Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel vectra kombi 150 km 1.9 - Odpalanie

Malup 07 Jun 2017 22:46 597 2
Texa Poland
  • #1
    Malup
    Level 1  
    Witam
    Jestem posiadaczką wyżej wymienionego samochodu. Problem z autem zaczął się kiedy nagle z prawego nadkola zaczął wydobywać się biały dym kiedy auto dobrze się zagrzało. Mówili nam że to dpf został wycięty i od kiedy to zrobiliśmy tak na 100 % auto stało się mega awaryjne. W dniu w ktorym odebrałam samochód juz zauważyłam że dłużej go ciagnie żeby odpalić. Dosłownie o kilka sekund. Jakieś pół roku później raz odpalał od szczala a jak przejechała np 3 km juz lipa musiał postać parę godzin dopiero wtedy. Teraz doszło do takiego agionalnego stanu że odpala może za 15 może za 30 razem. Czy jezdzone czy z nocy. Chce zakręcić ale nie może złapać. Ostatnio wyjechaliśmy na majówkę i w trasie zauważyłam że nie ma mocy jak miała tak nagle lipa z 100 kmh rozpedzalam ja do 120 z 15 min. Potem stała kilka dni odpalilo za 3 razem i w trasie było ok az do momentu pojawił się korek gdzie stalismy i ruszalismy i nagle oboty zaczęły spadac i Franca zgasła jak ja odpaliłam za 3 razem to musiałam trzymac nogę na gazie cały czas żeby miała obroty bo jak pościłam to gasła skończyło się na lawecie i mechanik rozłożył ręce i wtedy tłumaczył to tym ze filtr tam się jakiś zatyka bo spaliny i cały syf jaki tak się kotłował go zatyka i to wszystko przez to ze za późno wycielismy dpfa.....
    Miał ktoś podobny przypadek ? Proszę o pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    DoctorCar
    Level 18  
    Witam
    Generalnie zacząć trzeba od diagnostyki - jakie błędy zapisuje sterownik ?
    Na testerze diagnostycznym można łatwo sprawdzić jak szybko kręci silnikiem rozrusznik oraz jakie ma ciśnienie na listwie CR - jak słaby rozrusznik to będzie kręcił, ale za wolno (częsty problem), a jak za wolno to problem z wytworzeniem ciśnienia na CR

    P.S.
    Po wycięciu filtra DPF częstym problemem jest to że ten kto robił program mógł wyłączyć ze sterownika za dużo błędów i teraz sterownik silnika może nic nie pokazywać mimo że jest usterka

    Pozdrawiam
  • #3
    sebap
    Level 41  
    Może to problem z klapami wirowymi? Kumaty mechanik i diagnostyka komputerowa w pierwszej kolejności.