Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW/Golf VI - Jakie opony do 2.0 TDI CR 140KM w rozmiarze 205/55R16?

qbadm 07 Cze 2017 12:49 1059 5
  • #1 07 Cze 2017 12:49
    qbadm
    Poziom 19  

    Witam, noszę się z zamiarem wymiany opon w moim golfie, aktualnie jeżdżę na Pirelli P7 Cinturato, niestety to ich dopiero 2-gi sezon a już się wyząbkowały wszystkie 4-ry sztuki i mocno buczą podczas jazdy :( Jestem świeżo po wymianie zawieszenia oraz ustawieniu zbieżności 3D, pytanie jest takie: jaki model opony polecacie? Jazda głównie poza Warszawę po A2 + wiejskie drogi lokalne, reasumująć jazda miasto/trasa/lokalne wiejskie = 20/60/20. Pirelli wytrzymały 40tys. i mimo, że wyząbkowane to bieżnik jest ok, ale wiadomo są już na szmelc, aktualnie autko będzie robiło mniej kilometrów niż dotychczas, szacuję, że w najbliższym roku max 20tys. km.

    Mój budżet to 1000PLN, zależy mi na oponie cichej oraz aby posiadała rant ochronny (aktualne Pirelli nie posiadają), z góry dzięki za wszelkie sugestie w sprawie doboru :)

    0 5
  • #2 07 Cze 2017 18:49
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Za te pieniądze kupisz przyzwoite nankangi.

    0
  • #3 07 Cze 2017 19:57
    Kenworth 18
    Poziom 31  

    Poczytaj o oponach GT RADIAL. Mimo, że to opona klasy budżet to bije wszystkie budżetòwki na głowę. Bardzo dobra jakość za rozsądną cenę. Są ciche i dobrze sprawują się na mokrej nawierzchni.
    Rozumiem, że z tymi Nankangami to żart? 8-O

    0
  • #4 07 Cze 2017 22:25
    qbadm
    Poziom 19  

    Kenworth 18 napisał:
    Poczytaj o oponach GT RADIAL. Mimo, że to opona klasy budżet to bije wszystkie budżetòwki na głowę. Bardzo dobra jakość za rozsądną cenę. Są ciche i dobrze sprawują się na mokrej nawierzchni.
    Rozumiem, że z tymi Nankangami to żart? 8-O


    Hmm, GT Radial na oponeo mają ponad min. 71dB, więc to raczej głośne oponki (oczywiście jak ktoś jak ja na przykład, przesiada się z wyząbkowanego kompletu na nowy to rzeczywiście efekt może być taki, że nowe opony nawet jeśli należą do głośnych to są cichsze od tych zdjętych ;) )

    Póki co rozważam takie opony:

    http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-205-55-r16-91-h-da#145426616
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-blue-hd-plus-205-55-r16-91-v#145426897
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-iline-205-55-r16-91-h#138154782
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-205-55-r16-91-y-mfs/130597928
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-ze-914-205-55-r16-91-v-mfs#143595273

    Najbardziej zależy mi na zestawie z rantem, a to dlatego, że wtedy opona nie ma konstrukcji "balonowej", takie opony nigdy mnie nie zawiodły, czego nie mogę powiedzieć o aktualnych pirelli, które wytrzymały ledwo 25tys. km :(

    0
  • #5 07 Cze 2017 23:02
    Kenworth 18
    Poziom 31  

    Pirelli to uznany producent i te opony nie mają tendencji do ząbkowania czyli problem tkwił w zawieszeniu Twojego auta.
    Z tych które bierzesz pod uwagę godne uwagi są tylko Goodyear i Nokian a reszta to tzw. marki stricte internetowe.
    Rozważ coś z koncernu Bridgestone czyli sam Bridgestone można czasem dostać w dobrej cenie lub Firestone a nawet Saetta lub Dayton.

    0
  • #6 08 Cze 2017 00:19
    qbadm
    Poziom 19  

    Kenworth 18 napisał:
    Pirelli to uznany producent i te opony nie mają tendencji do ząbkowania czyli problem tkwił w zawieszeniu Twojego auta.
    Z tych które bierzesz pod uwagę godne uwagi są tylko Goodyear i Nokian a reszta to tzw. marki stricte internetowe.
    Rozważ coś z koncernu Bridgestone czyli sam Bridgestone można czasem dostać w dobrej cenie lub Firestone a nawet Saetta lub Dayton.


    Teraz kiedy dopadł mnie już problem wiem gdzie popełniłem błędy: styl jazdy w zakrętach delikatny, zbyt wysokie ciśnienie osi tylnej (to tego wielowahacz, który wspomaga ząbkowanie opon), nie zamieniałem opon osiami mimo relatywnie dużych przebiegów w sezonie letnim (około 20tys. km). Zagłębiłem się w temat i problem dotyczy nawet aut nowych z przebiegiem 15 tyś. km a markowe opony jak każde inne są również podatne na ząbkowanie. W moim przypadku kilka składowych występujących obok siebie zrobiło robotę :( Czytam właśnie o szorstkowaniu opon czyli procesie kontrolowanego ścierania bieżnika w celu wyrównania powierzchni. Jest z czego zebrać, być może to jest sposób na mój problem, który chociaż na jakiś czas odsunie konieczność zakupu nowego kompletu - jeśli nie, czeka mnie wydatek.

    0