Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Octavia 1.9 Tdi 110 KM - Podczas redukcji biegu pojedyńczy hałas

29 Maj 2017 23:05 2022 17
  • Poziom 11  
    Witam.
    Podczas redukcji biegów następuję pojedyńczy hałas w miarę głośny. Szczególnie objawia sie to gdy np. szybciej jade na 3 biegu i chce wytracić prędkość większą wartość prędkości redukuję na bieg nr2 i następuję pojedyńczy hałas. Jeśli natomiast na 3 biegu jadę wolniej i chce zredukować na bieg nr 2 to hałasu nie ma ładnie przechodzi. Nie wiem czy będe dobrze zrozumiany? Ten halas nie zawsze się objawia, kiedy łagodne wytracanie prędkości to hałas nie występuje jak napisałem powyżej.

    Mam jeszcze jeden problem, ale to może normalne zjawisko - od strony osuszacza kropelki wody kapią po przejechaniu? czy tak ma być, bo piszą na forach, ze to normalne zjawisko, spowodowane różnicą temperatur?

    Z góry dzięki za wszelkie uwagi.
  • Poziom 14  
    Fachowcem nie jestem z mechaniki ale wygląda mi to na zużytą poduszkę pod silnikiem.
    Gdy zmieniasz przełożenie na skrzyni silnik dostaje obciążenie od skrzyni i wówczas stuka przy mocowaniu.
    Czy ten objaw jest również gdy zmieniasz biegi w górę?
    Spróbuj na ręcznym trochę "podrażnić" silnik jedynką i wstecznym i zobacz czy podobny hałas występuje - jeśli to to to jest do zlokalizowania.
  • Poziom 11  
    Poduszka skrzyni biegów lewa strona pod filtrem była wymieniana. Faktycznie przed wymiana poduszki hałas był większy, przy skręcie w prawo też sie objawiał, ale to rano i przed wymianą poduszki. Gdy zmieniam biegi w góre to jest wszystko w porządku. Na ręcznym jedynka i wsteczny, ale to na postoju przełaczać i nasłuchiwać?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Tak na postoju, najlepiej w dwie osoby. Chodzi o "poszarpanie" silnika i nasłuchiwanie czy w coś nie stuka. Parę razy na 1 parę razy na R - takie pojedyncze stuki.
  • Poziom 11  
    skyguy napisał:
    Tak na postoju, najlepiej w dwie osoby. Chodzi o "poszarpanie" silnika i nasłuchiwanie czy w coś nie stuka. Parę razy na 1 parę razy na R - takie pojedyncze stuki.


    Dziś sprawdziłem to przełączając na 1 bieg ok ładnie wchodzi i nie ma żadnych stuków. Przełączając na wsteczny, jest troszkę ciężej z włączeniem wstecznego, stuków wyczuwalnych nie ma, tj. nie takie jak podczas redukcji biegów. Ten stuk występuje podczas jazdy ale nie zawsze, jak np. za duża prędkość na 3 biegu i redukuję na 2 bieg to jest ten pojedynczy stuk a jak redukcja biegów płynna to wchodzi bieg bez stuknięcia, nie wiem w ogóle czy to zajmować się tym czy dać sobie z tym spokój nie być nadgorliwym...[/tex]
  • Poziom 11  
    Ktoś z kolegów na forum ma jeszcze jakiś pomysł, co to może być?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Ale szarpałeś silnikiem na biegu?
    Chodzi o lekkie dodawanie gazu na ręcznym tak żeby szarpać silnikiem parę, potem na R parę razy czy w którąś ze stron poduszki nie amortyzują.

