Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EGZAMIN E12 - CZERWIEC / LIPIEC 2017

Brodoxo 28 Cze 2017 14:02 195555 493
  • #271
    magik1317
    Poziom 12  
    wiemaleniepowiem napisał:

    Niech kolega egzaminator wyjaśni jeszcze jak wyglądają "zasady oceniania" i czy każdy egzaminator w Polsce na pewno uzna jak on. Pewnie nie.


    miałem nie pisać, ale ziomek mnie śmieszy więc mu napisze :D:D najwyżej drugie ostrzeżenie złapie jednego dnia :p

    Przeczytaj ŁOSIU:
    "pliki z komputera i nośnika USB wykorzystywane podczas egzaminu do zapisu zrzutów ekranowych lub dokumentów są usuwane po egzaminie i nie stanowią dokumentacji egzaminacyjnej przekazywanej z arkuszem do OKE"

    to jest ostatnie zdanie na pracy egzaminacyjnej. Egzaminator jak oceni to jedną rzecz którą teoretycznie możesz się odwołać jest tabelka z testem pamięci (a i też nie do końca, ponieważ na weryfikacji i wglądzie do pracy można powiedzieć że z powietrza są te dane i zdający nie miał nic na dysku komputera).

    Także ten.... jak wyglądają zasady oceniania to wszyscy wiemy :) przecież tyle się tego uczymy :)
  • #272
    ELBUNIA
    Poziom 2  
    Jakies pomysły co może sie pojawic jutro 29.06.17 na praktycznym z E12?
  • #273
    wiemaleniepowiem
    Poziom 7  
    Widzę, że masz potrzebę wyzywania innych, jak kto lubi...
    Zgadza się, ciężko się odwołać jak tylko 1-2 tabelki są w arkuszu, ale można zawsze.
    Ja rzuciłem sarkazmem z tym 74%, bo tylko idiota uwierzy ślepo anonimowemu magikowi z forum zamiast samemu popróbować. Osoby piszące o 12 czy 16 mają 10x łatwiej o tych z 8mej i mogłyby popróbować samemu a nie liczyć tylko na forum.
    Z zasadami oceniania chodziło mi o to, że w zadaniu jest wyraźnie napisane CYFRY i twój kolega źle to ocenił, kropka. Chciał być łagodny, bo np. sam nie wiedział jaka funkcja i stwierdził "a co mi tam" albo przeoczył słowo klucz "cyfry" i się machnął. Zdarza się. Tyle w temacie
  • #274
    magik1317
    Poziom 12  
    wiemaleniepowiem napisał:
    Widzę, że masz potrzebę wyzywania innych, jak kto lubi...
    Zgadza się, ciężko się odwołać jak tylko 1-2 tabelki są w arkuszu, ale można zawsze.
    Ja rzuciłem sarkazmem z tym 74%, bo tylko idiota uwierzy ślepo anonimowemu magikowi z forum zamiast samemu popróbować. Osoby piszące o 12 czy 16 mają 10x łatwiej o tych z 8mej i mogłyby popróbować samemu a nie liczyć tylko na forum.
    Z zasadami oceniania chodziło mi o to, że w zadaniu jest wyraźnie napisane CYFRY i twój kolega źle to ocenił, kropka. Chciał być łagodny, bo np. sam nie wiedział jaka funkcja i stwierdził "a co mi tam" albo przeoczył słowo klucz "cyfry" i się machnął. Zdarza się. Tyle w temacie

