Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PASSAT B5 97r. - Programowanie pilota

golfiarz1995 05 Jun 2017 16:15 19827 6
  • #1
    golfiarz1995
    Level 5  
    Witajcie. Mam passata B5 1.9 tdi 90km 97r. Mam centralny z kluczyka. Moje pytanie brzmi, czy jak kupie pilot na złomie do passata b5 to uda mi się go zakodować vagiem tak żeby działał pod moją centralkę?

    @ Edit
    Zakupiłem kluczyk i próbowałem kodować go vcdsem lecz w adaptacji vcds nic nie wykrywa jest not avalible czy jakoś tak ;d
  • #2
    Squad_2007
    Level 2  
    Dopasowanie pilotów zdalnego sterowania VW

    Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować.
    Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON.
    Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
    > [Wybór]
    > [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
    > [Adaptacja - 10]
    > Wybierz kanał "'01'" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał '"21"')
    > [0dczytaj]
    > W polu '"Wartość zapisana·· powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.
    > W polu '"Nowa wartość"' wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).
    >[Testuj]
    >Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
    >[Zapisz]
    Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania.
    Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania przycisk UNLOCK (otwieranie).

    Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i"21" nie są dostępne - postępuj następująco:
    > Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!).
    Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
    > [Wybór]
    > [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
    > [Bloki pomiarowe - 08]
    > Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
    > [Idź!]
    > Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.
    > Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).
    > Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne - na trzeciej itd.

    Przykład:
    > Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
    > Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
    > Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
    > Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem.
    > Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojazdu.
    > [Wybór]
    > [46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
    > [Bloki pomiarowe - 08]
    > Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
    > [ldź!]
    Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".

    UWAGA: Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.
  • #3
    golfiarz1995
    Level 5  
    Jak wchodze w adaptacje to zero zczytuje a dalej jak chce szczytac 1 lub 2 to wyswietla not avalible. Mam tylko jeden kluczyk i sam pilot ktory chce zaprogramowac wiec druga opcja odpada.
  • #4
    Squad_2007
    Level 2  
    Aby dopasować klucze i pilota zdalnego sterowania:
    1. Włóż właściwy klucz do stacyjki i włącz zapłon
    2. Podłączyć narzędzie skanowania do pojazdu i wybierz tryb eksperta
    3. Wybierz System 46-komfort.
    4. Wybierz 10-adaptacja.
    5. Podaj kanał 000 (trzeba usunąć wszystkie klucze z numer kanału 000). Nie jest możliwe dopasowanie nowego lub dodatkowego elementu bez wymazywania istniejących kluczy.
    6. Zaakceptuj, aby potwierdzić usunięcie wartości zapamiętanych.
    7. Sprawdź w kanale 001, wszystkie klucze powinny być wymazane z kanału numer 001.
    8. Przejdź do wyboru liczby kluczy do zaprogramowania, wprowadź istniejący klucz mechaniczny wyłącznika zapłonu, (np. 00003) i wybierz ilość, aby potwierdzić. Maksymalnie do czterech kluczy, tyle można dopasować.
    9. Potwierdź, aby powrócić do menu wyboru funkcji.
    10. Naciśnij na pilocie zamykanie lub otwieranie przez jedną sekundę, raz dla każdego z przycisków aby nauczyć moduł radiowych częstotliwości. UWAGA:To musi nastąpić w ciągu 15 sekund po wyjściu.
    11. Po zakodowaniu wszystkich kluczy i pilotów zdalnego sterowania, wybierz 06-zakończenie komunikacji i odłącz skaner.
    Wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk.
    12. przeprowadź test pilota dla poprawnego działania.

    W pewnych przypadkach konieczna może być wymiana sterownika modułu immo - zablokowany z brakiem dostępu do opcji.

    Inne źródła:

    Ustalenie IMMO­ID i VIN
    [Select]
    [25 ­ Immobilizer]
    Spójrz na "komponent" pola. 14­cyfrowy ciąg w Immo­ID. [Close Controller, Go Back ­ 06]
    Key Matching
    Wymagania:
    Wszystkie klawisze są nowe lub zostały przystosowane do tego samochodu (IMMO­ID) wcześniej.
    Można dopasować do 4 kluczy.
    Przy jednoczesnym dostosowaniu każdy klawisz, należy umieścić inne klucze od stacyjki (cewka czytnika). Fotel pasażera jest odpowiednim miejscem.
    Napięcie akumulatora przynajmniej 12,0 V.
    [Select]
    [25Immobilize] [pom.Blocks08]
    Wybierz bloku 001. [Go]!
    Wartość w polu 3 musi być równa 1. Jeśli wartość ta wynosi 1, klucz nie może zostać dostosowany do immobilizera.
    Można sprawdzić każdy klucz w ten sposób.
    [Done, Go Back]
    [Zaloguj ­ 11]
    4­cyfrowy kod PIN
    Wejście do zera a następnie przez 4­cyfrowym kodem PIN. Na przykład, jeśli kod PIN to 1234, wprowadź 01234.
    [Zrób to!]
    [Adaptation ­ 10]
    Wprowadź numer 01 w "kanał". [Read]
    "Stored Value" jest liczba kluczy aktualnie dopasowane.
    Wpisać "nowa wartość" odpowiadającą całkowitej liczbie przycisków być dopasowana, w tym wszelkich istniejących kluczy.
    Stare klucze są automatycznie jest wyczyszczona. [Zapisz]
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back ­ 06]

    Powtórz następujące czynności, aż wszystkie klucze zostały dopasowane: Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk.
    Włóż następny klucz i włączyć zapłonu.
    Immobilizer Lampka ostrzegawcza zapali się na ~ 2 sekundy, poczekaj, aż zgaśnie.

    Uwaga: Powyższe czynności po zapisaniu dostosowania nie powinien przekraczać 60 sekund!
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Skąd wiesz ze Twój moduł komfortu jest przystosowany do pracy z pilotem?
    Jeżeli fabrycznie auto nie bylo wyposażone w pilota to moduł komfortu jest bez odbiornika FM i nigdy nie dopiszesz pilota.
    Należało by wymienić moduł komfortu lub dołożyć zewnętrzne sterowanie z pilota.
    Druga opcja o ile fabrycznie był pilot to próba dopisania pilota z inną częstotliwością który tutaj nie zadziała.
    Daj nr pilota i zdjecie wnętrza modułu komfortu - jest pod nogami kierowcy, bliżej fotela, trzeba podnieść wykładzinę podłogi.
  • #6
    kaziu422
    Level 10  
    grala1
    mam paska 2001 po lifcie i miałem problem z modułem komfortu, bo troszke go zalało i wymieniłem na inny z takimi samymi numerami i po zamianie wszystko jest prawie oki, bo nie działały mi szybki, podświetlanie wnętrza kabiny. To prawie ok, to "nie mogę otwierać passka z pilota - zamykanie kluczykiem w zamku działa centralny" czy musze adaptować kluczyk? POMOCY!
  • #7
    laciaty19
    Level 11  
    Musisz przez vag com dopasować albo przez zamek w Google poszukaj tam masz napisane co trzeba zrobic