Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa Z10XE - Długo świecąca kontrolka oleju po uruchomieniu

vp32 05 Jun 2017 11:04 3285 29
  • #1
    vp32
    Level 11  
    Silnik Z10XE, po nagrzaniu i dłuższym postoju przy uruchamianiu silnika kontrolka oleju świeci przez dłuższy czas - tak około 5 sek. (wcześniej tego nie było)

    Problem pojawił się po wymianie uszczelki miski olejowej, wymianie oleju, filtra.
    Uszczelkę wymieniałem nawet dwa razy ponieważ problem pojawił się od pierwszej wymiany a za drugim razem podejrzewałem uszczelkę smoka oleju (włożona oryginalna uszczelka za drugim razem).
    Smok wyczyszczony, zawór w pompie wyczyszczony, bo podejrzewałem że się zawiesił. i nic, dalej to samo.

    Miał z Was ktoś coś podobnego, lub jakiś pomysł w którym kierunku szukać?

    Ciśnienie jest ponad 1,5 Bara na wolnych, a max prawie 5 Barów i trzyma po wyżej pewnej wartości obrotów.

    Gdzieś ewidentnie spływa na postoju.

    A... obudowa filtra oleju i jego zaworki też sprawdzone.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Te silniki latają na 5w30. Co wlałeś?
  • #3
    vp32
    Level 11  
    10W40.
    Nie dawałem syntetyka bo od zawsze taki tam był.
  • #4
    bozo86
    Level 11  
    Sprawdź jeszcze czujnik oleju, może jest zalepiony mazią i chwile mu schodzi zanim odczyta ciśnienie oleju. Może również pompa oleju być na wykończeniu i potrzebuje chwile czasu zanim wytworzy odpowiednie ciśnienie. Stawiał bym na przytkany smok ale skoro czyściłeś to odpada.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wkręć zamiast czujnika ciśnienia oleju manometr i sprawdź jakie jest ciśnienie podczas uruchamiania silnika... Powinno praktycznie po dwóch obrotach wału wskazywać odpowiednie ciśnienie robocze.
  • #5
    vp32
    Level 11  
    Już wkręcałem, manometr.
    Efekt, chwilę mija zanim nabije ciśnienie, mniej więcej jak kontrolka.
    Jednak ciśnienie trzyma, na jałowych niecałe 2bary a na podwyższonych 5.
    Jest jeszcze coś, o czym pisałem, jak dłużej stoi i jest gorący to jest ten problem natomiast jak nawet jest ciepły ale ma krótkie postoje to jest wszystko w porządku.

    Pompę raczej wykluczam bo dlaczego przed wyminą uszczelki wszystko było OK a już po się zepsuło.
  • #6
    bozo86
    Level 11  
    Hmm... Olej po rozgrzaniu staje się rzadszy i jeżeli pompa nie jest już pierwszej świeżości to może przepuszczać i stad trochę czasu zanim wytworzy odpowiednie ciśnienie w układzie smarowania... Jest jeszcze inna możliwość czy czasami nie zostało kawałek uszczelnienia (sylikonu) lub uszczelki z miski. Bo może pompa zassała i przytkało gdzieś magistralę olejową.
    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:
    Jeszcze jedno mi sie przypomniało zmieniałeś też miskę na inną? Może nowa jest trochę płytsza... Lub dałeś cieńszą uszczelkę i teraz smok przylega do dna miski, przez co ciężej zasysa olej do pompy.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    vp32 wrote:
    na jałowych niecałe 2bary

    Na zimnym czy gorącym?
  • #8
    vp32
    Level 11  
    Na gorącym, na zimnym jest dużo więcej.

