Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Excel] [VBA] LIsta wyboru z podziałem na grupy i podgrupy

02 Cze 2017 12:08 2727 23
  • Poziom 6  
    Cześć potrzebuję pomocy bo już nie mam pojęcia jak to wykonać. Udało mi się zrobić w miarę automatyczny kosztorys z pomocą bardzo wielu forumowiczów. Zrobiłem listę wyboru danej pracy.
    Jak naciśniemy w arkuszu Kosztorys pole B7 czyli to białe puste szybko dwa razy to otwiera się Listbox z wyborem danej pracy. W odpowiednim miejscu wstawiana jest praca (B7), jednostka (C7) oraz cena jednostkowa (AB7). Wszystko działa ok. Potrzebne są tylko trzy zmiany.

    1. Jak zrobić aby baza danych była w innym pliku exela, będzie na niej pracowało kilka osób jednocześnie. Czy jest taka możliwość?
    2. Chciałbym zmienić tę listę wyboru aby była podzielona na działy czyli Roboty rozbiórkowe, Prace malarskie, Izolacje ociepleniowe itd. A potem dopiero są roboty czyli te czynności które maja jednostki miar oraz kwoty.
    [Excel] [VBA] LIsta wyboru z podziałem na grupy i podgrupy
    3. Kwota jest wstawiana w kosztorysie w kolumnie AB i nie jest ona niestety powiązana z ta bazą? Chciałbym dodać przycisk który by aktualizował ceny w kosztorysie z najnowszymi cenami jakie pojawią się w bazie w tym oddzielnym pliku.

    W załączeniu to co udało się zrobić.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Dzięki za odpowiedz. Niestety nie mamy w pracy Accessa a każdy musi mieć dostęp do bazy aby ją aktualizować oraz zmieniać ceny danych robót, dlatego też zacząłem robić to w Excelu.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ... Jak naciśniemy w arkuszu Kosztorys pole B7 czyli to białe puste szybko dwa razy to otwiera się Listbox z wyborem danej pracy ... Wszystko działa ok ...

    No niezupełnie ... 'ListBox1_Click' usuwa z komórki 'AB7' wartość liczbową i po zamknięciu okna nie można go już ponownie otworzyć bez wstawienia tam liczby.

    bursonik napisał:
    ... Potrzebne są tylko trzy zmiany.
    1. Jak zrobić aby baza danych była w innym pliku exela, będzie na niej pracowało kilka osób jednocześnie. Czy jest taka możliwość?
    2. Chciałbym zmienić tę listę wyboru aby była podzielona na działy czyli Roboty rozbiórkowe, Prace malarskie, Izolacje ociepleniowe itd. A potem dopiero są roboty czyli te czynności które maja jednostki miar oraz kwoty.
    3. Kwota jest wstawiana w kosztorysie w kolumnie AB i nie jest ona niestety powiązana z ta bazą? Chciałbym dodać przycisk który by aktualizował ceny w kosztorysie z najnowszymi cenami jakie pojawią się w bazie w tym oddzielnym pliku ...

    Ad 1.
    Jest taka możliwość, bo niby dlaczego nie miałoby jej być (?), tylko czy nie będzie to bardziej przeszkadzać, jak pomagać (?) ... należy zapisać arkusz bazy w osobnym zeszycie i go udostępnić, tyle że ... będą wtedy konflikty jak dwie czy więcej osób zacznie tam nanosić zmiany, wtedy zacznie się zabawa i dochodzenia 'kto komu zmienił to co inny zmienił dlatego, że nie wiedział, że ktoś inny właśnie zmienia' ... itd.
    Jeśli ma to być baza danych w arkuszu udostępnionym, to jak najmniej osób z dostępem do niej, albo w ogóle hasło na dokonywanie zmian.
    Będzie tutaj jeszcze inny kłopot - jeśli baza będzie w oddzielnym pliku, to jak z niego pobierać dane w czasie pracy kosztorysu (?):
    a) z zamkniętego pliku
    b) otwierając tymczasowo kopię (nie plik właściwy) celem pobrania danych
    Obydwa rozwiązania mają zalety i wady

    Ad 2.
    Niepraktyczne.
    Czy nie lepiej użyć obiektu 'TabStrip' (tworzenie sekcji) lub 'MultiPage' (tworzenie działów) zamiast 'ListBox'?

