Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa Romeo 146 1.4 ts 1998r - Brak napiecia na grzałce sondy lambda

07 Cze 2017 22:42 1101 13
  • Poziom 10  
    Witam, od jakiegoś czasu doprowadzam zaniedbana alfe do dobrego stanu, z podstawowych rzeczy został abs no i sonda lambda, otoz obecna sąda ma opór grzałki 7ohm,jednak oscyluje w bardzo małym zakresie, przed kupnem chcialem się upewnić czy ecu podaje dobre napięcie , niestety na grzalke nie ma napięcia, na przewód czarny i szary jest 0,46v,na białe od grzałki nic, bledy wykasowalem, mierzyłem z sondą podpiętą i odpiętą, ale prądu brak. Moze nie wiem o czymś, tzn,ile czasu od odpalenia grzałka pracuje, no i czy jeśli ma złą rezystancję lub wskazania to ecu nie daje 12v,chciałbym to sprawdzic zanim kupie nową sondę, obecna wskazuje w fes "zimny" mimo, ze silnik ma temp. Roboczą. Proszę o pomoc jak upewnić się, że nowa sonda będzie prawidłowo podgrzewana, i co może powstrzymywać prace grzałki. Błędy pokasowane. Dziekuje z góry i pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 23  
    Podaj kolory przewodów za wtyczką od sondy albo na których pinach są białe przewody od grzałki. Jeśli na pinie 1 i 2 to na 2 powinno być 12V po zapłonie (możesz zmierzyć między 1 i 2 a jak nie to między 2 a masą auta). Jeśli białe przewody są na pinach 3 i 4 to zmierz między 4 a masą auta (po zapłonie).
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź, do białych idzie pomarańczowy 3 i czarny 4 (numery pinów z wtyczki) Żeby miec pewność pomiary usunąłem izolacje z białych przewodów, niestety brak napiecia pomiędzy nimi jak miedzy 3,4 i masą. Pojawialo się czasem 0,03-0,06 v, na zimnym dopiero odpalonym aucie. Wcześniej mierzyłem z wypiętą sondą na czarnym i pomaranczowym i tez brak napiecia, moze z nich tez usune izolacje i zmierze chociaż wątpliwe. Co dalej radzicie robić i jak sprawdzić czego to wina? Myślałem, zeby dostać się do ecu i przy nim zmierzyć, ale nie wiem na jakich pinach, no i jak go odłączę to napięcia nie poda. Zmagam się z tym gdyż mam problem tylko na pb, jest duzo slabszy niż na lpg no i dusi się i strzela tak do 3tys.potem juz ma moc, poniżej tej granicy tylko z gazem w podłodze jest dobrze, wczoraj zdarzyło się, że problem na chwile ustąpił, rano znowu to samo, pompa paliwa jest ok. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • Poziom 23  
    Napisz gdzie jest ECU , na przepustnicy czy wewnątrz auta.
  • Poziom 10  
    Jeszcze mu się nie przyglądałem, ale prawdopodobnie jest w srodku pod nogami pasazera bo go nie widac i np. Zlacze diagnostyczne i wtyczka kambdy wychodzi z przegrody, pod maską jest ecu od lpg. Zaobserwowałem napiecie 0,13-0,16v miedzy każdym kablem z grzałki, a masą, natomiast brak napiecia między kablami, a bezpośrednio klemą minusową. Dziwne to bardzo, dodatkowo podczas pomiarów rozgrzał się silnik i nagle ucichł klekot wariatora, i problem ze strzelaniem, szarpaniem i brakiem mocy zniknął, nie wiem czy to mialo zwiazek, bo na lpg jest zawsze ok, najpierw chciałbym i tak zrobić zeby lambda działała jak trzeba. Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Zobacz czy jest 12V na 2 pinie przepływomierza.
  • Poziom 23  
    Szukaj po przewodzie pomarańczowym (pin 3) , tam też ma być 12V z tej samej lini. Możesz też napisać czy na pinie 4 jest stała masa.
  • Poziom 10  
    A stala masa czyli czy jest 12v na 4pinie we wtyku od sondy, a plusem z aku? A na tym 3cim pinie napiecie powinno być miedzy nim i czym jeszcze?
    Edit: między pinem 4tym we wtyczce, a plusem jest 12v ciągle nawet bez zapłonu, natomiast przy 3cim (pomaranczowym) napiecia nie ma miedzy zadnym biegunem, gdzieś słyszałem, że zasilanie idzie od przekaznika pompy paliwa, czyli byloby napięcie tylko przy uruchomionym silniku,jesli grzałka ma byc zasilana bez przerwy to moglbym podciągnąć prąd np. Z przeplywomierza, jesli ecu ją wyłącza po zagrzaniu to już gorzej. Pozdrawiam
    Edit2: na przeplywomierzu masa jest na wszystkich pinach, tylko na drugim od prawej (niebieski z czerwonym paskiem jest +12v miedzy minusem i tak samo między czarnym kablem od sondy. Na pomaranczowym niema nic, przynajmniej nie po zaplonie, ale na odpalonym też przecież mierzyłem i byloby miedzy czarnym, albo inną masą. Jakie kroki proponujesz dalej? Dostałem się do ecu, jest pod pasażerem. Dziękuję bardzo za te wszystkie wskazówki, sam już poddałbym się. Pozdrawiam. Jeszcze co do tego szarpania to czasami jest ok, jakby to zalezalo od temperatury na zewnatrz, bo rano kolo 5tej jest problem, potem jak nagrzany na sloncu tez, a kilka razy juz jak jechałem kolo 18stej to bylo ok. Wg. Komputera czujnik temp. Powietrza i plynu wskazuje dobrze.
  • Poziom 23  
    michcioms napisał:
    między pinem 4tym we wtyczce, a plusem jest 12v ciągle nawet bez zapłonu

    Tu jest dobrze. W tym modelu masa na grzałkę jest stała , nie jest sterowana z ECU.
    michcioms napisał:
    natomiast przy 3cim (pomaranczowym) napiecia nie ma

    I tu jest problem. Zasilanie grzałki idzie z przekaźnika (engine control relay) przez bezpiecznik. Tą samą linią zasilany jest między innymi przepływomierz , evap , zawór wolnych obrotów , wariator . Weź miernik i szukaj przerwy na pomarańczowym przewodzie.
  • Poziom 10  
    Dzięki bardzo, tylko nie mam pomysłu jak ten przewód przesledzić bo wchodzi od razu przez przegrodę do środka.zapewne jest gdzieś w wiązce od ecu, niestety nie mam pomysłu jak go zidentyfikować, bo chyba kolory się powtarzają . Przepraszam za laickie pytanie, mógłbyś podać dobry sposób na sprawdzenie ciągłości takiego czy innego przewodu miernikiem, ?jeśli zlokalizowałbym go to najpierw sprawdziłbym czy przy samym ecu jest zasilanie wtedy chyba musialbym "przysunąć" sobie mase z aku i mierzyć pomiędzy nimi ? Pozdrawiam serdecznie.

    Edit: Podpowiedz mi jeszcze kolego czy to normalna sytuacja gdy z odłączoną sondą w multiecuscan'ie napięcie sondy coś koło 455mv pokazuje, nie powinno być 0?pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Przy samym ecu między pomaranczowym i masą po zaplonie jest 12v jak trzeba, po wyłączeniu zaplonu pojawia się przejscie z masą, , natomiast na wtykach od grzałki są dwie masy cały czas. Wyzej nie wiem co się dzieje gdyz kable znikają z zasiegu. Wszystko to dzieje się gdy sonda jest wpięta . Na wypiętej sondzie przejscia niema miedzy koncem pomaranczowego, a ecu. Wygląda na to, że sonda zamyka obwod i masa dostaje się wtedy na pomarańczowy przewód, nie ogarniam tylko tego czemu wtedy jest przejscie skoro przy wypiętej sondzie go nie ma. proszę o wypowiedź kogoś kompetentnego. Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    michcioms napisał:
    czy to normalna sytuacja gdy z odłączoną sondą w multiecuscan'ie napięcie sondy coś koło 455mv pokazuje

    To jest normalne , taką wartość przyjmuje sobie sterownik.
    michcioms napisał:
    Przy samym ecu między pomaranczowym i masą po zaplonie jest 12v jak trzeba, po wyłączeniu zaplonu pojawia się przejscie z masą, , natomiast na wtykach od grzałki są dwie masy cały czas. Wyzej nie wiem co się dzieje gdyz kable znikają z zasiegu. Wszystko to dzieje się gdy sonda jest wpięta . Na wypiętej sondzie przejscia niema miedzy koncem pomaranczowego, a ecu. Wygląda na to, że sonda zamyka obwod i masa dostaje się wtedy na pomarańczowy przewód, nie ogarniam tylko tego czemu wtedy jest przejscie skoro przy wypiętej sondzie go nie ma. proszę o wypowiedź kogoś kompetentnego. Pozdrawiam

    Nie szukaj przy ECU. Napisałem ci wcześniej skąd jest zasilanie grzałki. Skoro reszta elementów która jest zasilana tą samą linią działa to przerwany obwód musi być stosunkowo blisko wtyczki do sondy. Weź miernik ustaw na omomierz , jeden przewód do pinu na wtyczce a drugim po przewodzie sprawdzasz przejście.
  • Poziom 10  
    Dziękuję, niestety dotarłem od wtyczki do samej głównej wiązki i przejście jest, a napięcia brak. Zauważyłem też, że przewód w wiązce biegnie w prawo stojąc od przodu, a nie do ecu tak jak myślałem, już nie wiem gdzie dalej i jak szukać.. Jeśli to zasilanie jest ciągłe na zapłonie, to może prościej wziąć je np. Od przepływomierza? Ewentualnie prosiłbym o schemat jesli ktos posiada. Pozdrawiam..