Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Massey ferguson 3070 nie działa EHR

06 Jun 2017 22:49 5454 10
  • Level 5  
    Witam.
    Posiadam masseya Fergusona 3070 i proboem jest taki że przestał działać ehr. Zacząłem od akumulatora. Bezpiecznik dobry, kable sprawdzone. Później bezpieczniki przy kierownicy. Jest tam 7,5A bezpiecznik odpowiedzialny na ehr i jest on dobry. Następnie wyciągiem konsole EHR i wyczyścilem wszystkie wtyczki. Nic. Dalej rozebralem elektrozawory. Wyczyścilem wstydzilem. Z powrotem i podnosni dźwiga tylko manualnie. Na desce nic się nie świeci ani nie działają przełączniki na błotniku. Obrazy mówię nie sprawdzałem nic miernikiem co miałem zrobić jutro. Piszę ponieważ może ktoś miał taki problem i wie hak sobie z tym poradzić albo co zrobić. Pozdrawiam
  • MetalWorkMetalWork
  • Helpful post

    Level 18  
    Proszę sprawdzić zasilanie na złączu C1 (przedstawione w załączniku) przy uruchomionym silniku, pomiędzy pinami 1- 16 (zasilanie z akumulatora: 10.4-15.3V) oraz pomiędzy pinami 15 i 16 (napięcie z alternatora:13.5-14.5V). Jeśli napięcia są prawidłowe, proszę sprawdzić napięcie zasilania czujnika położenia ramion. Powinno zawierać się w granicach 6.7-7.2V.

    W przypadku prawidłowych wszystkich napięć, proszę sprawdzić rezystancję pomiędzy pinami czujnika położenia ramion. Rezystancja pomiędzy pinami 1-2 i 2-3 powinna wynosić około 24ohm, natomiast pomiędzy 1-3 powinna mieć około 48ohm. W przypadku większych odchyłek rezystancji, sterownik nie powinien się uruchomić.
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 5  
    Nawet kolego nie gadaj. Podnośnik działa i nagle jak by stracił moc i staną.
  • Level 5  
    Sterowanie z błotniki nie działa. Sprawdziłem ładowanie z alternatora i nie ładuje on za bardzo. Na zapalonym silniku napięcie wynosi 12,90V. Podejzewam że to przez alternator
  • Level 5  
    Niestety sterowanie z błotnikow nie działa. Przeczyściłem wszystkie wtyczki jakie znalazłem, sprawdziłem bezpieczniki i nic podnośnik dźwiga ale na awaryjnych godzinach bezpośrednio przesuwając elektrozawór. Dzisiaj powinien dotrzeć nowy alternator więc się okaże

  • Level 18  
    Panowie,

    kolega Dakedy wyraźnie napisał, że napięcie z alternatora wynosi 12.9V, podczas gdy producent w instrukcji serwisowej jako niezbędne minimum do uruchomienia sterownika wskazał 13,5V (o ile dobrze policzyłem, rozbieżność wynosi około 5% - a to już dużo). Dopóki autor nie doprowadzi napięć zasilających do poziomu wskazanego przez producenta, dalsza dyskusja mija się z celem.

    Kolego Dakedy - proszę sprawdzić napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze - zarówno styk B+, jak i D+, akumulatorze, sterowniku EHR (pin 15) i wyeliminować problem.

    Napięcie powyżej 13,5V pozwoli na załączenie przekaźnika zamontowanego w sterowniku, a co za tym idzie, załączenie samego sterownika (zakładając że czujnik położenia ramion jest sprawny).
    Pozdrawiam
  • Level 5  
    BORG bardzo dziękuję za podpowiedzi. Alternator zamówiłem nowy a w miedzyczasie rozebrałem stary poczyściłem i ehr działa prawidłowo. Napięcie wynosi 13,9 na akumulatorze dlatego zamówiłem nowy bo stwierdziłem że stary się kończy. Sprawdzałem napięcie też na linach 15,16 (jeszcze przed tym jak doszedłem do tego że alternator nie działa) i nie było tam praktycznie nic prądu i dzięki koledze który pierwszy odpowiedział na moje pytanie wiedziałem że winny jest alternator. Na chwilę obecną wszystko działa. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i sugestie.
    Pozdrawiam