Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 b4 1.6 brak iskry

1979Bartek 31 Maj 2017 10:36 1899 29
  • #1 31 Maj 2017 10:36
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Witam. Mam problem ze swoim autem audi 80 b4 1.6 benzyna z 1994 roku mianowicie brak iskry. Wymieniłem juz 3 cewki (cewka z modułem obok) aparat zapłonowy i czujnik halla ostatnio nawet wymieniłem czujnik położenia wału i nic po dwóch sekundach odcina iskre i nie mogę dojść gdzie. Napięcie do cewki i aparatu dochodzi a mimo to iskra gdzieś ucieka. Dodam jeszcze ze palec kopulka przewody i świece są nowe. Pomóżcie jak coś wiecie....

    0 29
  • #2 31 Maj 2017 12:18
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czy to auto czasem nie posiada immobilisera?
    Zobacz czy na stacyjce z przodu pod osłoną nie ma czasem czarnego okręgu z dwoma przewodami.

    0
  • #3 31 Maj 2017 13:07
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Immo trzyma ci auto.

    0
  • #4 01 Cze 2017 08:57
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Witam. Patrzylem stacyjkę i jest tylko sama kostka która wchodzi do niej. Napięcie wszędzie dochodzi tylko coś właśnie blokuje iskre. Ja obstawiam alarm albo komputer bo reszte rzeczy już wymieniłem. Auto oddałem juz do elektryka ale dzięki za pomoc

    0
  • #5 08 Cze 2017 20:07
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Odpaliłem auto ale jest jeszcze coś nie tak mianowicie.... wymieniłem halla i czujnik położenia wału a iskry brak.... ale jak wyciągnę wtyczkę z aparatu zapłonowego czyli z halla silnik odpala. Gdzieś coś jest nie tak i żaden elektryk nie chce się tego dotknąć

    Dodano po 4 [minuty]:

    Immo nie posiada.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Posiadam bardzo nie typowy silnik jak mechanik stwierdził 1.6 benzyna 101 koni a model to ADA i te silniki mają to do siebie że palą z podłączoną wtyczką do halla jak i rozpiętą. Tylko że ona powinna być wpięta.

    Dodano po 43 [minuty]:

    Taki mam aparat z czujnikiem Halla

    0
  • #8 08 Cze 2017 21:43
    ociz
    Moderator Samochody

    1979Bartek napisał:
    Immo nie posiada.

    Posiada. ADA ma ECU Hitachi w którym jako jeden z nielicznych immo tnie również iskrę.
    1979Bartek napisał:
    nie typowy silnik

    Po prostu przeznaczony na rynek USA, więc nie tak zacofany jak te nasze.

    0
  • #9 09 Cze 2017 05:14
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Witam. Pierwsze pytanie a co to jest te ECU? I jak może mieć mimo skoro ani komputer nie chce się połączyć z nim i nie ma go w okolicy stacyjki? I jak można się za niego zabrać w razie gdy by był 🤔

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    Ecu juz wiem co to jest. A wiesz może jak mogę to naprawić? Trzeba wyciągać komputer?

    0
  • #10 09 Cze 2017 06:36
    ociz
    Moderator Samochody

    To nie winna immo skoro pali z odpiętym CKP. Po prostu brak synchronizacji, źle ustawiony aparat lub niewłaściwy, ma być tylko jedno wcięcie w blaszce.

    0
  • #11 09 Cze 2017 09:37
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Aparat został ten sam wymieniłem tylko nowego halla i czujnik położenia wału jest nowy. Powiem Ci tak: jak go kupiłem hall był odpiety ja pomyślałem ze tak ma być i to wejscie w aparacie jest puste wiec włożyłem kostkę do halla aby ten przewód tak nie wisiał i było ok auto jeździło bez problemu jakieś miesiąc, dwa aż któregoś razu zgasilem pod domem i juz nie ospalił aż do niedawna kiedy przez przypadek ta wtyczkę wyjalem

    0
  • #12 10 Cze 2017 06:22
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Coś czuje ze bez porządnego elektryka się nie obejdzie. Mi się wydaje że to jednak jest coś z komputerem bo ogólnie tylko on tu został a tak już wszystko mam wymienione.

    0
  • #13 10 Cze 2017 18:23
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zobacz czy masz zasilanie +5V na kostce czujnika, sprawdź z wypiętą i wpiętą kostką. Tak samo wyświetl sobie kontrolką masę, na ten czujnik. Jeśli zailanie zginie, będzie na poziomie 2,8V to masz usterkę w sterowniku. Można zbudować dodatkowe zasilanie +5V i będzie dobrze ;)

    0
  • #14 10 Cze 2017 19:29
    ociz
    Moderator Samochody

    1979Bartek napisał:
    Aparat został ten sam wymieniłem tylko nowego halla

    Wiec aparat wyjmowałeś, pytanie czy ustawiłeś go tak jak trzeba?
    Jak masz rozrząd na znaki to palec rozdzielacza ma być na znaku:
    Audi 80 b4 1.6 brak iskry

    0
  • #15 10 Cze 2017 21:05
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Wszystko jest ok. Inaczej to by auto wogole nie odpaliło. Rozrząd jest na znaki i zapłon tez. Są też nowe kable kopulka świece oraz palec. Tam się coś dzieje z elektryka po włożeniu wtyczki do halla iskra jest ale po 2,3 sekundach znika

    0
  • #16 22 Sie 2017 12:43
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Witam ponownie.... Powiedzcie mi czy jest to możliwe aby w moim modelu silnika 1.600 101 km
    ADA zapłon ustawiał się przez komputer? Byłem już u kilku mechaników i elektryków w związku ginącą iskrą po podłączeniu halla i każdy twierdzi że trzeba ustawić lub synchronizować czujnik położenia wału z hallem. Twierdzą że od tego ginie iskra. Ja szczerze mówiąc spotykam się z taką sytuacją pierwszy raz. Miał już ktoś taką sytuację?