    Ad 3.
    Jak na początku i w pkt 1.

    Poza tym powinien kolega:
    1. Ogarnąć jakoś ten "słodki nieporządek" w modułach z makrami. Nie potrzeba aż tylu modułów, każdy na oddzielne makro
    2. Porobić kosmetykę - wcięcia, wyrównania, odstępy - aby lepiej się to przeglądało i dociekało źródła błędów
    3. W module 'UserForm' zostawić tylko makra dowiązane do aktywnych obiektów formatki, resztę (jeśliby takowe miały być) przenieść do modułu/ów
    4. Trzymać się zasad deklaracji zmiennych - jeśli jest deklarowana tablica dynamiczna, to niech ona wygląda jak dynamiczna, czyli np.: 'Dim dane() as Variant' - a nie 'Dim dane'
    5. Zdecydować się, czy chce się wymuszać deklarację zmiennych (Option Explicit), czy też nie - bo raz ona występuje a raz nie i robi się chaos
    6. W zdarzeniu 'Workbook_Open' wywoływać dodatkowe menu z własnymi opcjami do obsługi bazy/kosztorysu, które dołoży się do paska menu głównego

    Podsumowując:
    1. Kartka, długopis - wynotować sobie w punktach zarys projektu
    2. Określić co ma być bazą danych i sposób dostępu do niej
    3. Utrzymywać porządek w kodzie
    4. Nie trzymać się na siłę jakiegoś określonego obiektu (ListBox), jeśli okazuje się on niepraktyczny w oprogramowaniu
    5. Jak już kolega będzie miał konkretny problem (np.: z dostępem do zamkniętego pliku, czy też pobraniem danych do formatki z sąsiedniego pliku), to wtedy go zapodać, bo tak to nie wiadomo do czego się odnieść ... :| ... przecież to kolega ma mieć pomysł na swoją bazę a nie postronni ... :| ...
  • Poziom 6  
    Nie no wszystko ok tyle, że z programowaniem nie mam nic wspólnego. Wszystko co tutaj w tym pliku zrobiłem nauczyłem się sam z internetu bo się zawziąłem. Nawet niekoniecznie zawsze wiedziałem co robię ale i tak się udawało to jakoś dostosowywać.

    Nie wiem jak się zabrać do programowania bo nie mam podstaw, Nie wiem co można zastosować lepszego bo tego po prostu nie znam.Nie wszędzie jest to poopisywane i powiedziane do czego to może służyć. Obiektowo wklejam i coś staram się ogarnąć dlatego też taki chaos. Porwałem się z motyka na księżyc najprawdopodobniej ale i tak jestem zadowolony z tego co zrobiłem bo mogę tego używać w pracy i działa, bo 3 kosztorysy zrobione i wysłane. Dzięki temu sporo czasu zaoszczędziłem. Te 3 punkty jak by mi się udało jakoś ogarnąć załatwiłyby mi już chyba wszystko w tym pliku.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ... że z programowaniem nie mam nic wspólnego. Wszystko co tutaj w tym pliku zrobiłem nauczyłem się sam z internetu bo się zawziąłem. Nawet niekoniecznie zawsze wiedziałem co robię ale i tak się udawało to jakoś dostosowywać ...

    Chwalebne ... :!: ... i godne pochwały i naśladowania ... :) ... kiedyś nazywało się to 'samokształceniem'.
    Tyle tylko, że aby dać koledze jakieś wskazówki, czy przykłady, to wpierw trzeba kod kolegi nieco uporządkować, bo inaczej mało co zadziała, a nawet jeśli, to będzie sprawiać niespodzianki w najmniej oczekiwanych miejscach ... no i trzeba jasno określić strukturę "bazy danych" (opis usług z cennikiem) i sposób dostępu do niej.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Dzięki wszystkim za miłe słowa.
    Pracujemy na tym kosztorysie co zrobiłem i jest w miarę ok. Może nie wszystko robi się automatycznie tak jak bym sobie to wymarzył i w ogóle ale nie jest źle.

