera USB/RS232 do podpięcia pod hosta USB. Powód? żre toto 50mA prądu co jest nie dopuszczalne. Robię na Sim800 i samym arduino, to przynajmniej daje oszczędność w prądzie. Wszystko wyjdzie w praniu, ale jest to raczej prostsze.

  • #17 30 Maj 2017 23:09
    piterek-23
    Poziom 30  

    TvWidget napisał:
    W przypadku akumulatora Li-Ion może być problem zimą. Standardowe wersje chyba nie mogą być ładowane w temperaturach mniejszych od zera.

    Akumulatory 18650 zimą dają radę. Moja stacja METEO (ESP8266-07 + AVR ATmega328) zasilana 6x 18650 (2200mAh) wisiała całą zimę na zewnątrz i nic jej nie jest ;)

  • #19 31 Maj 2017 00:13
    piterek-23
    Poziom 30  

    lukashb napisał:
    Zdradzisz może jak ładowałeś akumulatorki?

    Wszystko działa cały czas. Myślałem, że zimy to to nie przeżyje, ale nie było tak źle ;)
    Teraz jak mamy tak dużo słońca to prądu mam aż za dużo.
    lukashb napisał:
    jakaś bateria słoneczna?

    Jak dobrze pamiętam to były panele (mam podłączone dwie szt.) 165x165mm, 6V, 4.5W i ładowarka zabezpieczeniami na TP4056 Wszystko zakupiłem na Aliexpress.

  • #20 31 Maj 2017 00:22
    lukashb
    Poziom 38  

    Czyli zrobione poniekąd tak jak ja chcę zrobić. Kilka 18650 do tego ładowarka zasilana z panela + przetwornica co by z 5V zrobić 3.7... a może lepiej dać 2 diody w szereg? chodzi o zasilanie modemu z 3.7V a z 5 jak by to zbić, jakiś step down potrzebny byłby

  • #21 31 Maj 2017 00:26
    piterek-23
    Poziom 30  

    Ja mam przetwornicę STEP-UP/STEP-DOWN S7V8F3 która na wyjściu ma 3V3

    Kończymy tego offtopa...

  • #22 01 Cze 2017 06:19
    Duch__
    Poziom 31  
  • #23 01 Cze 2017 08:41
    pier
    Poziom 23  

    Duch__ napisał:
    Jeszcze raz zwracam sie do autora o kod i zdjecie sposobu zamontowania czujników.



    Ze zdjęciem może być problem. Jak zrobię tak jak jest zmontowana całość to i tak nic nie Zobaczysz a jak wyjmę płytkę to w sumie też niewiele da.
    Po prostu na spodzie obudowy jest otwór 4mm a nad nim w obudowie wisi na goldpinach HTU21d, BMP280 jest nad nim. Nie jest to rozwiązanie idealne ale dla lepszego efektu pewnie trzeba by było czujniki umieścić na przewodzie w specjalnej obudowie.

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

  • #25 01 Cze 2017 11:38
    pier
    Poziom 23  

    Jawi_P napisał:
    No ciekawa konstrukcja, ale rzeczywiście wyświetlacz zrobiłbym wygaszany. O ile jest potrzebny, bo wszystko możesz sprawdzać przez smartfona chociażby.


    Ale nie każdy w każdym momencie ma przy sobie smartfona. A tak kto chce to może zerknąć.
    Zresztą rozwiązanie stosowane w większości fabrycznych stacji meteo.
    Szkoda mi też było nie wykorzystać tego przeźroczystego wieczka w obudowie.

  • #26 01 Cze 2017 14:33
    Jawi_P
    Poziom 29  

    pier napisał:
    Szkoda mi też było nie wykorzystać tego przeźroczystego wieczka w obudowie.

    I już wszystko wiadomo ;)
    Ja mam w związku z tym pytanie, jak długo to już u Ciebie działa i jak z matowieniem szybki?

  • #27 01 Cze 2017 18:43
    pier
    Poziom 23  

    Jawi_P napisał:
    pier napisał:
    Szkoda mi też było nie wykorzystać tego przeźroczystego wieczka w obudowie.

    I już wszystko wiadomo ;)
    Ja mam w związku z tym pytanie, jak długo to już u Ciebie działa i jak z matowieniem szybki?


    Na początku maja został zamontowany na stałe. W tamtym roku z dwa tygodnie powisiał.
    Raczej szybce nic nie grozi bo urządzenie nie jest bezpośrednio na słońcu.

  • #28 07 Cze 2017 19:33
    Erbit
    Poziom 26  

    a_noob napisał:
    ...Nigdy nie wprowadzaj przewodów do urządzeń pracujących na zewnątrz z boku ani z góry, ... a gdy po kabelku od panela spłynie woda ...


    Skromne 3 grosze do przewodów wprowadzanych z boku.

    Gdy nie ma innego wyjścia i trzeba przewód wprowadzić z boku należy zrobić pętlę okapową wyglądającą trochę jak syfon w instalacjach wodnych (trochę dłuższy przewód najpierw poprowadzony poniżej otworu a następnie zagięty i poprowadzony trochę w górę i dopiero do otworu).

    To najczęściej rozwiązuje problem wody spływającej po przewodzie. Woda taka może się pojawić nie tylko w wyniku opadów ale także jako skropliny (rosa) więc umiejscowienie przewodu pod zadaszeniem nie zwalnia nas z obowiązku robienia pętli okapowej.

    Sam projekt bardzo ciekawy i nawet pokusiłbym się wykonać taki gdyby autor zdecydował się na udostępnienie źródeł. Jeśli się nie zdecyduje będę musiał wykonać taki sam - na pewno wtedy nie będzie tak estetyczny ;) ;)

    Autorowi gratuluję pomysłu i wykonania.

  • #29 07 Cze 2017 21:44
    v-cu
    Poziom 10  

    Nie lepszy do tego projektu by był jakiś wyświetlacz LCD? Z tego co pamiętam jak przyświeci słońce to na wyświetlaczu OLED nic nie widać, a tym bardziej że projekt jest na dworze.

  • #30 08 Cze 2017 00:57
    Jawi_P
    Poziom 29  

    v-cu napisał:
    Nie lepszy do tego projektu by był jakiś wyświetlacz LCD? Z tego co pamiętam jak przyświeci słońce to na wyświetlaczu OLED nic nie widać, a tym bardziej że projekt jest na dworze.

    A mnie się wydawało, że wręcz odwrotnie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME