Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzony zasilacz od switcha POE

kinlay 04 Cze 2017 16:47 810 19
  • #1 04 Cze 2017 16:47
    kinlay
    Poziom 6  

    Witam.

    Mam uszkodzony zasilacz od switcha POE. Nie byl on przeciazony ani nie bylo zwarcia, natomiast byl on przez dlugi czas podlaczony w nieuzywanej sieci i mozliwe ze uszkodzil sie od burzy np. Sprawdzilem bezpieczniki i diody, tranzystory itd i nie widze usterki. Calkowity brak napiecia na stronie wtornej transformatora. Na duzym kondensatorze 220uF/450V jest napiecie 322V. Prosze o jakies wskazowki odnosne naprawy. Prosze rowniez o pomoc w identyfikacji elementu zakreslonego w koleczko, gdyz nie jestem pewny co to jest (wydaje mi sie ze to moze byc zabezpieczenie przeciwprzepieciowe i moze byc to do wymiany) .

    Uszkodzony zasilacz od switcha POE

    Uszkodzony zasilacz od switcha POE

    0 19
  • #2 04 Cze 2017 18:13
    madamsz1
    Poziom 19  

    Coś musi sterować ta przetwornicą (jakiś układ), jeżeli na kondensatorach jest napięcie, a nie ma na wyjściu to znaczy że on nie pracuje. Musisz znaleźć go na płytce, ściągnąć specyfikację, sprawdzić elementy odpowiedzialne za pracę, a jak wszystkie będą w porządku, to układ sterujący do wymiany .

    Mariusz

    PS. Te element nie musi być do wymiany. Nie robi zwarcia bo miałbyś spalony bezpiecznik

    0
  • #3 04 Cze 2017 18:41
    rozales
    Poziom 24  

    Steruje prawdopodobnie ta mała płytka.

    0
  • #4 04 Cze 2017 19:39
    madamsz1
    Poziom 19  

    Nie ma "prawdopodobnie" musisz zidentyfikować układ odpowiedzialny za sterowanie przetwornicy po stronie pierwotnej. Może by tylko układ scalony, a może być jeszcze tranzystor jako element wykonawczy. Wstaw zdjęcie od dołu.

    Mariusz

    0
  • #5 04 Cze 2017 19:55
    kinlay
    Poziom 6  

    Uszkodzony zasilacz od switcha POE

    Poczytalem troszke tematow i zainteresowalem sie tranzystorem p10nk70zfp. Testowalem go miernikiem ustawionym na pomiar diody i chyba jest uszkodzony, pokazuje praktycznie zwarcie miedzy koncowkami D i S. Czy moze on byc przyczyna braku sterowania przetwornica?

    0
  • #6 04 Cze 2017 20:12
    madamsz1
    Poziom 19  

    Jeżeli jest zwarty to i układ nim sterujący będzie uszkodzony, ale najlepiej go wylutować i sprawdzić.

    Mariusz

    PS. i tak jak pisałem, specyfikacja układu, elementy około układowe, wszystko trzeba sprawdzić. Podaj oznaczenia układów U5 i U7.

    0
  • #7 04 Cze 2017 20:32
    kinlay
    Poziom 6  

    U5 - EA 18363
    U7 - 3PCS01

    0
  • #8 04 Cze 2017 20:52
    madamsz1
    Poziom 19  

    U5 - steruje tym tranzystorem kluczującym, a U7 - robi PFC (też powinien być tranzystor). czyli więcej rzeczy do sprawdzenia i/lub wymiany w tym zasilaczu :). A dostępność prawie żadna tych układów. Może szybciej i taniej wyjdzie kupić nowy zasilacz .
    Ale..., specyfikację układów i ..., jak mówił mój szef "do przodu" :). Może tylko tranzystor jest uszkodzony, co jest wątpliwe bo w większości przypadków przy jego zwarciu pada i układ sterujący.