    Chciałbym jednak podejść do tego tak jak mówicie z większą starannością. Może mi się uda to ogarnąć. Czy moglibyście mi doradzić w czym najlepiej zrobić taki kosztorys co zrobiłem w Excelu? Pojawiły się tutaj propozycje aby baza była w Accesie a budowanie kosztorysu w Excelu? Niestety teraz jest problem bo jedna osoba dodaje coś do bazy a reszta tego nie ma i pojawiają się problemy.
    Jak takie coś dokładnie wykonać w sensie jakiś schemat abym w ogóle wiedział co Googlować i szukać? Czy aby na pewno nie będzie musiał być zainstalowany Access na komputerach i będzie dało się zmieniać ceny i dodawać prace do tej bazy (bo jak wspominałem nie mamy Accesa na firmowych komputerach)

    A może da się to zrobić w całkiem czymś innym co by było sprawniejsze i w ogóle? I tak nic nie umiem więc obojętne czy się uczę vba czy innego języka, ważne aby było jakieś w miarę proste :) Może coś co będzie działało w chmurze? Wtedy dostęp do pliku jednocześnie będzie miał każdy. Coś na zasadzie może Aplikacji. Hehe chyba się rozmarzyłem :P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ... Czy moglibyście mi doradzić w czym najlepiej zrobić taki kosztorys co zrobiłem w Excelu? Pojawiły się tutaj propozycje aby baza była w Accesie a budowanie kosztorysu w Excelu?...

    Na razie część odpowiedzi w excelu właśnie ... :) ... :
    testtt_...zip Download (110.68 kB)

    Zmiany:
    1. Dodane zależne pola list, według załączonego obrazka
    2. Dodane dodatkowe menu "KOSZTORYS" w menu głównym excela - tu uwaga: kolega przesłał plik '.xls' ze starszego excela i dla takiego to menu zostało zrobione - dla zobrazowania możliwości uruchamiania okien dialogowych, nie tylko przez zdarzenia arkusza
    3. Automatyczne dodawanie pustej linii w kosztorysie, jeśli komórka 'B7' jest już wypełniona, brak nowej pustej linii, a okno zostało uruchomione z menu "Kosztorys"
    4. Dodana możliwość dodania nowej linii z poziomu formatki
    5. Dodana możliwość rezygnacji z danego wpisu w 'B7' z poziomu formatki
    6. Dodane pole etykiety wyświetlającej wpisy listy wyboru - ze względu na ograniczoną szerokość kolumny w liście wyboru - aby było widać cały wpis

    Zmianie uległy makra:
    1. Formatki, modułu1 (Module1), arkusza 'Kosztorys', modułu 'Ten skoroszyt' ('ThisWorkbook')
    2. Reszta modułów została skomasowana a 'zbędne' usunięte
    3. Poprawione zostały deklaracje w modułach i lekko ich kosmetyka

    Nie zmienione:
    1. Oddzielna baza na cennik
    Przydałyby się takie informacje, jak to czy: baza cen będzie trzymana na dysku 'C', czy 'D', czy innym
    2. Czy ewentualnie można zmienić konstrukcję cennika

    Na razie niech kolega sobie obejrzy zmiany i sprawdzi, czy w ogóle działają.
    U mnie działa, ale ja mam starego excela i mogą się zdarzyć jakieś "niespodzianki".
  • Poziom 6  
    Bardzo dziękuję @lanzul, że poświęcić tyle czasu aby mi pomóc! Jest mi niezmiernie miło! W pliku który mi przesłałeś nie wiem czemu ale nie ma żadnych przycisków do makr. Może to właśnie wina Office. Mam wersję 2016.