    Zawsze to można z siebie idiotę zrobić jak się odwołasz do tabelki w arkuszu egzaminacyjnym gdzie nie masz komputerowej realizacji za swoimi plecami. Żadna komisja weryfikacyjna nie będzie się nad tym dłużej niż 5 sekund zastanawiała kto ma rację. Kolega egzaminator czy uczeń któremu zabrakło 1 % i przyszedł się kłócić o złą formułę.
    Natomiast jeśli chodzi o mojego kolegę (a szkoły raczej zapraszają do siebie egzaminatorów z innych szkół, zaufanych kolegów, którzy już nie pierwszy raz sprawdzają u nich prace egzaminacyjne), to jestem przekonany że sprawdzić PRAWIDŁOWO, a z całą pewnością (do godziny 15 już zasięgnął opinii innych "kolegów" egzaminatorów) większość będzie uznawała taką formułę na TAK. I żaden idiota mi nie musi wierzyć anonimowemu WIEMALENIEPOWIEM, ponieważ ja napisałem jak ja to zrobiłem i nie narzucam nikomu mojego sposobu myślenia. Natomiast Ty ze swoimi poglądami na temat Visual Basic itp. to powinieneś zaproponować napisanie programu w javie (optymalnego pod kątem złożoności obliczeniowej oraz czasowej) a następnie poddanie go procedurom testowania przez standaryzację na wybranej grupie osób (powyżej 1000) żeby miało to sens. I wtedy dopiero uznać to za tautologię (przypominam tylko definicję: wyrażenie, które jest prawdziwe na mocy swojej formy – budowy) obowiązującą w kosztorysie na E.12 :) Tyle w temacie.

    Dodano po 21 [minuty]:

    wiemaleniepowiem napisał:

    ale pozostaje problem jak wpiszemy 0000012345, to Excel obcina zera z przodu, pewnie coś tam trzeba kliknąć we właściwościach komórki, nie chce mi się szukać ;)

    nie tyle że nie chce Ci się szukać, a doskonale wiesz że zmieniając format komórki w excelu funkcja TYP już nie zadziała tak super. Można zmienić np. na typ tekstowy (żeby przeszły znaki 000 na początku), ale wtedy w łeb bierze cała reszta formuły :)
  • #275
    Miras12374
    Poziom 2  
    Wie ktoś może dziś 28.6.2017 o godzinie 8,12,16 zdający dostali te same arkusze?
  • #276
    magik1317
    Poziom 12  
    Tak, te same arkusze idą cały dzień. Tak przynajmniej jest do dzisiaj.
  • #277
    wiemaleniepowiem
    Poziom 7  
    magik1317 napisał:

    szkoły raczej zapraszają do siebie egzaminatorów z innych szkół, zaufanych kolegów, którzy już nie pierwszy raz sprawdzają u nich prace egzaminacyjne
    Nie wiem co to ma znaczyć, chyba nie sugerujesz, że raczej egzaminy są ustawione...

    magik1317 napisał:

    nie narzucam nikomu mojego sposobu myślenia. Natomiast Ty ze swoimi poglądami na temat Visual Basic itp
    Jeśli Ty nie narzucasz pisząc, że znajomy egzaminator uznawał DZISIAJ DOKŁADNIE takie coś, to ja tym bardziej nie narzucam waląc jakiś przykład VBA z brzegu.
    Twój pierwotny sposób był zły, miały być cyfry, nie chcesz przyznać racji, to nie.
    Nie ma gwarancji, że każdy egzaminator w Polsce uzna to każdemu uczniowi czytającemu to forum. Egzaminatorzy mogą sprawdzać prace tylko w swojej okręgówce (OKE), których jest osiem - wiedziałeś?? Wątpię więc, że egzaminator z Gdańska dzwoni do tego z Krakowa i ustalają "no to jak sprawdzamy?". Uczniowie z całej Polski czytają forum i może się przejechali.
    Zresztą nie żal mi ich, tj. tych z 12:00 i 16:00 - mając podane zadania powinno się umieć znaleźć prawie wszystko samemu. A ci z 8:00 mają pecha, taka sprawiedliwość tego egzaminu.

    magik1317 napisał:

    doskonale wiesz że zmieniając format komórki w excelu funkcja TYP już nie zadziała tak super.

