Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Licznik rowerowy - kilka pytań o założenia

pdzran 02 Jun 2017 21:42 1635 12
Automation24.pl
    pdzran
    Level 13  
    Witam

Mam licznik rowerowy, pasuje mi pod każdym względem ale ma mały wyświetlacz - Sigma Rox 10.

Postanowiłem w ramach nauki zrobić podobny ale z większym wyświetlaczem.
    Założenia : arduino, wyświetlacz dotykowy, gps, rtc, karta sd, czujnik temperatury, ciśnienia, może tętno.
    Jeżeli gdzieś napiszę jakąś herezję to proszę wziąć pod uwagę fakt, że jestem amatorem :-)

Arduino - jak najmniejsze, zobaczę ile potrzebne jest wejść/wyjść
    Wyświetlacz - dotykowy pojemnościowy lub zwykły + przyciski
    GPS - Neo6 lub 7 - do pomiaru prędkości i zapisywania trasy na SD do GPX
    RTC - czas lub bez niego i czas z GPS
    Karta SD - zapis danych np. całkowity przebieg itp. , ślady GPX i konfiguracji
    Czujnik temperatury - wiadomo
    Czujnik ciśnienia - np. GY68 do określania wysokości, żeby wiedzieć ile przejechane w górę ile w dół i chyba dokładniejszy niż GPS

Pytania :
    - wyświetlacz - czy dotykowy pojemnościowy, można obsługiwać palcem (rezystancyjny odpada) czy bez dotyku i przyciski - mam problem z tym jak to uszczelnić, da się to ogarnąć , bo przyciski jak dam to do tego gumki uszczelniające i będzie ok ?
    - czas z GPS czy z RTC - wiem, że $GPGGA zawiera czas i wg. tego co zauważyłem w jednym projekcie wysyłana jest co sekundę lub częściej, prawda to czy mylę się?
    - jak ogarnąć temat wysokości, czy z GPS z $GPGGA czy może dokładniejszy będzie czujnik ciśnienia ? jednak tutaj dojdzie większy problem kalibracji i wysokości początkowej
    - kadencja - wydaje mi się, że w Sigma jest w czujnikach kontaktron, czy to dobry trop czy może czujnik innego typu?