    Dostałem taki oto wygląd po otwarciu zakładki DODATKI:
    [Excel] [VBA] LIsta wyboru z podziałem na grupy i podgrupy

    Lista działa. Jest świetna o takie coś właśnie mi chodziło. Przycisk aby przechodzić do kolejnych wierszy extra. Zauważyłem, że:
    1. jak dodaje nowy wiersz to nie robi prawidłowo obramowania komórek czyli nie oddziela tymi kropeczkami np. kolumny A od B, B do C itd.
    2. jak dodaje nowy wiersz poprzez ten przycisk to nie numeruje ale to chyba żaden problem bo wystarczy tam gdzieś dodać moje makro poprzez "Call Numeruj".
    Jak by te przyciski się jakoś naprawiły to wtedy bym posprawdzał resztę.

    Bazę cen chciałem założyć na innym dysku i pliku aby każdy w pracy mógł z niej korzystać i rozbudowywać, bo na razie każdy dodaje coś u siebie w pliku a reszta tego nie ma. Plik znajdowałby się u nas na serwerze lokalnym (NAS) (jest to dysk Y: ). Jak się da zrobić aby kilka osób jednocześnie siedziało na tej bazie i dodawało pozycje a w międzyczasie budowało kosztorys? Kiedyś pracowałem w firmie która wszystkie swoje Excele miała w Google Sheet tam da się na bieżąco dodawać i może być na pliku kilka osób jednocześnie. Problem że w pracy nie korzystamy z Google więc bym musiał specjalnie każdemu zakładać konto i nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie.

    Co do konstrukcji cennika jestem otwarty. Mam przygotowaną bazę ale mogę ją spokojnie dostosować bo i tak będziemy siedzieć i zastanawiać się nad pracami oraz cenami. Jeżeli masz lepszą propozycję jestem otwarty na wszystko :) Jak już wspomniałem jestem kompletnie zielony, nie mam zmysłu programisty który umie wszystko optymalizować a informatyka to dla mnie tylko hobby które towarzyszy mi od podstawówki. Czasem się zastanawiam czemu nie poszedłem na programistę i wybrałem to budownictwo...
    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:
    To jest najnowszy plik jaki udało mi się zrobić i poprawić kilka rzeczy w generowaniu oferty. Dodałem tez przycisk usuń Etap.

    Chyba udało mi się też przenieść twoje poprawione makra do tego pliku bo wszystko działa. Przyciski tez są. Brak jest tylko wstążki Dodatki gdzie zamieściłeś ten skrót do listy.

    W LIŚCIE super by było jak by się dało dodać miejsce gdzie dałoby się wpisać jeszcze przedmiar czyli to co wpisuję potem w kolumnie D. Wtedy nie wyłączając tego okna od razu uzupełniałoby się skoroszyt.

    Fajna jest ta wstążka. Dało by się aby wszystkie te moje przyciski ze skoroszytu wrzucić tam? By to wyglądało już mega profesjonalnie :D

    Faktycznie zrobiło się zamieszanie z plikiem. Teraz wrzucam wersję zapisaną już w najnowszym Excelu.
  • Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ...W pliku który mi przesłałeś nie wiem czemu ale nie ma żadnych przycisków do makr ...

    Bo i być nie powinno ... w zamyśle miało być menu "KOSZTORYS" i takie w tych "Dodatkach" widać - w teorii, jak się je kliknie, powinno pokazać coś takiego jak poniżej na drugim obrazku - wygląd w starym excelu:
    [Excel] [VBA] LIsta wyboru z podziałem na grupy i podgrupyKosztorys ...- 0001.jpg Download (44.52 kB) [Excel] [VBA] LIsta wyboru z podziałem na grupy i podgrupyKosztorys ...- 0002.jpg Download (43.55 kB)
    Cytat:
    ... Zauważyłem, że:
    1. jak dodaje nowy wiersz to nie robi prawidłowo obramowania komórek czyli nie oddziela tymi kropeczkami np. kolumny A od B, B do C itd.
    2. jak dodaje nowy wiersz poprzez ten przycisk to nie numeruje ale to chyba żaden problem bo wystarczy tam gdzieś dodać moje makro poprzez "Call Numeruj".
    Jak by te przyciski się jakoś naprawiły to wtedy bym posprawdzał resztę ...

