Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan X-trail YD22 - Wymiana silnika - Błąd P0340 silnik nie pali

adamfastdriver 07 Jun 2017 23:37 8931 28
  • #1
    adamfastdriver
    Level 9  
    Po wymianie silnika z Tino 2006r do x-traila z 2001r. komp pokazuje błąd P0340 - wymieniłem czujnik pozycji wałka - pokazuje ten sam błąd. Sprawdziłem przewody prowadzące do komputera nie ma przerw.
    Silnik nie odpala - tylko gdy podam plack pali po odstawieniu placka gaśnie.
    Poza tym zapala się check engine. Nawet po skasowaniu błędów.
    dziwny objaw jest jeszcze taki że po przekręceniu zapłonu dziwne pykanie dochodzące z okolic pompy mniej więcej jednostajne około 3-5 pyknięc na sekundę - przestaje po próbie kręcenia ( jakby jakiś zawór otwierał się i zamykał ) znika też to pykanie gdy odepnę przewód położenia wału - ten przy skrzyni.

    Wymieniana była pompa ponieważ były różne i ustawiany rozrząd na znaki ale bez blokad jeśli to ma jakieś znaczenie...

    jest jeszcze jeden czujnik który oryginalnie wkręcony był w głowicę ... wychodził z niego jeden przewód. w nowym silniku nie ma miejsca w głowicy żeby go wkręcić. ( dodałem w załączniku ) teraz czujnik wisi na kablu z połączeniem masy.

    Co robić ?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    adrkam15
    Level 10  
    Sprawdziłbym jeszcze raz ustawienie rozrządu. Czujnik jest od temp. cieczy chłodzącej.
  • #3
    adamfastdriver
    Level 9  
    czy wystarczy górny rozrząd sprawdzić ? czy muszę odkręcać też dolną całą pokrywę ?

    dodam jeszcze że zmieniłem koło vacum bo była mała różnica - przełożyłem ze starego silnika - wtryski zostały nowe z 2006 roku.


    ta druga opcja jest bardzo pracochłonna :(

    ściągam górną pokrywę i popatrzę co i jak
  • Helpful post
    #4
    adrkam15
    Level 10  
    Ustawiaj na znaki. Pierwszy tłok w GMP (górne martwe położenie), wałek na znaku i pompa również.
  • #6
    adamfastdriver
    Level 9  
    Proszę mnie poprawić jeśli źle kombinuję

    Nie chce zdejmować dolnej pokrywy tylko po to żeby sprawdzić ustawienia - góra jest ok.
    Czy to ma sens ? - nie chcę rozpinać góry, dołu i jeszcze raz wszystkiego ustawiać ... dlatego tak kombinuję bo może jest dobrze a problem tkwi gdzie indziej.

    Wymyśliłem że odkręcę śrubę trzymającą koło pasowe na rys nr. 1 odsłonił się znak
    nr 2 - ustawię znakiem w górę i sprawdzę czy jest widoczny znak nr 3.
    sprawdzę czy 4 i 5 są w tej pozycji ... i jeszcze czy 6 czyli pompa- czy da się włożyć bolec ...

    Czy dobrze rozumiem że dwa obroty dolnego koła ( przy nr. 2 ) to jeden obrót górnego ( przy nr. 3 ) ?
  • Helpful post
    #7
    adrkam15
    Level 10  
    Rozrząd musi być ustawiony cały (góra i dół) na znaki i dopiero wtedy kontrolujesz czy zgadzają Ci się znaki. 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu i pompy oczywiście. Przed demontażem rozrządu ustawiamy go na znaki fabryczne wtedy mamy pewność, że jest ok. Wtedy również tłok 1 cylindra jest w GMP. Rozrząd ustawiony poprawnie.

    Spróbuj wykręcić wtryska bądż świece i włożyć wąski śrubokręt i skontrolować w jakim położeniu jest wał(jak będzie komora wstępna to tak nie sprawdzisz). Wtedy musisz szukać w bloku silnika otworu na wsunięcie blokady, bądż wziernika na skrzyni i tam będzie naznaczony znak na kole zamachowym. I wtedy mamy pewność, że 1 tłok jest w GMP. Jeśli uda Ci się ustawić dół skontroluj górę czy się zgadza jeśli nie to to skoryguj
  • #8
    adamfastdriver
    Level 9  
    "bądż wziernika na skrzyni i tam będzie naznaczony znak na kole zamachowym"

    wydaje mi się że znalazłem położenie GPM ( włożyłem też bolec 6mm w pompę, przy czym jest lekki luz )

    Jak wygląda znacznik na kole zamachowym ? i gdzie go szukać ... wykręciłem czujnik położenia wału ale tam nie widzę żeby był jakiś specjalny znak. Są wystające ząbki co kilka cm. chyba na całym obwodzie.