    Czyli nikt nie podał dobrego rozwiązania i trzeba liczyć na dobroć wszystkich egzaminatorów w Polsce :)

    To mój ostatni post w tej dyskusji, nie ma ona sensu, z dwóch powodów:
    1. jutro jest inny arkusz :D
    2. niezależnie od Twoich inwektyw i naszych wywodów jedno pozostaje pewnikiem: to egzaminator uznaje czy przyznać punkty i nie powinien uznawać jeśli formuła nie jest do końca prawidłowa. Ale jeśli chce uznawać, to kto mu zabroni? No nikt ;)
    Chcesz to odpisz, ja więcej nie odpiszę.
    Nara

    Z innej beczki: skoro zad. 1 i 2 były podobne (konsola), to pewnie jutro dalej sporo grzebania w gpedit/secpol/testy podzespołów. Drugi pusty dysk czeka, pewnie w końcu obraz jednego dysku na drugi trzeba będzie wrzucić. Taka zgaduj zgadula
  • #278
    Mikomiko4441
    Poziom 9  
    wiemaleniepowiem napisał:

    Z innej beczki: skoro zad. 1 i 2 były podobne (konsola), to pewnie jutro dalej sporo grzebania w gpedit/secpol/testy podzespołów. Drugi pusty dysk czeka, pewnie w końcu obraz jednego dysku na drugi trzeba będzie wrzucić. Taka zgaduj zgadula


    Jaki obraz ? Jak to się robi?
  • #279
    Unnamed69
    Poziom 6  
    Co może być do zrobienia z tabliczką znamionową zasilacza?
  • #280
    magik1317
    Poziom 12  
    wiemaleniepowiem napisał:
    magik1317 napisał:

    szkoły raczej zapraszają do siebie egzaminatorów z innych szkół, zaufanych kolegów, którzy już nie pierwszy raz sprawdzają u nich prace egzaminacyjne
    Nie wiem co to ma znaczyć, chyba nie sugerujesz, że raczej egzaminy są ustawione...

    magik1317 napisał:

    nie narzucam nikomu mojego sposobu myślenia. Natomiast Ty ze swoimi poglądami na temat Visual Basic itp
    Jeśli Ty nie narzucasz pisząc, że znajomy egzaminator uznawał DZISIAJ DOKŁADNIE takie coś, to ja tym bardziej nie narzucam waląc jakiś przykład VBA z brzegu.
    Twój pierwotny sposób był zły, miały być cyfry, nie chcesz przyznać racji, to nie.
    Nie ma gwarancji, że każdy egzaminator w Polsce uzna to każdemu uczniowi czytającemu to forum. Egzaminatorzy mogą sprawdzać prace tylko w swojej okręgówce (OKE), których jest osiem - wiedziałeś?? Wątpię więc, że egzaminator z Gdańska dzwoni do tego z Krakowa i ustalają "no to jak sprawdzamy?". Uczniowie z całej Polski czytają forum i może się przejechali.
    Zresztą nie żal mi ich, tj. tych z 12:00 i 16:00 - mając podane zadania powinno się umieć znaleźć prawie wszystko samemu. A ci z 8:00 mają pecha, taka sprawiedliwość tego egzaminu.

    magik1317 napisał:

    doskonale wiesz że zmieniając format komórki w excelu funkcja TYP już nie zadziała tak super.

    Czyli nikt nie podał dobrego rozwiązania i trzeba liczyć na dobroć wszystkich egzaminatorów w Polsce :)

    To mój ostatni post w tej dyskusji, nie ma ona sensu, z dwóch powodów:
    1. jutro jest inny arkusz :D
    2. niezależnie od Twoich inwektyw i naszych wywodów jedno pozostaje pewnikiem: to egzaminator uznaje czy przyznać punkty i nie powinien uznawać jeśli formuła nie jest do końca prawidłowa. Ale jeśli chce uznawać, to kto mu zabroni? No nikt ;)
    Chcesz to odpisz, ja więcej nie odpiszę.
    Nara

    Z innej beczki: skoro zad. 1 i 2 były podobne (konsola), to pewnie jutro dalej sporo grzebania w gpedit/secpol/testy podzespołów. Drugi pusty dysk czeka, pewnie w końcu obraz jednego dysku na drugi trzeba będzie wrzucić. Taka zgaduj zgadula