    Mariusz

    Chociaż kurcze zaskoczyli mnie w TME :) mają kontroler PFC
    http://www.tme.eu/pl/details/ice3pcs01g/drivery-uklady-scalone/infineon-technologies/

    0
  • #9 04 Cze 2017 21:11
    kinlay
    Poziom 6  

    Dzieki za naprowadzenie bede probowal dalej ;) Zasilacz ten jest niestety nie do kupienia. Uklady mozna zamowic z chin, a mi nie zalezy na czasie tak ze to nie duzy problem. Bardziej chcialbym go naprawic dla wlasnej satysfakcji i przypomnienia sobie troche elektroniki bo juz dawno nie mialem z nia do czynienia, a ze tak powiem wracam do zawodu ;) Ten tranzystor nie ma pelnego zwarcia chyba bo na diodzie miernik pokazuje .004 wiec moze jakims cudem uklad sterujacy "przezyl". Postaram sie zdobyc ten tranzystor i bede informowal czy cos pomoglo :)

    0
  • #10 04 Cze 2017 21:23
    madamsz1
    Poziom 19  

    Daj znać jak poszło.
    Tranzystor mają w north.pl :) .
    Ogólnie to N-CHANNEL 700V - 0.75Ω - 8.6A - Mosfet i coś innego pewnie pójdzie bez problemu.

    Mariusz

    0
  • #11 21 Lip 2017 00:06
    kinlay
    Poziom 6  

    Wymienilem uszkodzony tranzystor ale niestety zasilacz dalej nie dziala, zamowie jeszcze tego U5.

    0
  • #12 22 Lip 2017 13:45
    rozales
    Poziom 24  

    Robiłeś jakieś pomiary?
    Jakie są napięcia na tranzystorze i driverze?

    0
  • #13 07 Sie 2017 19:17
    kinlay
    Poziom 6  

    Na traznystorze jest tylko napiecie na srodkowej nozce (D) i wynosi ono 321V. Na U5 napiecie VCC wynosi 1,1V a na U7 jest jego brak. Czekam dalej na tego U5 bo idzie z Chin :)

    0
  • #14 07 Sie 2017 20:40
    rozales
    Poziom 24  

    Jeśli tranzystor miał zwarcie między D i S to coś jest jeszcze spalone.
    Jest rezystor między S i masą?
    Dwa nawet powinny być. Jeden do masy a drugi do 4 nogi U5.

    0
  • #16 08 Sie 2017 20:53
    kinlay
    Poziom 6  

    Uszkodzony zasilacz od switcha POE

    Przyjrzalem sie jeszcze raz dokladnie i wyglada na to, ze chyba R47 i R33 sie przypiekly bo nie ma na nich wartosci. Postaram sie dostac taki sam sprawny i spraedzic co tam powinno byc. A co do napiec na U5 to ten jeden volt jest na nozce 5 a na VCC jest zero.

    0
  • #17 10 Sie 2017 13:43
    rozales
    Poziom 24  

    Tu masz układ najprostszej przetwornicy tego typu.
    Wylutuj U5 i bez napięcia posprawdzaj elementy.
    Uszkodzony zasilacz od switcha POE

    0
  • #19 10 Sie 2017 16:18
    rozales
    Poziom 24  

    jdubowski napisał:
    Jeśli to PoE to zapewne daje jedno napięcie.

    Na pierwszym zdjęciu widać, że napięć jest więcej.
    Po kolorach sądzę, że 12V, 5V i jeszcze jakieś +24VB.

    0
  • #20 13 Sie 2017 15:50
    kinlay
    Poziom 6  

    Wyjsciowe napiecia to +24V, +48AV i +24VB (moze ktos wyjasnic o co chodzi z oznaczeniami napiec AV i VB?). Wylutowalem tego U5 i niestety te przypieczone rezystory sa uszkodzone. Jesli tylko uda mi sie dostac taki sam switch to sprawdze ich wartosci i mam nadzieje ze po wymianie w koncu ten zasilacz ruszy.

    W koncu trafil w moje rece taki sam sprawny zasilacz i dzieki temu udalo sie w koncy ozywic trupa:) W moim przypadku uszkodzone byly:
    uklad U5 - EA 18363, tranzystor Q5-p10nk70zfp, rezystory: R5-0,3Ohm, R33-22kOhm, R39- 4,7Ohm, R47-470Ohm oraz kondensator C36-0,2uF, nie wiem na jakie napiecie byl oryginal ale ja dalem zamiennik 50V.

    Dziekuje wszystkim za pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Napisze tylko jeszcze, ze zasilacz ten jest stosowany w switchach Ubiquiti Unifi i EgdeSwitch 250W. Moze dla kogos bedzie to przydatne.

    Pozdrawiam:)

    0
  Szukaj w 5mln produktów