Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Felicia 1,3MPI - przy bardzo wysokiej temp. b. wysokie obroty i się dusi

Marcelib 05 Jun 2017 19:20 1035 6
  • #1
    Marcelib
    Level 11  
    Gaz i benzyna.
    Problem był od kilku miesięcy. Różne dziwne rzeczy sie działy z obrotami, za małe, gaśnięcie, za duże, sama wchodziła na wysokie obroty i ciągnęła bez pedału gazu, szarpała, dusiła się.
    Przeczyściłem solidnie przepustnicę.
    Problem z obrotami biegu jałowego i ogólnie problemy minęły po jakiś 2000 km ale jeden pozostał.
    Jak się silnik rozgrzeje tak ponad 100 stopni (a to się zdarza tylko w korkach) i zaczyna włączać się wentylator to obroty szaleją 4000-5000 obrotów i przy ruszaniu szarpie, dusi się.
    Przy normalnej jeździe temperatura stoi na 90 st. i wszystko działa jak w zegarku.
    Czujnik halla wymieniany był niedawno.
    Pozostaje jeszcze podłączenie do kompa, może coś pokaże.
  • #2
    sk700
    Level 31  
    Sprawdź szczelność dolotu szczególnie za przepustnicą.
  • #3
    Marcelib
    Level 11  
    No ale co ja mogę sprawdzić ? Przepustnica jest przykręcana czterema śrubami na uszczelce. Nie wygląda aby uszczelka była jakaś dziurawa.
    Próbowałem podłączać komputer ale mam jakiś kabel KK a nie KKL a chyba ten programik czeski do Simos działa z KKL bo żaden programik nie dogadał się ze sterownikiem
    pomimo, że coś tam pyka w sterowniku jak próbuję się połączyć.
    Może to jakiś czujnik np. temperatury albo sondy lambda ?
    Zaraz poniżej przepustnicy od strony dwururki jest jakiś płaski czujnik.
  • #4
    sk700
    Level 31  
    Marcelib wrote:
    No ale co ja mogę sprawdzić ?

    Pryskasz jakimś plakiem po łączeniach. Jak podniesie obroty to wiesz co masz dalej robić.
    Marcelib wrote:
    Próbowałem podłączać komputer ale mam jakiś kabel KK a nie KKL a chyba ten programik czeski do Simos działa z KKL bo żaden programik nie dogadał się ze sterownikiem
    pomimo, że coś tam pyka w sterowniku jak próbuję się połączyć.

    Immo nie masz usuniętego? Za brak komunikacji z ecu zazwyczaj odpowiadają resztki immo.
    Spróbuj pożyczyć inny kabel, sporo wyjaśniłby podgląd parametrów pracy przepustnicy, jeśli masz skąd możesz ją podmienić, bo żeby podnieść tak obroty musi być otwarta. Albo sama przepustnica się przycina albo to sterownik ją otwiera ale bez podmianki jesteś to w stanie stwierdzić tylko pod komputerem.
  • #5
    Marcelib
    Level 11  
    Ewidentnie problem jest od temperatury bardzo wysokiej. Przy jeździe i stałej 90st. nic sie nie dzieje. Jak się zostawi samochód i za 15 minut wsiądzie to temp. sama się podnosi w okolicach silnika bo i wskaźnik pokazuje koło 105st i wtedy tez głupieje. Rzeczywiście, jeśli czepić się przepustnicy to może w niej z powodu temp. jakieś styki elektryczne padają. Bo styki dookoła to raczej nie bo już czyściłem wszystko.
    Aha, immo mam fabrycznie jak było, w ogóle to praktycznie żadnej ingerencji nie było oprócz założonego gazu z reduktorem ale to ze 12 lat temu. A problem jest na gazie i benzynie bez różnicy.
  • #6
    panstalin2
    Level 20  
    Lubie się przecierać wiązka kabli i zwierać do masy od strony kierowcy z pod maski do środka auta .
  • #7
    Marcelib
    Level 11  
    Stary temat, ale po wymianie przepustnicy problem zniknał. Widocznie coś w przepustnicy nie stykało pod wpływem wysokiej temperatury. Może te potencjometry.