    Zgadza się, nie robiłem ani przenoszenia formatu z "wiersza wzorcowego", ani numeracji.
    Dodawanie nowego wiersza "wykluło się" mimochodem na etapie formowania formatki, a widziałem w modułach makra do numeracji, więc sobie odpuściłem.

    Jeśli chodzi o formatowanie, to "gdzieś" między linijki dodawania nowego wiersza trzeba wpleść, np.: coś takiego - przeniesienie formatu z wiersza '7' na wiersz '8':
    Kod: vba
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Można też inaczej, 'od początku' formatować komórki nowego wiersza.
    Cytat:
    ...Plik znajdowałby się u nas na serwerze ... Jak się da zrobić aby kilka osób jednocześnie siedziało na tej bazie i dodawało pozycje a w międzyczasie budowało kosztorys?

    To jest właśnie ta największa bolączka excela, - nie jest on bazą danych - że współdzielenie pliku jest iluzoryczne. Ilość komplikacji związanych z jednoczesnym dostępem do pliku skutecznie ogranicza korzyści z jego stosowania. Zawsze pojawi się jakiś konflikt.
    Najlepszą formą pracy byłoby jakby udało się "skolejkować" dostęp użytkowników do takiego pliku, jeśli ma to być excel. Tzn. jedna poprawia, a reszta "chęciarzy" czeka, aż pierwszy skończy ...
    Cytat:
    ... pracowałem w firmie która wszystkie swoje Excele miała w Google Sheet tam da się na bieżąco dodawać i może być na pliku kilka osób jednocześnie. Problem że w pracy nie korzystamy z Google więc bym musiał specjalnie każdemu zakładać konto i nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie ...

    Jeśli kiedyś się sprawdziło, to czemu nie (?)
    Cytat:
    ... Co do konstrukcji cennika jestem otwarty. Mam przygotowaną bazę ale mogę ją spokojnie dostosować bo i tak będziemy siedzieć i zastanawiać się nad pracami oraz cenami. Jeżeli masz lepszą propozycję jestem otwarty ...

    Na razie, ze względów praktycznych ograniczyłem się do wprowadzenia zmian tylko w nagłówkach działów cennika ... typu:
    Kod: edycja
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Ten "DZIAŁ - " jest wyznacznikiem dla listy, że "ROBOTY ROZBIÓRKOWE" jest to etykieta nagłówka, po tym ją rozpoznaje.
    Cytat:
    ...Jak już wspomniałem jestem kompletnie zielony, nie mam zmysłu programisty ...

    :D ... Akurat ... :D ... to poniższe udało się koledze zrobić ... :D ...:
    Cytat:
    ... To jest najnowszy plik jaki udało mi się zrobić i poprawić kilka rzeczy w generowaniu oferty. Dodałem tez przycisk usuń Etap.
    Chyba udało mi się też przenieść twoje poprawione makra do tego pliku bo wszystko działa. Przyciski tez są.

    Cytat:
    Brak jest tylko wstążki Dodatki gdzie zamieściłeś ten skrót do listy ...

    "Wstążka", czyli dodatkowe menu jest wywoływana zdarzeniem aktywacji zeszytu w module "ThisWorkbook" (Ten_skoroszyt), a makra ją tworzące znajdują się w module "Module1"
    Cytat:
    ... W LIŚCIE super by było jak by się dało dodać miejsce gdzie dałoby się wpisać jeszcze przedmiar czyli to co wpisuję potem w kolumnie D. Wtedy nie wyłączając tego okna od razu uzupełniałoby się skoroszyt...

    "Przedmiar" (?) - chodzi o "Ilość j.m." ?
    Cytat:
    Fajna jest ta wstążka. Dało by się aby wszystkie te moje przyciski ze skoroszytu wrzucić tam?...

    Po to "microsoft'owi excel'iści" dodali do excel'a opcję vba ... :) ... :) ... można np. tak:
    Kod: vba
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Chowanie paska menu:
    Kod: vba
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Ale to sprawdza się w starych excel'ach do 2k3 - w nowych musi sobie kolega juz sam "dopatrzeć" ... ja nie mam jak ... :| ...