    Ewentualnie może któryś z przegubów, podnieś koło i i zobacz czy nie ma nadmiernych luzów przy obrocie - ale na to bym nie stawiał.
  • Poziom 11  
    Ok jeszcze sprawdzę szarpiąc silnikiem na biegu .
    Szarpanie podczas ruszania ( czyli włączyć 1 bieg i zaciągnąć ręczny i powoli ruszać , czy tak)?
    Przegub sprawdzić czy nie ma samym przegubem ruszając na boki?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Przegub - jedno koło do góry i ruszasz ręcznie do przodu to tyłu, na przegub bym nie stawiał, ale dla świętego spokoju sprawdź.
    Szarpanie - nie powoli - bo się powoli oprze jeżeli jest luz. Musisz tak z wyczuciem, sprzęgło dodać gazu i potem sprzęgło puszczasz i naciskasz, żeby się silnik bujnął w komorze i wtedy usłyszysz czy są jakieś stuki. Na 1 i na R.
    Jeśli są poduszki do wymiany to się to objawia tym, że podczas zmiany biegów silnik dostaje inne obciążenie na wale i siłą skrętu stuka o coś dość dynamicznie.
    W zależności czy schodzisz z biegów czy na wyższy to udar jest w inną stronę dlatego trzeba sprawdzić na 1 i na R.
    Musisz coś takiego zasymulować w trakcie postoju.
  • Poziom 11  
    Dla ścisłości poduszka ta nad skrzynią biegów była wymieniana plus łapa kompletna, więc to raczej odpada...
  • Poziom 11  
    skyguy napisał:
    Musisz tak z wyczuciem, sprzęgło dodać gazu i potem sprzęgło puszczasz i naciskasz, żeby się silnik bujnął w komorze i wtedy usłyszysz czy są jakieś stuki. Na 1 i na R.


    Kolego mam pytanie włączam np 1 i trochę szybciej sprzęgło puszczam i hamuję, czy tak? i identycznie zrobić na biegu R?, dodam tylko, ze poduszka ta pod filtrem powietrza nad skrzynią biegów była wymieniana razem z łapą.

    Spróbuję jeszcze ręcznie ruszać energicznie silnikiem na postoju w różne strony.
  • Poziom 11  
    Teraz tak się zastanawiam, nie wiem czy te stuki to nie będą od koła dwumasowego...:(. Może ktoś orientuje się jak sprawdzić dwumas podczas jazdy?

    Czy można sprawdzić w taki sposób:?
    - Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia.
    - Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego.
  • Poziom 11  
    Odnoszę wrażenie, że coś mało osób jest zorientowanych w temacie, a odwdzięczył bym się za trafna diagnozę.
  • Poziom 11  
    Kurcze nie miałem kiedy wziąc się za temat tego stukania. Dodam tylko, ze sporadycznie to wystepuję, głownie podczas redukcji z biegu 4 na 3 jak większą predkością jade na 4 i redukuję na 3 to jest słyszalny ten pojedyńczy stuk. Jeśli chodzi o przegub jak kolega skyguy sugerował to jest w porządku.
  • Poziom 11  
    Wracając do tematu, gdyż problemu jeszcze jest tj. podczas redukcji z 4 biegu na 3 występuję ten pojedynczy hałas. Podczas ruszania silnikiem włączając to wsteczny bieg później 1 bieg aby silnik bujnął się w komorze silnika, to tak naprawdę wtedy żadnego hałasu nie ma. Dodam tylko, ze poduszka pod skrzynia biegów była wymieniana, może zluzowała się i stąd ten hałas podczas zmiany biegu z 4 na 3...już sam nie wiem?
  • Poziom 11  
    Witam ponownie. Zastanawiam mnie ta sprawa z hałasem podczas redukcji biegów z 4 na 3 lub 3 na 2. z regóły to objawia się gdy są wyższe obroty to słychać ten hałas, w sumie tak mi to nie przeszkadza, ale wolalbym usunąć ten problem i mieć to z głowy. Jak to jeszcze sprawdzić, może któryś z kolegów ma jakiś pomysł??
    Dzięki z góry.
  • Poziom 11  
    Witam ponownie. Niepokoi mnie ten hałas tzn. wczoraj podczas ruszania na wzniesieniu po właczeniu 1 biegu, nastąpił ten charakterystyczny hałas identyczny jak podczas redukcji biegu z 4 na 3. przypominam sobie jak auto kiedyś troche stało i powybraniu biegu wstecznego był charakterystyczny głośny hałas po puszczaniu sprzegła. Jeszcze zrobię trochę prób aby sie upewnić czy na pewno to jest to.
  • Poziom 11  
    Przy zmniejszonej prędkości podczas redukowania biegów np. z 4 na 3 i 2 na hałas nie wystepuje, natomiast przy większej prędkości hamowania biegami hałas występuje cos mi sie wydaje, ze to może być początki padającego sprzęgła.