Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson sr2 1959 - magneto stawia ogromny opór

galad 03 Cze 2017 07:53 696 9
  • #1 03 Cze 2017 07:53
    galad
    Poziom 18  

    Posiadam dwa iskrowniki do tego modelu oba uszkodzone w jednym brak iskry natomiast w dtugim iskra jest ale magneto sprawia taki opór że ciężko obrócić wałem. Podmieniałem cewki pomiędzy iskrownilami kondensatory również brak reakcji na to. Zamieniałem też magnesy pomiędzy iskrownikami i nadal to samo. Na jednym iskra jest ale ma taki opór że nie da się normalnie kręcić silnkiem na drugim bram iskry i zerowy opór magneta. Zaznaczam że cewki zapłonowe sprawne wszystkie mają iskrę

  • #2 03 Cze 2017 08:04
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    W jakim sensie stawia opór? Ma tak mocne magnesy jak na neodymach? Sprawdzałeś czy gdzieś nie ociera, szczególnie w okolicach czopu wału i otworu w podstawce?

  • #3 03 Cze 2017 14:02
    galad
    Poziom 18  

    Nic nigdzie nie ociera niestety. Mi to wygląda na jakieś zwarcie czy coś że wytwarza się takie pole magnetyczne i daje taki opór że trudno zakręcić wałem. W drugim iskrowniku po założeniu go do silnika i obsadzeniu na wał magnesu/magneta brak jakiegokolwiek oporu magnetycznego, wał się kręci tak jakby był bez magneta lecz tu brak iskry. Podmieniałem już magneta, bo mam dwa i na obu iskrownikach niezależnie które magneto założę jest tak że na jednym opór jest nienormalnie duży natomiast na drugim go brak. Podmieniałem pomiędzy iskrownikami cewki zapłonowe (mam 3 szt) i na każdej jest iskra w tym iskrowniku z oporem, natomiast w tym drugim brak iskry, podmieniałem cewkę która jest podłączona poprzez kondensator do cewki wn i nadal to samo, jedyne czego nie podmieniałem pomiędzy iskrownikami to cewki od świateł oraz przerywacza, ale sprawdzając miernikiem oba przerywacze są sprawne. Wykluczam również kondensator mam 4 szt i podmieniając je pomiędzy iskrownikami sytuacja jest taka sama. Wracając do magnesów są oryginalne takie jakie producent przeznaczył do tego modelu i w nich nic nie grzebałem bo chyba nawet nie ma jak.

  • #4 03 Cze 2017 18:20
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Tak, obciążenie albo zwarcie w uzwojeniu stawia naturalnie opór w obrocie koła magnesowego, ale przy takiej mocy cewek i magnesach ferrytowych to jest za mało, aby to czuć przy kręceniu ręką. Dużo bardziej odczuwalne byłoby na wyższych obrotach.
    Co innego w silnikach synchronicznych z wirnikiem z magnesem stałym neodymowym - zwarcie uzwojeń daje taki hamulec, że obracanie wału ręką jest porównywalne ze siłowaniem się z amortyzatorem. Taki efekt jest dostępny praktycznie od zerowej prędkości obrotowej.
    Zwróć uwagę na przerywacz oraz połączenia. Po latach stania na stykach pojawiają się tlenki utrudniające przepływ prądu, lub powodujące spowolnienie czasu narastania prądu przez co nie ma iskry, albo jest ona miniaturowych rozmiarów.

  • #5 03 Cze 2017 21:37
    galad
    Poziom 18  

    Najgorsze jest to że motorower palił na obu iskrownikach najpierw na pierwszym iskrowniku straciła się iskra założyłem drugi iskrownik na nim motorek palił ale dopiero na wyższych obrotach nie dało się ustawić wolnych bo gasł i doszedłem do tego że iskrownik wytwarza iskrę dopiero na wyższych obrotach, a później ten iskrownik postanowił stawiać opór i teraz silnika nie odpalę.

  • #6 04 Cze 2017 13:32
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Sr2 Nie może stawiać żadnego widocznego oporu elektromagnetycznego, nie piszcie na nowo bajek.

    Po drugie czy masz akumulator.

  • #7 04 Cze 2017 14:47
    galad
    Poziom 18  

    To jest sprzęt z 1959 roku akumulatora tam nie uświadczysz odpala się go kręcąc pedałami.

  • #8 14 Cze 2017 22:37
    thomas__1
    Poziom 22  

    Zamontuj iskrownik tylko z cewką zapłonową i zobacz czy też będzie ciężko się obracać

  • #9 18 Cze 2017 17:42
    galad
    Poziom 18  

    Tak zrobiłem i wszystko działa, któraś z cewek odpowiedzialnych za oświetlenie ma chyba zwarcie.

  • #10 18 Cze 2017 19:12
    E8600
    Poziom 29  

    Zwarcie nie może stawiać dużego oporu. gdzieś musi ocierać i nie musi to być bezpośrednio miedzy cewką a magnesami może to być nawet pomiędzy cewką a czołem koła magnesowego (blachą). Żeby zdiagnozować gdzie wystarczy okleić wszystko taśmą papierową/malarską i będzie znak gdzie ociera.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME