Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 211 2.2CDI w906 Zmiana charakterystyki pracy silnika

apax1989 07 Cze 2017 21:05 957 0
  • #1
    apax1989
    Poziom 10  
    Witam

    Posiadam sprintera 211 rok 2008 silnik 2.2CDI W906 przebieg 178.000km
    Od dłuższego czasu dzieję się coś dziwnego i nie wiem jak sobie z tym poradzić - chodzi o pracę silnika. Czasami gdy w trasie (mieszkam w górach) i na dłuższym odcinku pod górkę depcząc dosyć porządnie pedał gazu po odpuszczeniu gazu słychać iż silnik pracuje innaczej - mianowicie słychać "buczenie" turbina załącza się z opóźnieniem powyżej 2000 obrotów czuć że po wciśnięciu pedału silnik naprawdę jest mało dynamiczny do przekroczenia tych obrotów po przekoczeniu wszystko jest w porządku chociaż wciąż słychać że silnik innaczej pracuje, problem czasami ustaje po paru kilometrach a czasami nie ustaje nawet po 20. Wyłączanie włączanie auta nic nie pomaga. Czuć też inny zapach spalin, ciężko mi przyrównać do czego.

    Był pod komputerem w ASO siedział 3 godziny na testach mam masę wydruków gdzie wszystko było OK (w zwykłym warsztacie komputer nie był w stanie "zajrzeć głębiej" co jest nie tak)- nic nie wykryli - jedynie pokasowali historię błędów dzięki temu usterka ta ma miejsce rzadziej. Dwa razy także był dziwny problem z autem, gdyż nagle magicznie straciło moc ( turbina reagowała ale bardzo słabo) samochód pod górę nie miał mocy na prostej bardzo ciężko było go rozpędzić do 80km/h. Od razu zawitałem do ASO pokasowali błędy chociaż po wyjeździe samochód przez pare km strasznie kopcił i nie miał mocy później wszystko wróciło do normy, badanie miało miejsce ponad 9 miesięcy i jak na razie problem nie wrócił.
    Ale nadal coś jest nie tak po mocniejszym "depnięciu" chociaż nie zawsze.
    Wymieniony był EGR sondy w DPF oraz przepływomierz - padły swojego czasu. Może ktoś miał podobny problem i może wie cóż może być nie tak.
    Dodam że miałem wypadek w 2015r wymieniony został przód auta w tym intercooler i parę części kryjących się za zderzakiem - przy silniku nie było nic robione ale problem opóźnienia załączania turbiny i dziwnego buczenia miał miejce i przed wypadkiem. Na wymienionych częsciach zrobiłem 40tys km