    Moja pompa na pewno nie jest młoda, lecz do tej pory nie miałem z nią problemów -aż do uszczelki miski.
    Miska ta co była, smok na pewno nie jest niżej to konstrukcja w tym silniku uniemożliwia inny montaż.
    O przytkaniu też pomyślałem, dlatego drugi raz ściągałem miskę i sprawdziłem co się dało i przeczyściłem. Nic nie pomogło.
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to coś z filtrem i jego zaworkiem odpływowym, ale to musiał by być wina filtra -ten sam typ jakimś cudem musiałby być niższy, a że każdy jaki kupuję do tego silnika OE648 jest takiej samej wysokości to wykluczam tą możliwość.

    A jeszcze z innej strony patrząc - do może być że dopiero jak silnik jest ciepły i dłużej postoi to brakuje mu oleju bo jak nawet ciepły a krócej stoi to jest w porządku, więc nie do końca wiem jak powiązać to np z przytkaniem kanału olejowego lub wydajnością pompy?
  • #9
    bozo86
    Level 11  
    Moze byc poprostu tak ze pompa Ci zaczela niedomagac poprostu od czasu wymiany uszczelki... Czysty zbieg okolicznosci, A Ty laczysz dlugie swiecenie kontrolki oleju z wymiana uszczelki. Podczas wymiany uszczelki nie ma mozliwosci zebys cos uszkodzil. Jak na moj gust pompa jest na wykonczeniu
  • #10
    robokop
    Moderator of Cars
    Albo masz pękniętą rurkę smoka, albo nieszczelne połączenie kanału pomiędzy miską, a tym dużym bocznym deklem, gdzie znajduje się pompa. Stąd schodzi się chwilę, zanim zassie. Rzadko zdarza się pęknięty element wirnika pompy, bądź zwyczajnie wypracowana obudowa.
  • #11
    vp32
    Level 11  
    Czyli rozbieram to jeszcze raz i ogladam co i jak przy misce -czy tak?
    powiedz mi jaknporadzic sobie z pocącą sie miską w tym silniku. U szczękę wymieniałem bo notorycznie mam wilgotno na połączeniu miski i silnika. Silnik i miska wyczyszczone, nowa uszczlka i i tak wilgotne po chwili.
  • #13
    ociz
    Moderator of Cars
    Miska jakiś zamiennik albo uszczelka bubel. Ja tam się nigdy nie spotkałem z wyciekami.
  • #14
    vp32
    Level 11  
    A moze wiesz co w ogóle jest przyczyną ze po montazu nowej uszczelki i tak leci przez nią.
    Uszczelka niby ma gumowe "wąsy" które powinny ułożyć sie, a jednak nie.
  • #15
    kwok
    Level 39  
    vp32 wrote:
    Uszczelka niby ma gumowe "wąsy" które powinny ułożyć sie, a jednak nie.

    1) Uszczelka bubel
    2) Jak się składa na sucho to guma się nie ułoży, paradoksalnie trzeba ją natłuścić.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Późne gasniecie kontrolki - olej z kanałów i filtra splywa do miski a potem pompa musi to wszystko uzupełnić. Powodem zwykle bywa nieszczelny zawór zwrotny w filtrze ale to jest zwykle w poziomo nakręcanych/"puszkowych", tutaj nie wiem jak to jest zbudowane, drugi powod to olej nalewany w stodole pod lasem, niestety w naszym pięknym kraju jest to możliwe i bardzo częste a w rezultacie klient kupuje 10W40 Castrola za 120zl a w bańce Superol rozcienczony naftą (coby olej za gęsty nie był) za max 50zł.
  • #16
    bozo86
    Level 11  
    Mogla byc miska za mocno dokrecona i sie odksztalcila... Poloz na plaskiej powierzchni i sprawdz czy sa przeswity.
  • #17
    ociz
    Moderator of Cars
    kwok wrote:
    2) Jak się składa na sucho to guma się nie ułoży, paradoksalnie trzeba ją natłuścić.

