Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 2.0 16v - Upływ prądu z akumulatora zwarcie instalacji.

07 Cze 2017 14:06 1266 4
  • Poziom 13  
    Witam.
    Mam następujący problem z którym walczę już tydzień, elektryk się również poddał, stwierdził że licząc kasę za roboczo godziny szukania zapłata przekroczy wartość auta.

    W aucie na postoju coś pobiera prąd. Upływ jest rzędu 160 mA. Wyciągałem już wszystkie po kolei oraz wszystkie naraz bezpieczniki w kabinie, prąd pobiera dalej.

    W komorze silnika pod maską za akumulatorem jest mała skrzynka bezpieczników, wyjęcie 2giego (60A) powoduje zaprzestanie upływu prądu. Nie działa wtedy centralny zamek, sterowanie oświetleniem kabiny, auto alarm, sterowanie szybami elektrycznymi ,ale auto odpala i da się jeździć. Pierwsza diagnoza padł sterownik centralnego (ala moduł komfortu). Wybebeszyłem tapicerkę odłączyłem moduł - prąd upływa dalej. Po dalszej rozbiórce wnętrza auta, po stronie kierowcy z boku są trzy złącza niebieskie, zielone i szare. Rozpięcie zielonego złącza X1 powoduje zaprzestanie upływu prądu. Nie działają wtedy jw do tego nie da się odpalić silnika. Odłączałem po kolei wszystko co przyszło mi do głowy - wiązki drzwi, sterownik świateł, moduł komfortu, całą skrzynkę bezpieczników, tyle lampy, tylną klapę i nadal nie udało mi się ustalić winowajcy. Czy może ktoś podpowiedzieć jakie obwody przechodzą przez to zielone złącze ? Czego dalej szukać. Lub może ktoś poratuje schematem tej części instalacji. Skończyły mi się już pomysły...

    Opel Vectra B 2.0 16v - Upływ prądu z akumulatora zwarcie instalacji.

    Tutaj to zielone złącze.

    Z góry dziękuje za zainteresowanie i wszelką pomoc.
  • Poziom 43  
    Czujniki alarmu w słupkach jeśli ma , wzmacniacz anteny ? Znajdz kontrolką we wtyku ten przewód i go przetnij , mostkiem z akumulatora przez bezpiecznik zlokalizujesz tak w którą stronę idzie przewód pobierający prąd. Będzie łatwiej.
  • Poziom 13  
    Witam.
    Poczyniłem pewne postępy. Pomierzyłem wszystkie przewody w zielonym złączu x1 i prąd ucieka na pinie 39. Jest on opisany jako zasilanie 12V stałe FV2. Rozłączyłem go w kostce i w zasadzie przestał działać jedynie alarm i centralny. Elektryka szyb działa. Dziwne bo przewód jest cieniutki a zabezpiecza go bezpiecznik opisany jako właśnie FV2 60A pod maską koło aku. Co ten przewodzik może jeszcze zasilać. Odpięcie sterownika centralnego (w zasadzie to chyba zintegrowany centralny z alarmem) nic nie zmienia jak wspomniałem prąd ucieka...
  • Poziom 1  
    Podbijam temat. Mechanik stwierdził upływ prądu przez moduł komfortu - wyczyścił styki. 24 godziny bez jazdy i auto nie odpala. Czy udało się rozwiązać problem?
  • Poziom 33  
    AnEdBu napisał:
    Mechanik stwierdził upływ prądu przez moduł komfortu - wyczyścił styki. 24 godziny bez jazdy i auto nie odpala.

    Amperomierz w dłoń, podłączyć i po kolei wyciągając bezpieczniki. Wtedy rozwiązanie samo się pojawi.