Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie i zaprogramowanie falownika OMRON MX2 2,2kw z wrzecionem ELTE 1,1

kapago 05 Jun 2017 13:42 3237 8
Automation24
  • #1
    kapago
    Level 11  
    Witam Forumowiczów.
    Chciałbym prosić o pomoc w podłączeniu i konfiguracji falownika Omron 2,2 kw z wrzecionem Elte 1,1kw wraz z rezystorem hamowania.
    W załączniku zdjęcie i ogólny schemat podłączenia jakiego ja dokonałem, ale czy dobrze? To nie wiem.
    Zdjęcie jest specjalnie duże aby było widać opisy przy śrubach łączeniowych.

    Dobrze rozumiem zabezpieczenie ma być 30A? Czy można prosić o wskazanie takiego bezpiecznika i szybki schemat jak to podłączyć?
    Co tam jeszcze trzeba dodać aby było ok i bezpiecznie dla sprzętu?
    Czy kable według opisu (obwody główne ) maja być 5,3 mm? Nie za grube?

    Czy oprogramowanie Omron CX DRIVE jest płatne? Nie mogę znaleźć za bardzo.

    Z pozdrowieniem.
    Amator
  • Automation24
  • #2
    bonanza
    Power inverters specialist
    Kiedyś montowałem MX-a, ale pamiętam niewiele. Zdaje się, że zasilanie jedna faza 230V - daj bezpiecznik - wyłącznik nadmiar-prąd. 32 albo 25A tzw. ES. Możesz dać i 50A - falownik sam się zabezpiecza, a jak się uszkodzi, to bez różnicy, czy S32, czy S63.
    Ustaw częstotliwość bazową w Hz zgodnie z parametrami wrzeciona - jest to f przy której falownik da pełne 3x230V. I odpowiednie f max. W Omronach prąd silnika określa się chyba w % prądu znam. falownika, więc wyjdzie ci jakieś 40%. I włącz ochronę przeciążeniową motoru - domyślnie może być wył. Długi czas rozruchu i hamowania. Obwody główne zrób 2,5 do silnika, a sieciowe wypada 4mm. Bo nie wykorzystujesz pełnej mocy Omrona. R hamujący nie pamiętam, gdzie idzie, mam nadzieję, że połączyłeś wg schematu i właściwej mocy i R.
    Po co ci ten program? Tam trzeba ustawić może 8 parametrów, szybciej będzie z palca. Niestety instrukcja ma jakieś 600 stron.
  • Helpful post
    #3
    daro31ie
    Automation specialist
    kapago wrote:
    Witam Forumowiczów.
    Chciałbym prosić o pomoc w podłączeniu i konfiguracji falownika Omron 2,2 kw z wrzecionem Elte 1,1kw wraz z rezystorem hamowania.
    W załączniku zdjęcie i ogólny schemat podłączenia jakiego ja dokonałem, ale czy dobrze? To nie wiem.
    Zdjęcie jest specjalnie duże aby było widać opisy przy śrubach łączeniowych.
    Dobrze rozumiem zabezpieczenie ma być 30A? Czy można prosić o wskazanie takiego bezpiecznika i szybki schemat jak to podłączyć?
    Co tam jeszcze trzeba dodać aby było ok i bezpiecznie dla sprzętu?
    Czy kable według opisu (obwody główne ) maja być 5,3 mm? Nie za grube?
    Czy oprogramowanie Omron CX DRIVE jest płatne? Nie mogę znaleźć za bardzo.
    Z pozdrowieniem.
    Amator


    Kolego ten falownik jest jedno-fazowy co oznacza, że na wyjściu masz 3X230V, a nie 3X400V.
    Przed podłączeniem sprawdź jakie powinno być napięcie silnika wrzeciona.
    Przewody silnika i zasilania 2,5mm.
    Pozdrawiam Daro
  • Automation24
  • #4
    bonanza
    Power inverters specialist
    Silnik jest 3x220. Jak dasz zab. 25A, to przewód może być 2,5, powyżej 25A już nie wypada.
  • #5
    kapago
    Level 11  
    Aktualnie czekam na zamówione kable,..to może ja kupie zabezpieczenie 30A,skoro tak jest napisane w instrukcji-...zapodałem wycinek z niej na zdjęciu. To przy 30A kabel od strony zasilania Falownika 3x4mm?

    W instrukcji pisze ze jeśli stosuje się rezystor hamowania to trzeba dać jakieś zabezpieczenie termiczne gdy rezystor sie za mocno nagrzeje-lub przegrzeje...hmmm...ja nie wiem co z czym jak to wygląda

    Może koledzy wskażą jakiegoś linka na te zabezpieczenia w celu zakupu?
    Dodatkowo jakiś przekaźnik na szynę do załączania i kierowania obrotami z pod Mach3 również byłbym rad o wskazanie.

    Czy kable według mojego schematu dobrze są podłączone?
    Dziękuje za wstępną pomoc ..

    A może ktoś ma takie ustawienia i mógłby przesłać plik ,wtedy ja zainstaluje triala programu CX drive i wgram sobie gotowa konfiguracje.?
  • #7
    kapago
    Level 11  
    Czy ten bezpiecznik topikowy wkłada sie w obudowę na szynę DIN? To jak sie podłącza te zabezp. termiczne ? na jednym obwodzie kabla to jest podłączone?
    Dziękuję za linki, dałem "pomógł" tu i tu.
    Jak pisałem czekam na kable wiec za wiele nie pogrzebię
    Pytałem też na wstępie o mój schemat kabli czy dobrze podłączone tak będzie nie wiem gdzie te zabezp. Termiczne wstawić.
  • #8
    bonanza
    Power inverters specialist
    Z tym topikiem to raczej żart, wstaw es C32A, jak ci pisałem. Bo 30 nie istnieją. Nic nie ryzykujesz. Termik mocujesz do radiatora i wpinasz tak, żeby rozłączał obwód startu. Albo definiujesz któreś wejście jako zabezpieczenie termiczne rezystora, o ile jest taka możliwość. Jak nie, to można dać wył. termiczny na wejście "awaria zewnętrzna" albo "stop bhp".Wtedy silnik staje wybiegiem nie obciążając dodatkowo rezystora.
  • #9
    kapago
    Level 11  
    Panowie ,ale czy podłączenie kabli jest ok? Już pytam po raz który.
    Kable już mam Falownik-silnik 4x2,5 ,oraz podpiecie Falownika 3 x2,5.

    Czy istnieje takie cos zeby pokazywało na wyświetlaczu temperaturę rezystora?. Cos tam widziałem jakieś chińskie gadżety.