Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes-Benz W202 C220D 1995r - kontrolka spryskiwaczy czujnik

29 Maj 2017 20:36 1248 3
  • Poziom 5  
    Witam,

    Problem jest następujący. Kontrolka od płynu do spryskiwaczy pali się nawet gdy płynu jest pełny stan. Sprawdziłem czujnik pływakowy i był zepsuty bo rezystancja wynosiła 0 Ohm. Podmieniłem czujnik z Mercedesa w210 gdzie rezystancja wynosi około 174Ohm. Po zamontowaniu kontrolka już się tak nie żarzy ale wciąż jednak lekko się tli. Spróbowałem więc zamontować na przewodzie czujnika dodatkowy rezystor z następującym efektem.

    45 Ohm -bez zmian
    100Ohm- kontrolka jeszcze delikatnie widoczna
    150Ohm- kontrolka gaśnie lecz w sytuacji kiedy płynu brakuje i rezystancja na czujniku pływakowym spadnie to kontrolka świeci się słabo właśnie przez ten dodatkowy rezystor.

    Proszę o jakieś podpowiedzi bo już nie mam pojęcia w czym leży problem.
  • Poziom 38  
    Może oryginalny czujnik miał większą rezystancję niż ten co założyłeś, ale tam napewno był jakiś rezystancyjny czujnik? Zdejmij przewody z czujnika i na zdjętych kontrolka nie powinna świecić. później połącz oba przewody i wtedy powinna zaświecić. Jeżeli tak będzie to pewnie ten czujnik też jest walnięty.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Po raz nie wiem już który zwracam uwagę odnośnie Mercedesa 202 oraz 210:
    AUTA "PRZEDLIFTOWE" (kluczyk "scyzoryk") i POLIFTOWE (kluczyk "rybka") TO AUTA O CAŁKOWICIE INNYM UKŁADZIE ELEKTRYCZNYM!!!
    Przedliftowe są podobne do poliftowych, ale elektrycznie SĄ CAŁKOWICIE NIEPORÓWNYWALNE! TO ZUPEŁNIE INNE AUTA!
    Wracając do tematu: Masz auto przedliftowe, w którym czujnik spryskiwacza ma swój, osobny drucik do licznika. Układ działa tak, jak zapalanie żyrandola w domu: włącznik na ścianie zwarty - żyrandol świeci. Włącznik rozwarty - żyrandol gaśnie.
    W modelu poliftowym (zarówno 202 jak i 210) układ sygnalizacji "unowocześniono" i na jednym przewodzie do licznika powieszono dwa czujniki: z chłodnicy i ze spryskiwacza. Żeby licznik rozróżnił pochodzenie sygnałów z tych czujników (i zapalał właściwą kontrolkę) w każdym z nich umieszczono dodatkowe oporniki o różnych wartościach. W ten sposób licznik rozróżnia stany płynu w chłodnicy, w zbiorniku spryskiwacza i dodatkowo jest w stanie wykryć niektóre uszkodzenia czujników i instalacji. Tak więc jeżeli zastosujesz czujnik z modelu 210 PO LIFCIE to nie będzie on współdziałał prawidłowo z licznikiem twojego auta które jest autem PRZEDLIFTOWYM.
    Chcesz się dokształcać? Proszę bardzo:
    Tutaj masz schemat licznika przedliftowego:
    http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1994/C220/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/4855.pdf
    Tutaj masz wątek na innym forum o połączeniu dwóch czujników w modeli poliftowym. Obrazek jest na trzeciej stronie:
    http://www.w203.pl/poziom-plynu-spryskiwaczy-...o-vt3108-30.html?hilit=czujnik%20spryskiwacza
  • Poziom 5  
    Oczywiście kolega Gerri miał rację i te czujniki mimo ,że wyglądają tak samo mają zupełnie inną rezystancję. Zakupiłem czujnik z przed FL i wszystko działa jak trzeba. Poleciało "Pomógł".

    Temat do zamknięcia.