    Wiadomo że odpiszę bo mam mało postów, a dużo czasu więc będę pisał.
    First off all:
    Żadne egzaminy nie są ustawiane. Egzaminatorzy są obiektywni, sprawiedliwi, zachowują świeżość umysłu przez cały dzień oraz sprawdzają tak samo pierwszą pracę jak i ostatnią (uznając bądź nie daną formułę). de lege artis i oczywiście na korzyść ucznia :)
    Second:
    Mój pierwotny sposób (który jak przypomnę kolega egzaminator uznał za wystarczający na przyznanie jednego rezultatu pozytywnego) uważam aż nadto prawidłowy do takiego egzaminu. Jak zapewne wiesz było ich 10 (rezultatów w samym kosztorysie) i tylko 38 w całej pracy. I oczywiście przypomnę Ci że podczas takiego egzaminu ciężko jest komunikować się pomiędzy egzaminatorami z całej Polski (w przypadku matur z Informatyki tak właśnie jest), nie mniej jednak zdarzają się przypadki (nie wiem czy byłeś świadkiem takowego) że egzaminator z Gdańska dzwoni do kolegi z Krakowa (podczas przerwy pomiędzy zmianami) i wymieniają spostrzeżenia (czyt. uwagi do schematu oceniania).
    Ciągnąc temat dalej krok, uczniowie którzy w dzień (lub przeddzień) egzaminu zaglądają na forum żeby zobaczyć jak rozwiązać problem X raczej nie będą mieli pretensji do magika, który zaproponował jakiś sposób rozwiązania (na które być może nie wpadliby podczas egzaminu).
    I tutaj chciałbym zrobić szczerą ankietę (oczywiście anonimową): Ile osób wybrało sposób magika a ile NIEPOWIEM? (może do admina napiszę w tej sprawie, chociaż ostatnio dostałem ostrzeżenie więc nie będę się dodatkowo narażał).
    Po trzecie:
    Żal Ci tych z 12 lub 16 którzy nie szukają sami, tylko czytają wywody magika i NIEPOWIEM na ogólnopolskim forum?? Jakiś mocno dziwny jesteś, żal Ci że ludzie będą mieli powyżej 90 lub prawie 100 % z praktycznego egzaminu. Zazdrościsz??? No bez jaj, jak rasowy Polak (i tu cytat z filmu Bogowie: Polak Polakowi to nawet klęski zazdrości :D). Nie mogłem się powstrzymać :p
    I na zakończenie mojego wowodu:
    Osobiście uważam, iż w Polsce dużo osób będzie miało pozytywnie zaliczony w/w rezultat (częściowo zawdzięczając to forum elektroda.pl).
    Natomiast jeśli chodzi o to co powinien uznawać egzaminator za prawidłowe a co nie..... to rzeczywiście NIE CZAISZ sposobu oceniania :D:D:D
    Jeżeli (nie powinien uznawać jeśli formuła nie jest do końca prawidłowa = TRUE; zdawalność <50 %; zdawalność >80%) - przypomnę tylko że trzeba mięć powyżej 75% z praktycznego. Wówczas np. umieszczenie scrennów luzem (nie w pliku tekstowym), lub inaczej nazwanie pliku, lub pozostawienie zbyt dużego bałaganu na stanowisku (a wiesz o tym że jest to punktowane jako rezultat) skutkowałoby nie przyznaniem punktów. Wtedy dopiero byłoby sprawiedliwie i uczniowie nie mogliby się odwoływać :/
    ps. zgadula magik uważa, że kiedyś może być tabliczka znamionowa zasilacza (ale co dokładnie z nią to nie wiem, odczytać napięcia, prądy, moc itp.)

    Dodano po 10 [minuty]:

    Unnamed69 napisał:
    Co może być do zrobienia z tabliczką znamionową zasilacza?

    Strzelam: podaj natężenie prądu dla linii napięciowej -12V lub ile zasilacz pobierze mocy z gniazdka jeżeli jego sprawność wynosi 85% przy obciążeniu 50% a moc odczytaj z tabliczki znamionowej itp.
    Coś ciekawego można wymyślić, oczywiście nie będzie to tak ciekawe jak 10 CYFR NIEPOWIEM, ale... miła odmiana :D
  • #281
    xWangan
    Poziom 6  
    Nie urażając nikogo, ale prawda jest taka że w każdej szkole egzamin jest przeprowadzany inaczej. Sam jestem świadom kilku szkół, gdzie panowie egzaminują się nawzajem i jest dżentelmeńskie porozumienie, iż nie zwracają uwagi na kilka rzeczy.

