Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic I ph I - Niegasnące kontrolki stop i okładzin hamulcowych

04 Cze 2017 18:49 1587 11
  • Poziom 12  
    Problem jak w temacie. Kontrolki kiedyś zapaliły się (z rok temu) i nigdy nie gasną. Mostkowany czujnik poziomu płynu hamulcowego (płynu full), przełącznik przy ręcznym - bez zmian, próba mostkowania przewodów zielonego i czarnego przy kostce przy pedale hamulca też nic nie daje. Brak przewodów przy tarczach (po prostu ich nie ma). Hamulec działa poprawnie, diagnostyka CLIPem nic nie wykrywa. Jak zneutralizować problem (pomijając wykręcenie żarówek co uważam za metodę niegodną). Gdzie można na próbę spróbować zamknąć obwód 'u źródła' ?
    Renault Megane Scenic 99 F3R 2.0 8v automat.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 39  
    Dogrzeb się do zegarów i przy nich znajdź zielony przewód ale ten odpowiedni bo są dwa (jeden jest od świateł drogowych) i zmostkuj go do czarnego przy zegarach, ta kontrolka jest także wyzwalana z ABS przewód biały, na próbę możesz odłączyć przewód biały i zielony i któryś z nich zmostkować do masy a potem oba i zobaczyć jaka będzie reakcja zegarów.
  • Poziom 43  
    Jak wygląda ta kontrolka świecąca ze stopem?
  • Poziom 39  
    Ale jest jedna rzecz kontrolka powinna zapalić się gdy jest zwarty przewód zielony do masy, więc jej wygaszenie to zabranie masy z tego przewodu, jak odetniesz przy liczniku podejrzewam że kontrolka zgaśnie.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Stop powinien się wygasić gdy z licznika zniknie kontrolka okładzin.
  • Poziom 12  
    Czyli próby powinienem robić przez rozwieranie obwodu bo mam gdzieś nieprawidłowo zamknięty? Rozłączanie wtyczki nad nogami kierowcy nadal nic nie zmienia (schodzą się tam 2 obwody tej kontrolki w jeden).
  • Poziom 43  
    W tej megance nigdy nie było nawet instalacji do czujników klocków, świeci się kontrolka usterki ukł. hamulcowego. W modelu bez ABS w skrzynce pod maską są zmostkowane dwa kable przy samej kości które gaszą tą kontrolkę. Z ABSem kontrolkę tą gasi sterownik ABS poprzez podanie masy.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Tak schodzą się dwa zielone w jeden, odłącz go przy liczniku jak zgaśnie to wszystko jasne jak nie to jeszcze ten biały od ABSu. Jak to nie pomoże to możliwe że uszkodzenie wewnątrz licznika.
  • Poziom 12  
    W załączniku jest pinologia (ostatnie 2 strony).
    Próbowałem podawać masę na pin 15 (biały) czerwonej wtyczki, próbowałem też zwierać z pinem 14 (różowy) - brak efektu.
    Próbowałem podmienić zegary - brak efektu - też się palą te kontrolki.
    Jakieś pomysły?
  • Poziom 12  
    Próbowałem też zwierać 30kę (zielony) z drugiej kostki (poziom płynu hamulcowego) z masą, bez efektu.
  • Poziom 12  
    Podziękowania dla spinacza.
    Odcięto przewód zielony pin 30 (złącze szare)
    Odcięto przewód biały pin 15 (złącze czerwone)
    Przewody od strony licznika podłączono:
    zielony 30 luźny
    biały 15 do masy (24 pin złącze szare)
    W efekcie kontrolka zgaszona na stałe.
    Minus - brak kontroli ręcznego. Dla mnie do przeżycia.
  • Poziom 39  
    No to żeś naprawił, zrobiłeś to na odwal się, sprawdziłeś który obwód aktywował kontrolkę ?
    Wybacz kolego ale zrobiłeś totalne partactwo z całym szacunkiem.
    Porządna kontrola i pożegnasz się z dowodem rejestracyjnym.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A minus to nie tylko brak kontrolki ręcznego ale i poziomu płynu hamulcowego i braku informacji o jakiejś awarii ABS mimo że jest druga kontrolka.