Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 211 2.2CDI w906 Zmiana charakterystyki pracy silnika

apax1989 07 Jun 2017 21:05 1857 0
  • #1
    apax1989
    Level 10  
    Witam



    Posiadam sprintera 211 rok 2008 silnik 2.2CDI W906 przebieg 178.000km
    Od dłuższego czasu dzieję się coś dziwnego i nie wiem jak sobie z tym poradzić - chodzi o pracę silnika. Czasami gdy w trasie (mieszkam w górach) i na dłuższym odcinku pod górkę depcząc dosyć porządnie pedał gazu po odpuszczeniu gazu słychać iż silnik pracuje innaczej - mianowicie słychać "buczenie" turbina załącza się z opóźnieniem powyżej 2000 obrotów czuć że po wciśnięciu pedału silnik naprawdę jest mało dynamiczny do przekroczenia tych obrotów po przekoczeniu wszystko jest w porządku chociaż wciąż słychać że silnik innaczej pracuje, problem czasami ustaje po paru kilometrach a czasami nie ustaje nawet po 20. Wyłączanie włączanie auta nic nie pomaga. Czuć też inny zapach spalin, ciężko mi przyrównać do czego.

    Był pod komputerem w ASO siedział 3 godziny na testach mam masę wydruków gdzie wszystko było OK (w zwykłym warsztacie komputer nie był w stanie "zajrzeć głębiej" co jest nie tak)- nic nie wykryli - jedynie pokasowali historię błędów dzięki temu usterka ta ma miejsce rzadziej. Dwa razy także był dziwny problem z autem, gdyż nagle magicznie straciło moc ( turbina reagowała ale bardzo słabo) samochód pod górę nie miał mocy na prostej bardzo ciężko było go rozpędzić do 80km/h. Od razu zawitałem do ASO pokasowali błędy chociaż po wyjeździe samochód przez pare km strasznie kopcił i nie miał mocy później wszystko wróciło do normy, badanie miało miejsce ponad 9 miesięcy i jak na razie problem nie wrócił.
    Ale nadal coś jest nie tak po mocniejszym "depnięciu" chociaż nie zawsze.
    Wymieniony był EGR sondy w DPF oraz przepływomierz - padły swojego czasu. Może ktoś miał podobny problem i może wie cóż może być nie tak.
    Dodam że miałem wypadek w 2015r wymieniony został przód auta w tym intercooler i parę części kryjących się za zderzakiem - przy silniku nie było nic robione ale problem opóźnienia załączania turbiny i dziwnego buczenia miał miejce i przed wypadkiem. Na wymienionych częsciach zrobiłem 40tys km