    Popatrzę w wolnej chwili na "nowy" plik ... :) ...
  • Poziom 6  
    Przedmiar to Ilość j.m :) czyli chodzi mi okienko gdzie wpisze właśnie ta liczbę żeby nie wyłączać tego okna za każdym razem tylko lecieć już po kolei z automatu. Jak w wolnej chwili byś mi to dodał to byłbym mega szczęśliwy.

    Z tą wstążką popatrzę może uda się coś zrobić żeby to wyglądało jakoś profesjonalnie. Ogólnie to już jest ok. Bolączką zostaje ta baza danych i jednoczesne pracowanie na niej kilku osób.

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    Dodałem:

    Code:

    Range("B" & bz_wr).Copy
    Range("B" & nw_wr).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats

    i już mam formatowanie komórek :)

    Pozostała tylko kwestia tego okienka żeby wpisywać przedmiar no i rozwiązanie problemu z bazą i będę mega szczęśliwy.
  • Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ...Dodałem:
    Code:

    Range("B" & bz_wr).Copy
    Range("B" & nw_wr).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats

    i już mam formatowanie komórek :) ...

    ... :) ... jednej komórki ... :) ... jednej ...
    Cały "pas" komórek tabeli w jednym wierszu to będzie tak:
    Kod: vba
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Poza tym, jak się przyjrzałem temu co napisałem, to niestety parę rzeczy do poprawki ... :| ... niedużej, ale zawsze ... :) ...
  • Poziom 6  
    hehe wiem, że dla jednej :D ale zauważyłem, że nie ma tylko obramowania w tej kolumnie jak dodaje więc tylko w niej dałem te formatki :D ale fakt nie wiedziałem jak zrobić dla całej więc wymyśliłem, że zrobię dla jednej :D jak widzisz radzę sobie jak potrafię :P

    Ok wstążka z makrami ogarnięta :)

    Teraz potrzebny mi pomysł co zrobić z tą bazą danych? Może da się jakoś połączyć excela z excelem online bo w nim na pewno może pracować kilka ludzi jednocześnie? Może zmiana formuły w tej liście żeby pobierała z pliku który jest na dysku i w chmurze i jest automatycznie synchronizowany przez Onedriva? Da się tak to załatwić?

    No i prośba o dodanie do tej listy tego pola z możliwością podania ilości j.m Jak by to miało wyglądać?
  • Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ... Ok wstążka z makrami ogarnięta ...

    Na pewno ? I jak jest uruchamiana ?

    Uruchamianie i usuwanie menu "KOSZTORYS" aktywowane jest makrami z modułu "Ten_soroszyt":
    Kod: vba
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    bursonik napisał:
    ... No i prośba o dodanie do tej listy tego pola z możliwością podania ilości j.m Jak by to miało wyglądać?

    I tutaj kolega pospieszył się ze swoimi poprawkami, a ja spóźniłem ze swoimi ... :) ... no nic ... będzie miał kolega znowu co porządkować ... :) ...
    v1.1.zip Download (116.93 kB)
    Dodane pole "Przedmiar" oraz zrobione porządki w makrach (tych przed porządkami z V2.xlsm), m.in. przeniesione do Module1 makra: 'numeruj' i 'roman'.
    Poprawione makro wywołujące okno kosztorysu 'dwuklikiem' z arkusza 'Kosztorys', poprawione makra w Module1, poprawione makra formatki.
  • Poziom 6  
    Zrobiłem wstążkę z tymi makrami co były w arkuszu. Nie mam twojego przycisku do otwarcia tej listy prac niestety bo nie mam pojęcia jak ja wywołać.
    Wstążka została napisana za pomocą programu.
    Kod: vbscript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Tutaj screen jak to wygląda u mnie i na każdym innym office 2016 bo spr u kolegów w pracy:
    [Excel] [VBA] LIsta wyboru z podziałem na grupy i podgrupy

    Dodałem chyba wszystkie zmienione twoje makra do mojego pliku. Mógłbyś zerknąć czy prawidłowo?
  • Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ...Zrobiłem wstążkę z tymi makrami co były w arkuszu. Nie mam twojego przycisku do otwarcia tej listy prac niestety bo nie mam pojęcia jak ja wywołać ...