    Na porządku dziennym jest też uzyskiwanie pomocy od asystenta technicznego, czy to przy montażu sprzętu czy już w trakcie egzaminu. Tak jest, było i prawdopodobnie będzie.
  • #282
    magik1317
    Poziom 12  
    xWangan napisał:
    Nie urażając nikogo, ale prawda jest taka że w każdej szkole egzamin jest przeprowadzany inaczej. Sam jestem świadom kilku szkół, gdzie panowie egzaminują się nawzajem i jest dżentelmeńskie porozumienie, iż nie zwracają uwagi na kilka rzeczy.

    Na porządku dziennym jest też uzyskiwanie pomocy od asystenta technicznego, czy to przy montażu sprzętu czy już w trakcie egzaminu. Tak jest, było i prawdopodobnie będzie.


    Dokładnie o tym mówię, czyli zgadzasz się ze mną xWangan że stwierdzenie:

    wiemaleniepowiem napisał:
    egzaminator nie powinien uznawać jeśli formuła nie jest do końca prawidłowa.

    jest lekko nie na miejscu, delikatnie to ujmując :D
  • #283
    xWangan
    Poziom 6  
    magik1317 napisał:
    Dokładnie o tym mówię, czyli zgadzasz się ze mną xWangan że stwierdzenie:

    W pewnym sensie tak.
    magik1317 napisał:
    jest lekko nie na miejscu, delikatnie to ujmując

    Mam znajomego, któremu egzaminator był tak zainteresowany jego pracą, iż uznał mu formułkę =JEŻELI(C7 < 10)...
  • #284
    magik1317
    Poziom 12  
    xWangan napisał:
    magik1317 napisał:
    Dokładnie o tym mówię, czyli zgadzasz się ze mną xWangan że stwierdzenie:

    W pewnym sensie tak.
    magik1317 napisał:
    jest lekko nie na miejscu, delikatnie to ujmując

    Mam znajomego, któremu egzaminator był tak zainteresowany jego pracą, iż uznał mu formułkę =JEŻELI(C7 < 10)...

    I weź teraz powiedz coś WIEMALENIEPOWIEM, no uzna że wprowadzasz tzw. "ferment" na forum.
    A ja akurat jestem w stanie uwierzyć, że taka sytuacja miała miejsce :D ;p
  • #285
    loko321
    Poziom 2  
    Ale po co wy zaśmiecacie temat sprzeczkami między sobą ? Chyba po to to jest, żeby dzielić sie informacjami, pomagać sobie w wykonywaniu tych zadań a nie dyskutować na temat oceniania i egzaminatorów , każdy myśli o tym aby zrobić to jak najlepiej :)
  • #286
    Mikomiko4441
    Poziom 9  
    Proszę aby osoby które mają jutro na 8 wrzuciły arkusz z zadaniami albo napisały jakie zadania zapamiętały , ja mam na 12 także mile widziane będzie jeśli ktoś w miarę możliwości doda szybko :)
  • #287
    MEGABASTHER
    Poziom 2  
    magik1317 napisał:
    xWangan napisał:
    magik1317 napisał:
    Dokładnie o tym mówię, czyli zgadzasz się ze mną xWangan że stwierdzenie:

    W pewnym sensie tak.
    magik1317 napisał:
    jest lekko nie na miejscu, delikatnie to ujmując

    Mam znajomego, któremu egzaminator był tak zainteresowany jego pracą, iż uznał mu formułkę =JEŻELI(C7 < 10)...

