Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AS Motor - Uniwersalny układ zapłonowy do 2t?

Vein 30 Maj 2017 16:18 891 5
  • #1 30 Maj 2017 16:18
    Vein
    Poziom 22  

    Witam,

    W związku z tym, że posiadam dwie kosiarki AS motor i w obu z nich jest padnięta cewka zapłonowa (które kosztują ponad 220zł sztuka), poszukuję jakiejś alternatywy z motocykla. Widziałem fabryczne "cewkomoduły" np od Piaggio Zip i chciałbym wykorzystać coś podobnie kompaktowego. Może ktoś się bawił w taką przerókę?

    0 5
  • #2 01 Cze 2017 08:30
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Da się ale to trochę zabawy bo trzeba przełożyć cały zapłon, cewka i koło magnesowe. Potem ustawianie punktu zapłonu.

    0
  • #3 01 Cze 2017 10:38
    Czyżycki
    Poziom 17  

    Moich kilka uwag do tematu:

    1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe.

    2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z cewką wyzwalającą. Takie układy (moduł + magneto montowane wewnątrz koła wentylatora), stosowane były np. w czeskich silnikach Motor Jikov systemu narzędzi ogrodniczych Vari. Twój silnik As-Motor ma zewnętrzną cewkę wyzwalaną impulsem przez zewnętrzne magnesy na kole wentylatora.

    3/ Sam mam kosiarkę As-Motor z dość archaicznym silnikiem (pionowy rozrusznik i zapłon stykowy). Kupiona przed laty jako niesprawna m.in. z powodu uszkodzonej cewki. Iskrę "znalazłem" eliminując przebicia jej na masę - cewka okazała się sprawna. Szczególnie newralgiczne okazały się miejsca przejścia masy z silnika na lawetę oraz okolice wyłącznika zapłonu. Sugeruję zatem ponowne skrupulatne przyjrzenie się tej kwestii.

    4/ Cena trochę ponad 200 zł za cewkę nie wydaje się specjalnie wygórowana w stosunku do jakości i wartości sprzętu As-Motor.

    Podsumowując powiem, że przeróbka zapłonu As-Motor wydaje się dość karkołomna i zapewne może ew. posłużyć jako przykład modyfikacji czegoś, co jest sprawdzonym rozwiązaniem. Na pewno nie posłuży szybkiej naprawie silników, a ta szybka naprawa jest chyba najistotniejsza.

    1
  • #4 01 Cze 2017 10:57
    Vein
    Poziom 22  

    Hej,

    Cewkomoduł z piaggio jest zasilany bezpośrednio z cewki zasilającej napięciem 50V, także bez akumulatora. Chciałem wykorzystać koło magnesowe silnika AS, jest całkiem sprawne ;) tylko nie wiem w jaki sposób jest wyzwalana iskra np w tym Piaggio. Prawdopodobnie źle zatytułowałem post, osoby motorowerowo/skuterowe tu nie zaglądają.
    Ideą jest zrobienie uniwersalnego zapłonu który można wykorzystać w różnych przypadkach silników 2t.

    0
  • #5 01 Cze 2017 11:50
    Czyżycki
    Poziom 17  

    Wpisz w Google frazę: "moduł zapłonowy Piaggio Zip" i wybierz "obrazy dla...". Tam są zdjęcia oraz schematy zapłonu dla skutera. Zobaczysz co jest potrzebne do działania takiego zapłonu.

    Nie podejmuję dalszej dyskusji merytorycznej co do możliwości stworzenia uniwersalnego zapłonu do 2t, gdyż przekracza ona moją wiedzę i zainteresowania. Niemniej życzę powodzenia.

    0
  • #6 01 Cze 2017 23:02
    kamilo23
    Poziom 17  

    Może się okazać z tylu kombinacji że to i tak nic nie da. Patrząc na części do as-motors to cena cewki i tak jest w przystepnej cenie jak do kosiarki.

    0
  Szukaj w 5mln produktów