    Tak jak napisałem:
    lanzul napisał:
    Uruchamianie i usuwanie menu "KOSZTORYS" aktywowane jest makrami z modułu "Ten_soroszyt":
    Kod: vba
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod



    Przykładowo inne menu:
    [Excel] [VBA] LIsta wyboru z podziałem na grupy i podgrupyNowe menu ...roszyt.jpg Download (28.58 kB) [Excel] [VBA] LIsta wyboru z podziałem na grupy i podgrupyNowe menu ...odule1.jpg Download (67.72 kB)
    Nowe me...zip Download (6.29 kB)
  • Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ...Dodałem chyba wszystkie zmienione twoje makra do mojego pliku. Mógłbyś zerknąć czy prawidłowo?

    Posprawdzałem co mogłem, tj. "swoje" - i jeszcze pozmieniałem:
    makro uruchamiające okno poprzez dwuklik z arkusza 'Kosztorys' i to z modułu Module1, inne drobne poprawki, ale ... przez to "control As IRibbonControl" nie przebrnę - powklejało się toto jako argumenty poszczególnych procedur i blokuje mi wszystko w moim excelu ... :) ... jak się tego pozbyć, to wygląda że wszystko poprawnie się zachowuje ...

    Poprawki:
    V3.1.zip Download (95.47 kB)Punkty: 0.5 dla użytkownika
  • Poziom 6  
    ok a u mnie wszystko śmiga jak należy :D Dzięki wielkie :)

    Zostało rozwiązanie problemu z tą bazą...
  • Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ok a u mnie wszystko śmiga jak należy :D Dzięki wielkie :)
    Zostało rozwiązanie problemu z tą bazą...

    I co, osoby wprowadzające ceny nie mogą się 'skolejkować', czyli poczekać aż poprzednik dokona zmian (?), koniecznie wszyscy "w tej samej chwili" (?) ...
  • Poziom 6  
    Jest nas 5 w sumie, każdy w tym samym czasie pracuje nad jakimś kosztorysem. Nie ma szans aby się kolejkować i czekać aż ktoś coś powprowadza bo często się to będzie robić.
    Praca musi wyglądać tak, że ma się otwarty plik bazy i otwarty plik kosztorysu w jednym czasie i wprowadza się czynność do bazy a potem wybiera się ją z listy w kosztorysie.
  • Poziom 29  
    bursonik napisał:
    ...każdy w tym samym czasie pracuje nad jakimś kosztorysem. Nie ma szans aby się kolejkować i czekać aż ktoś coś powprowadza bo często się to będzie robić ...

    No to cóż ... 'eksperyment procesowy' ... :) ...
    Zacząć trzeba od najprostszych rzeczy.
    Trzeba na jakimś kompie udostępnić (Recenzje=> Udostępnianie) próbny plik cennika w jakimś dostępnym dla 5 osób katalogu. Niech sobie każdy porobi "skróty" do niego, otworzy i "czyni" zmiany.
    Następnie utworzyć trzeba u "siebie" na każdym kompie plik, który będzie się "odwoływać" do cennika ... no i sprawdzić, jak to się będzie zachowywać "na żywca".

    Przykładowy plik do udostępnienia - "cennik"
    a_Dane w u... pliku.zip Download (1.44 kB)

    Przykładowy plik zaciągający dane z "cennika"
    a_Pobranie...nienia.zip Download (6.55 kB)

    We wzorach (='c:\temp\[a_Dane w udostępnionym pliku.xls]Arkusz1'!A1) trzeba oczywiście poczynić odpowiednie zmiany w ścieżce dostępu i nazwach plików, stosownie do swoich wymagań.

    Jak się "sprawdzi", to wtedy można kombinować "dalij".