    I weź teraz powiedz coś WIEMALENIEPOWIEM, no uzna że wprowadzasz tzw. "ferment" na forum.
    A ja akurat jestem w stanie uwierzyć, że taka sytuacja miała miejsce :D ;p

    Zcałym szacunkiem dla Ciebie, ale kolega, z którym się tak mocno sprzeczasz niestety ma rację. ponieważ pomimo, iż formuła
    =JEŻELI(DŁ(D3)<>10;"podaj prawidłowy numer";"numer konta jest prawidłowy")
    działa, ale niestety działają w niej również litery i znaki specjalne i należy wziąć poprawkę na to, że nie wiemy, na jakiego trafimy egzaminatora. Dlatego stosując się w 100% do treści zadania poprawną formułą jest =JEŻELI(ORAZ(TYP(K14)=1;DŁ(K14)=10);"Podano prawidłowy numer konta";"podaj prawidłowy numer")
    Ja nie neguję Twoich dobrych intencji, ale jeżeli poprawność zadania miała by być oceniana w 100%, to druga formuła jest prawidłowa.
    Pozdrawiam.
  • #288
    magik1317
    Poziom 12  
    MEGABASTHER napisał:
    magik1317 napisał:
    xWangan napisał:
    magik1317 napisał:
    Dokładnie o tym mówię, czyli zgadzasz się ze mną xWangan że stwierdzenie:

    W pewnym sensie tak.
    magik1317 napisał:
    jest lekko nie na miejscu, delikatnie to ujmując

    Mam znajomego, któremu egzaminator był tak zainteresowany jego pracą, iż uznał mu formułkę =JEŻELI(C7 < 10)...

    I weź teraz powiedz coś WIEMALENIEPOWIEM, no uzna że wprowadzasz tzw. "ferment" na forum.
    A ja akurat jestem w stanie uwierzyć, że taka sytuacja miała miejsce :D ;p

    Zcałym szacunkiem dla Ciebie, ale kolega, z którym się tak mocno sprzeczasz niestety ma rację. ponieważ pomimo, iż formuła
    =JEŻELI(DŁ(D3)<>10;"podaj prawidłowy numer";"numer konta jest prawidłowy")
    działa, ale niestety działają w niej również litery i znaki specjalne i należy wziąć poprawkę na to, że nie wiemy, na jakiego trafimy egzaminatora. Dlatego stosując się w 100% do treści zadania poprawną formułą jest =JEŻELI(ORAZ(TYP(K14)=1;DŁ(K14)=10);"Podano prawidłowy numer konta";"podaj prawidłowy numer")
    Ja nie neguję Twoich dobrych intencji, ale jeżeli poprawność zadania miała by być oceniana w 100%, to druga formuła jest prawidłowa.
    Pozdrawiam.

    To dodaj jeszcze nieznaczace zera na początku numeru konta żeby walidacja już była pełna . 100 %. Numer konta: 0012345678. Nigdy nie wiadomo jaki egzaminator nam się trafi ;)
    Zastanawiam się i osób z 8 godziny napisało taka właśnie formule w excelu:
    =JEŻELI(ORAZ(TYP(K14)=1;DŁ(K14)=10);"Podano prawidłowy numer
  • #289
    xWangan
    Poziom 6  
    magik1317 napisał:
    Zastanawiam się i osób z 8 godziny napisało taka właśnie formule w excelu:
    =JEŻELI(ORAZ(TYP(K14)=1;DŁ(K14)=10);"Podano prawidłowy numer

    Jeżeli mam być szczery, to w mojej szkole nikt. Większość osób nie pomyślała o tym, iż trzeba sprawdzić nie tylko długość, ale także typ. Nie wpadł na to nawet asystent techniczny, który podpowiadał wykorzystanie jedynie JEŻELI oraz DŁ.
  • #290
    ELBUNIA
    Poziom 2  
    jak obliczyć całkowitą i nominalną moc wyjściową zasilacza ?
  • #291
    magik1317
    Poziom 12  
    xWangan napisał:

    Jeżeli mam być szczery, to w mojej szkole nikt. Większość osób nie pomyślała o tym, iż trzeba sprawdzić nie tylko długość, ale także typ. Nie wpadł na to nawet asystent techniczny, który podpowiadał wykorzystanie jedynie JEŻELI oraz DŁ.

