Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAEWOO MATIZ - dławi się i gaśnie podczas jazdy

28 Maj 2017 22:58 1770 7
  • Poziom 2  
    Witam mam problem z Matizem rocznik 2000

    otóż napisze od początku

    w samochodzie uszkodzil sie przewód hamulcowy ( z tyłu )wiec zostal oddany do serwis tylko to było usterką zadnych innych problemow nie bylo. Dowiedziałem sie że w trakcie wymiany tych przewodów demontowany był zbiornik paliwa w celu ułatwienia wymiany
    Przewód został wymieniony ale już w drodze powrotnej samochód kilka razy zgasł najpierw sie dławił aż wszystko sie trzęsie po czym gasł mozna go od razu normalnie odpalic ale po przejechaniu kilkuset metrów dzieje sie to samo (nie zapala sie przy tym żadna kontrolka). Samochód został odwieziony do tego samego serwisu gdzie wymienili mi świece, przewody do świec oraz filtr paliwa oraz wyczyszczony został silniczek krokowy i kopułka,

    Powiedzieli ze wszystko jest ok niestety problem w ogóle nie zniknął. postanowiłem na własną ręke poszukac przyczyny poniewaz serwis za wszystkie te usługi bral pieniądze, a w zwiazku z tym ze demontowany był zbiornik stwierdziłem ze coś z pompą paliwa moze byc nie tak. rozebrałem tylną kanapę i zdjąłem dekielek okazało sie ze pompa tuż przed każdym zgaśnięciem zaczyna wydawać dziwne dźwięki.

    Kupiłem więc używaną pompę i sam ją wymieniłem myślałem że wszystko jest już dobrze ponieważ po wymianie przejchałem około 15 kilometrów bez żadnych problemów niestety w drodze powrotnej po kilku godzinach problem powrocił silnik dławi sie i gaśnie i pompa również tym razem nieco inaczej bo przynajmniej równo ale zaczyna dziwnie syczeć/ssać po czym samochód gaśnie


    nie mam już pomysłów co jest nie tak przed wymianą tych przewodów hamulcowych nigdy mi samochód nie gasł oraz nie było żadnych problemów a serwis umywa ręce
  • Poziom 38  
    Połączenie (rurki,wężyki) pomiędzy zbiornikiem a silnikiem szczelne, drożne?
  • Poziom 27  
    Może odpowietrzenie zbiornika?Proponowałbym to sprawdzić(pojeździć trochę z otwartym wlewem paliwa)Poz artur
  • Poziom 19  
    Filtr paliwa wymienić - kiedy były zawory regulowane ??
  • Poziom 2  
    Witam

    Odniosę się do rad

    samochód został jeszcze raz dostarczony do serwisu w którym wszystko sie zaczęło
    dzisiaj jeszcze raz został zdemontowany bak oraz sprawdzone zostały przewody paliwowe i wszystko było według nich ok. dodatkowo samochód został sprawdzony pod komputerem uszkodzony był czujnik temperatury oleju został podmieniony na sprawny to również nie pomogło.

    co do porad to na odkręconym korku wlewu dzieje się to samo. Filtr paliwa był wymieniony jak już pisałem wyżej pierwszego dnia po zaistnieniu usterki. Zawory nie były regulowane chyba od nowości ponieważ nie było takiej potrzeby, silnik pracował równo i bez problemu

    Ostatecznie serwis miał jeszcze drugiego matiza na stanie i podmieniony został aparat zapłonowy. tu również podmianka nic nie dała.
    Powiedzieli że nie potrafią naprawić i nie wiedzą co to, tak wiec samochód po wymianie wszystkiego nadal nie działa ...
  • Poziom 19  
    Podczas montażu zbiornika paliwa zapiaszczyli rurkę , zmień mechanika ...
    Wkładają bak i znowu rurkę zapuszczają ..

    Dodano po 7 [godziny] 58 [minuty]:

    Jak go nie idzie zapalić to jest wtedy iskra na świecy ?

    Miałem podobny przypadek - nawalał immobilizer , kupiłem na allegro emulator immo i wlutowałem go do komputera .

    W jaki sposób mruga ta dioda czerwona na desce jak chcesz zapalić auto ?
  • Poziom 2  
    Samochód można odpalić Zaraz po tym jak zgaśnie tyle że po jakimś czasie czasie znowu gaśnie

    W załączniku przesłałem filmik zachowania pompy (to ta kupiona używana) ponieważ uważam że cos tam jest nie tak nie wiem czy pompa zaczyna tak pracować przez jakąś inną usterkę ale jako że może nie wszystko słychać na filmie opiszę krótko

    Samochod był na luzie podczas nagrania
    Do 20 sekundy wszystko jest ok
    Później pompa zaczyna jakby przyspieszać? Chodzić na sucho? Cieżko to określić ale wyraźnie to słychać na filmie
    W 38 sekundzie silniki zaczyna się już dusić jak dla mnie tak jakby brakowało mu paliwa i juz prawie gaśnie ale jednak coś się jakby odblokowuje na chwile i obroty silnika wracaj do normy dosłownie na sekunde lub dwie później znowu silnik zaczyna się dlawic i w 49 sekundzie gaśnie
  • Poziom 19  
    Odłącz przewód wyjściowy z pompy włóż tam kawałek wężyka - do słoika 3l przekręcaj kluczyk kilka razy - ile tego paliwa tam do słoja podaje , ma się lać tak jak połowa tego co z węża do podlewania ogródka .

    Pompa robi taki dźwięk jak by nie ciągła paliwa , albo uszkodzony zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej przy silniku

    Dodano po 11 [minuty]:

    Sprawdź rurkę łączącą pompę z całą tom obudową czujnika poziomu paliwa czy nie jest uszkodzona - i gubi benzynę , ja to zawsze wymieniam na 0,5 węża gumowego olej-o odpornego i 2 cybanty .

    Starom pompę wsadź do wiadra z wodom podłącz na styki 12V z akumulatora , palcem zatkaj wylot i sprawdź jakie robi ciśnienie , przedmuchaj sprężonym powietrzem .