    Bzdura. Jak się natłuści to właśnie nie trzyma bo się na boki rozłazi.
    kwok wrote:
    nie wiem jak to jest zbudowane

    Corsa Z10XE - Długo świecąca kontrolka oleju po uruchomieniu
    Kiepskie uszczelnienie miski może mieć związek z brakiem smarowania.
  • #18
    kwok
    Level 39  
    To czy się rozlezie czy nie zależy już od, rodzaju tego uszczelnienia tzn czy na pĺasko czy są jakiś półkola, czy uszczelka siedzi w rowku czy śruby mają dystanse ograniczające zgniatanie uszczelki itd - można magisterkę z tego napisać. Generalna zasada: jak nie planujè juz nigdy rozbierać to Dirko, w odwrotnym przypadku może lepiej nie.
    Nieszczelność po lewej (na zdjęciu) może mieć wpływ na zasysanie powietrza przez pompę ale jeśli olej z całego silnika spływa do miski to raczej za duża dziura gdzieś wyżej lub słaby olej.
  • #19
    vp32
    Level 11  
    Uszczelki stosuję Rainza lub Erlinga.
    olej vavoline z pojemnika. Raczej pewne źródło.
    PS. Tych uszczelek trochę juz w podobnych np 1.2 wymienilem i nigdy nie bylo czegoś jak tu.
  • #20
    Eustachy12
    Level 6  
    vp32 mam ten sam problem, tylko że jak samochód postoi długo bez jeżdżenia, to po starcie pali się kontrolka, aż się nie zacznie jechać. Robiłeś jakieś dalsze naprawy i czy udało Ci się wyeliminować problem?
  • #21
    kierbedz4
    Level 36  
    Podmień filter oleju.w Polonezie po wymianie oleju i filtra oleju okazało się że jest brak smarowania.Wymiana kolejnego nowego filtra oleju przywróciła smarowanie silnika.
  • #22
    Eustachy12
    Level 6  
    To było robione nawet dwa razy, pierwszo na ten sam olej, który leję zawsze 10W40, potem jak to nie pomogło to na 5W50, zgodnie z zaleceniem mechanika, że gęstszy olej może to uszczelnić. Do tego już był wymieniany 3 razy czujnik ciśnienia oleju.
  • #23
    andrzej20001
    Level 43  
    Te silniki powinny byc na 5w30
  • #24
    Eustachy12
    Level 6  
    A czy te silniki mają jakiś zawór, który zapobiega temu, że jak samochód dłużej stoi olej nie spłynie do misy olejowej?
  • #26
    ociz
    Moderator of Cars
    Sama pompa jest takim "zaworem", nie do końca szczelnym.
  • #27
    Eustachy12
    Level 6  
    Czyli zakładając, że:
    1) jak samochód postoi dłużej np. tak ze 3 dni bez jeżdzenia, wtedy zapala się przy starcie lampka ciśnienia oleju i gaśnie po jakimś czasie
    2) nie dzieje się to jak odpalam go codziennie
    3) czujnik był już wymieniony z 5 razy - więc to odpada
    4) działo się to na 2 olejach 10W40(który jest rzadki) oraz obecnie także na 5W50(gęstszy) - więc to raczej nie sprawa oleju

    trafne będzie postawienie diagnozy, że trzeba wymienić pompę oleju, czy mogą w grę wchodzić także inne rzeczy np. zatkany kanał olejowy?

    Jeżeli macie pomysły co jeszcze może być nie tak to będę wdzięczny za pomoc.
  • #28
    andrzej20001
    Level 43  
    Te silniki powinny mieć rzadki olej 5w30
  • #29
    kwok
    Level 39  
    Żadne pomysły, silnik ma luzy i tyle. Filtr oleju pewnie wymieniałeś na innej firmy.
  • #30
    piotr17-12
    Level 11  
    Czujnik ciśnienia jest wkręcony w najdłuższy kanalik w którym został syf. Wykręcić czujnik podstawić słoik zakręcić silnikiem i połowa słoika będzie brudu.