    W mojej szkole to nawet na 16 pisali krótka wersje, ale to specjalny przypadek bo taki egzaminator :) właściwie oprócz szkół MEGABASTHE i WSZYSTKOWIEDZACEGO a nic nie mówiącego, to raczej egzaminatorzy tacy bardziej tolerancyjni ;D
  • #292
    kris nelson
    Poziom 4  
    EGZAMIN E12 - CZERWIEC / LIPIEC 2017
    ktoś wie jak obliczyć całkowitą i nominalną moc wyjściową ?
  • #293
    Coxick
    Poziom 6  
    Dzisiaj na 8:00 , 12:00 i 16:00 był ten sam arkusz ???
  • #294
    xWangan
    Poziom 6  
    Coxick napisał:
    Dzisiaj na 8:00 , 12:00 i 16:00 był ten sam arkusz ???

    Tak, wszyscy mieli to samo.
  • #295
    FIRE1000
    Poziom 2  
    Cześć wszystkim. Pisze jutro egzamin o 12. Mógłby ktoś kto pisze o 8 napisać co mniej więcej było ?
  • #296
    cysio99
    Poziom 1  
    Czy miał ktoś na egzaminie clonezillę?
  • #297
    wiemaleniepowiem
    Poziom 7  
    @FIRE1000
    Jasne! Może być kilka pytań ode mnie o 8:30 czy wolisz czekać na innych znawco-magików z tego tematu forum?
    Nie wiesz o co chodzi -> trudno... Decyduj za setki uczniów w całej Polsce :)
    Czemu kilka? A po co więcej, ciągle jest: montaż części, opaska, testy czegoś tam w narzędziach wbudowanych Windowsa, kosztorys - połowa się powtarza od soboty.
    Pozdrawiam

    cysio99 napisał:
    Czy miał ktoś na egzaminie clonezillę?

    Jeszcze nie było, nie wiadomo czy będzie. Jest jeden pusty dysk na stanowisku, więc jest taka możliwość, np. włóż dwa dyski, porównaj parametry odbydwu dysków + zrób obraz dysku/partycji z dysku nr 1 i zachowaj go na dysku nr 2.
    Oczywiście to zgadywanie.
  • #298
    Inżynier_Mamon
    Poziom 6  
    Przeglądam arkusze z 2016 roku i mam gorącą prośbę o pomoc w ułożeniu formuł w kosztorysie.
    Załóżmy, że mamy kosztorys:

    EGZAMIN E12 - CZERWIEC / LIPIEC 2017

    Jakich użyć formuł w poniższych zadaniach?

    Zadanie 1
    Sumowanie kolumny Wartość (w zł) powinno się odbywać automatycznie z uwzględnieniem 10% upustu.

    Zadanie 2
    Sumowanie kolumny Wartość (w zł) powinno się odbywać automatycznie i uwzględniać 5% upustu, gdy przekroczy ona kwotę 150 zł.
  • #299
    wiemaleniepowiem
    Poziom 7  
    Chyba tak:
    =G3*0.9
    =JEŻELI(G3>150; G3*0.95; G3)
    To są dwa oddzielne zadania? Zakładam, że wpisujesz to w innej komórce niż G3, nie podałeś całej treści zadania. W kolumnach nie jest wpisane 10% czy też 5%, więc wpisałem na sztywno 0.9 itd.
  • #300
    Inżynier_Mamon
    Poziom 6  
    wiemaleniepowiem napisał:
    Chyba tak:
    =G3*0.9
    =JEŻELI(G3>150; G3*0.95; G3)
    To są dwa oddzielne zadania? Zakładam, że wpisujesz to w innej komórce niż G3, nie podałeś całej treści zadania. W kolumnach nie jest wpisane 10% czy też 5%, więc wpisałem na sztywno 0.9 itd.


    Zadania są z 2 różnych arkuszy, ale tabela bazowa jest taka sama.
    W obliczeniach chodzi mi bardziej o pole G7 i tam suma wartości po upustach w obu podanych przeze mnie warunkach. Jak to obliczyć razem w przypadku gdy nie mogę się odwołać do pola, w którym mógłbym wpisać 10% lub 5%.

    W załączeniu dodaję oba arkusze, w których żądają takich formuł.


    ----

    Ok jakoś zrobiłem, trochę prymitywnym sposobem, ale niby się zgadza:
    W zad. 1
    =(G3+G4)*0.9
    W zad. 2
    =JEŻELI(G3+G4>150;(G3+G4)*0,95;G3+G4)

    Może macie jakieś inne pomysły?