Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 2 -centralny zamek -

01 Cze 2017 12:18 6372 12
  • Poziom 15  
    Cześć

    Pacjent Fabia 2 2010r.

    Auto ma centrakny z kluczyka.
    Chcę dołożyć sterowanie z pilota.

    Wiem że jest sporo tematów. Prosze tylko o sptostowanie jezeli sie mylę.

    Centralki do pilota mają sterowanie masą dwoma przewodami do zamykania i otwierania. Muszę je podłączyć do odpowiednivh dwóch przewodów w drzwiach auta które sterują pracą zamków - otwieranie/zamykanie .

    Poza tym podłączam plus i minus centralki pod zasilanie z skrzynki bezpieczników i tak naprawdę powinno juz działać?
    Dodatkowo można podłączyć kierunkowskazy. Nie musze natomiast podłączać każdego słownika czterech drzwi pod centralke ponieważ sa sterowane tym od
    strony kierowcy.

    Czy mam racje czy głupoty pisze?


    Dzięki
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Masz rację ale doprecyzuję że centralka ma możliwość sterowania na 3 sporoby minusem, plusem, bezpośrednio siłownikami.
  • Poziom 15  
    Tak ale czytalem że w Fabiach stetowanie jest minusem więc chyba najprościej jest zrobic to wbten sposób.

    Pytanie jeszcze tylko odnośnie kierunkowskazów... jak je wpiąć?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    W lewym progu będą szły kable do tylnych kierukowskazów, chyba tam najprościej.
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    KABAN_DG napisał:
    Czy mam racje czy głupoty pisze?

    Niestety muszę potwierdzić - tak.
    KABAN_DG napisał:
    sterowanie masą dwoma przewodami do zamykania i otwierania

    Centralkę konfigurujesz do sterowania "dwoma masami" jednak sterowanie odbywa się na jednym przewodzie niebiesko/żółtym w drzwiach kierowcy.
    Zamykanie - masa,
    Otwieranie - poprzez "parametr" - rezystor 180 Ω
    Kierunkowskazy - czarno/biały i czarno/zielony
  • Poziom 15  
    CameR napisał:
    KABAN_DG napisał:
    Czy mam racje czy głupoty pisze?

    Niestety muszę potwierdzić - tak.
    KABAN_DG napisał:
    sterowanie masą dwoma przewodami do zamykania i otwierania

    Centralkę konfigurujesz do sterowania "dwoma masami" jednak sterowanie odbywa się na jednym przewodzie niebiesko/żółtym w drzwiach kierowcy.
    Zamykanie - masa,
    Otwieranie - poprzez "parametr" - rezystor 180 Ω
    Kierunkowskazy - czarno/biały i czarno/zielony


    Przyznajesz ze piszę glupoty? :)

    Czyli rozumiem że bedzie to jeden przewód w drzwiach. Natomiast od centralki będzie szedł jeden przewód stetowabia masą ktory podpinam do przewodu w drzwiach. A czy możesz wytłumaczyć o co chodzi z sterowaniem rezystorem?
  • Poziom 43  
    Sterujesz masą ale oba przewody centralki na jeden przewód od zamka w drzwiach . Jeden bezpośrednio drugi przez rezystor 180 ohm.
  • Poziom 15  
    Ekstra, wszystko jasne. Kupuję uniwersalną centralkę i montuję.

    Bardzo dziękuje za pomoc, jak zawsze można liczyć na pomoc na Elektrodzie :)

    W razie problemów będę na linii ;)
  • Poziom 15  
    Cześć.

    Kupiłem juz zestaw i będę montować jutro.

    Mam dwa pytania:
    1. W instrukcji jest napisane: "...przewody kierunkowskazów podłączyć do czarno bialy pin 16 i czarno zielony pin 14, w 16 połowy złącza XS6 za skrzynka bezpiecznikową".
    Jak patrze na bezpieczniki to pin 14 to lampa ze strzałka wiec zakładam że kierunkowskazy, natomiast pin 16 to symbol silnika... mam to wpiąć od razu za bezpiecznikami.

    2. Sterowanie jest masą. Mam sie wpiąć w przewód żółto niebieski... czy ten przewód ma kontynuacje i gdzie w kabinie ponieważ może nie musiałbym rozbierać tapicerki drzwi i ciągnąć kabli między nimi a kabiną.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    KABAN_DG napisał:
    Cześć.

    Kupiłem juz zestaw i będę montować jutro.

    Mam dwa pytania:
    1. W instrukcji jest napisane: "...przewody kierunkowskazów podłączyć do czarno bialy pin 16 i czarno zielony pin 14, w 16 połowy złącza XS6 za skrzynka bezpiecznikową".
    Jak patrze na bezpieczniki to pin 14 to lampa ze strzałka wiec zakładam że kierunkowskazy, natomiast pin 16 to symbol silnika... mam to wpiąć od razu za bezpiecznikami.

    2. Sterowanie jest masą. Mam sie wpiąć w przewód żółto niebieski... czy ten przewód ma kontynuacje i gdzie w kabinie ponieważ może nie musiałbym rozbierać tapicerki drzwi i ciągnąć kabli między nimi a kabiną.


    1) Masz się wpiąć w pin 14 i 16 w złączu a nie pod ten bezpiecznik. Złącze to kostka z kablami. Musisz zlokalizować to złącze.
    2) Jakby był w kabinie to by to napisali a skoro piszą w drzwiach to tam tylko jest.
  • Pomocny post

    Poziom 27  
    Rezygnujesz z kierunków, montujesz centralkę w drzwiach, pół godziny i po robocie.
  • Poziom 15  
    Dzięki za wszystkie rady.

    Faktycznie odpuściłem kierunkowskazy i wpiąłem się w drzwiach. Trzy masy ze sobą. Plus. Sygnał z dwóch kabli i wszystko śmiga.

    Co lepsze... kierunki już reagowały na centralny więc teraz bez podłączania pod nie centralki i tak mrugają na zamknięcie / otwarcie z pilota :)

    Pozdro dla wszystkich