    0
  • #17 23 Sie 2017 12:29
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Mają rację.

    0
  • #19 23 Sie 2017 21:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wszystko masz ładnie opisane, tylko pewnie rozrząd źle poskładany i aparat przestawiony, żeby to jakoś chodziło. Zacznij od sprawdzenia znaków na rozrządzie. Potem aparat na znaki i ma działać. Przecież to naprawdę prosty silnik do roboty.

    0
  • #20 23 Sie 2017 21:40
    Jarzabek666
    Poziom 24  

    Skoro twierdzisz że rozrząd na znaki ok czujniki sprawne, to pozostaje ci do sprawdzenia pierścień sygnału czujnika prędkości obrotowej wału. Może się poluzował albo wygiął ząbek.

    Bo podobny przypadek znałem gubienie synchronizacji ale to w innym silniku PERKINS na CR wiec twierdzę że to jest czasem realne.
    Audi 80 b4 1.6 brak iskry

    0
  • #21 25 Sie 2017 18:00
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Witam. Ale skoro twierdzisz że może być coś z pierścieniem sygnału czujnika prędkości obrotowej wału to na jakiej zasadzie auto pali? Skoro iskrę teraz dostaje z czujnika położenia wału... Teraz co wymieniałem rozrząd i wszystko jest na znakach. Auto jakiś czas chodziło normalnie z podpiętym hallem tylko któregoś razu zgasiłem go pod domem i już nie odpalił. Ale po jakimś czasie odpaliło normalnie i chodził bez problemu do póki go nie zgasiłem. Później znowu brak iskry. Jak podepnę halla i zaczynam odpalać auto to ono próbuje odpalać ale nie może bo po chwili ginie iskra. Może ktoś wie jak dokładnie zrobić to przez komputer chodzi o synchronizację... Może jest jakiś filmik na ten temat....

    0
  • #22 25 Sie 2017 20:17
    ociz
    Moderator Samochody

    Znaki znakami, a np kółko na wale potrafi się wytłuc jak dobrze nie dokręcone. Najprościej sprawdzić czy znak na kole zamachowym się zgrywa z GMP.

    0
  • #23 25 Sie 2017 22:34
    Jarzabek666
    Poziom 24  

    1979Bartek napisał:
    Może ktoś wie jak dokładnie zrobić to przez komputer chodzi o synchronizację.


    Nie ma tego

    0
  • #24 26 Sie 2017 09:14
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Palec na nacięcie na aparacie w GMP. I wszystko

    0
  • #25 18 Lis 2017 18:22
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Rozrząd jest na znakach apatat jest na znaku i na pierwszym cylindrze. Ostatnio czytalem na forum jak ktoś pisał że rzekomo w tym silniku iskre się ustawia nie na 1 cylindrze tylko innym. Dla tego nie ma synchronizacji. Silnik jest normalny jak każdy inny ale oprzyzadowanie ma już chinskie hitachi. Może ktoś wie dokładnie jak ustawic ten zapłon

    0
  • #26 18 Lis 2017 19:09
    Jarzabek666
    Poziom 24  

    Pozycja aparatu jest bez znaczenia, w którą stronę palec skierowany najważniejsze aby wałek pośredni był na punkcie i wcięcie aparatu na punkcie.

    Choć wałek pośredni nie koniecznie musi się zgrywać najważniejsze by wcięcie w aparacie zgrywało się z palcem jak i wałkiem rozrządu i wału.

    0
  • #27 18 Lis 2017 20:28
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Wcięcie jest idealnie na środku palca i na pierwszym cylindrze a mimo to nie działa.... po włożeniu wtyczki do aparatu ginie iskra. Ostatnio nawet wymieniałem sterownik silNika i nic 😯

    0
  • #28 29 Mar 2018 16:49
    1979Bartek
    Poziom 4  

    Nie wiem czy jeszcze ktoś to czyta ale znalazłem problem w moim aucie. Mianowicie.... Po pierwsze był przestawiony aparat zapłonowy, jak już zaczął chodzić na Hallu i silnik zaczął równo pracować ujawniła się kolejna usterka. Czasami szarpał i były wahania obrotów silnika. Okazało się że to przepływka była wadliwa (działała ale przekłamywała) i czasami auto traciło moc. Po usunięciu tej usterki okazało się że na VAG ukazała się nowa HALL.... Wymieniłem i to.... Auto chodzi jak laleczka ciągnie idealnie moc wróciła, teraz jeździ jak powinno. :)

    0
  • #29 29 Mar 2018 18:05
    Jarzabek666
    Poziom 24  

    To dobrze że rozwiązałeś usterkę, ale przypomnę że się skompromitowałeś bo zarzekałeś się że wszystko ustawiałeś na znaki. Wiec admini wspominali bardzo że znaki ważne ale jak to zwykły człowiek woli skłamać że ustawiał niż sprawdzić.

    Ale to dobrze że choć przyznałeś się do błędu i podałeś rozwiązanie to będzie dobra informacja dla innych użytkowników ADA którzy też twierdzili że znaki ok.

    0
  • #30 02 Kwi 2018 07:57
    1979Bartek
    Poziom 4  

    A co tu się kompromitować mechanikiem ja nie jestem.... Człowiek cale życie się uczy.... Tak to jest kupić od kogoś auto i po kimś poprawiać. Ale wszystko się udało i auto teraz jeździ.

    0