    od spodu na łączeniu skrzyni z silnikiem jest blaszka a pod nią taki widok ( w załączniku ) ... czy to to miejsce ? chyba to ... tylko jak ma wyglądać prawidłowy znak ?
  • #9
    adrkam15
    Level 10  
    szukaj plastikowej/gumowej zaślepki (może jej nie być), a jak nie to musisz szukać otworu w bloku na blokadę wału
  • #11
    adrkam15
    Level 10  
    W tym kole nie ma otworu na blokadę, a znaki jak by były to od strony wieńca trzeba szukać ale w tym przypadku nie znajdziesz. W bloku jest wkręcona śruba w to miejsce wkłada się blokadę wału
  • #12
    adamfastdriver
    Level 9  
    błąd czujnika P0340 nie pojawił się po dołożeniu dodatkowej masy na silnik i na ramę
    oczyściłem też istniejące połączenia

    sprawdziłem górny łańcuch jest ok ustawiony na znaki

    próbowałem palić - około 20 sekund na placku po wcześniejszym pompowaniu pompką ale nie załapał jeszcze .... może nadal jest zapowietrzony układ

    znalazłem kolejny błąd podpiąłem dwa przewody masowe pod jedną śrubę na zdjęciu pod B a powinny być rozdzielone pod A i B ... ehhhh
  • #13
    pozar82
    Level 9  
    Witam. Mam podobny problem ale Nissan Primera wp12 2.2Di. też wymieniałem silnik i cały rozrząd był zdejmowany bo inne pompy paliwa, i silnik też nie chce odpalić. Dodam że wszystkie czujniki i wtryski ze starego silnika przełożone. Coś udało się robić z Twoim silnikiem?
  • #14
    adiik1987
    Level 1  
    Udało wam się ustalić czemu niezapalaly wasze nissany?
  • #15
    coperfild
    Level 35  
    adiik1987@ Opisz problem w osobnym temacie, podaj wszystkie dane lub chociaż symbol silnika, co robiłeś wymianę silnika?
    W tym poście to same głupoty.
    Quote:
    próbowałem palić - około 20 sekund na placku po wcześniejszym pompowaniu pompką ale nie załapał jeszcze .... może nadal jest zapowietrzony układ

    znalazłem kolejny błąd podpiąłem dwa przewody masowe pod jedną śrubę na zdjęciu pod B a powinny być rozdzielone pod A i B ... ehhhh
  • #16
    pozar82
    Level 9  
    Witam. Problem przy Primerze rozwiązany. Koło zębate nadające sygnał na czujnik połozenia wałka rozrzadu inne, a nie zostało przełożone ze starego silnika i skutkiem tego były błędne sygnały do sterownika. Po przełożeniu kpl czujnika wraz z kołem i obudową silnik zapalił "od kopa" Pozdrawiam.
  • #17
    foxu
    Level 10  
    Czy Panu z x-traila udało rozwiązać się problem?
    Mam podobnie w almerze 2.2 dCi 136km
    Kupiłem silnik o tym samym oznaczeniu rok starszy i różnica wizualna to tylko srebrny kolektor
    Okazuje się że silnik może nie być 136km sprzedający zgłupiał jak mu powiedziałem że moja Almera jest 6biegowa a tamta była 5biegowa
    Na placku pali po odstawieniu gaśnie, wtryski się nie otwieraja, dodam że jeden wtrysk jest ze starego silnika, błędów nie pokazuje. Może dwumas inny?
  • #18
    pozar82
    Level 9  
    Hej. Post wyżej opisałem rozwiązanie. W głowicy nad skrzynia jest taka obudowa a w niej czujnik położenia wałka rozrzadu. W moim przypadku przełożyłem koło nadajnika i obudowę ze starego silnika wraz z czujnikiem.
  • #19
    adamfastdriver
    Level 9  
    WItam
    Udało mi się odpalić silinik

    przyczyna : żle zamontowane koło zamachowe - obrócobe o 90 stopni .. dawało sygnał na wałek w złym momencie

    koła zamachowe w naszych nissanach są różne .. jedne są idelanie symetrycznie bez żadnych dodatkowych znaków a u mnie właśnie był taki znak 1 ... i on nie pokrywał się z znakiem który dawał wałek rozrządu - na wałki rozrządu jest koło od vacum i ono ma też znaki 4 lub 5

    więc komputer dobrze pokazywał błąd położenia wałka ... - ale kto spodziewał się źle zamontowanego koła zamachowego ? ( dziwne tylko że czasem go pokazywał a czesem nie w zależności czy dodałem dodatkową masę czy nie dziwa takie) .. .które można niestety źle zamontować ... jest 6 lub 8 śrób nie pamietam i można nim obracać jak się chce ... - oczywiście mechanik to robił ... ustawiał też rozrząd i wymieniał pompę paliwa ... niech mu ziemia lekką będzie

    duuuuużo się nauczyłem przy tym wszyskim o tych silnikach i jego problemach... ehhh ale prawie 3 lata to trwało :)

    powodzenia !!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy Panu z x-traila udało rozwiązać się problem?
    Mam podobnie w almerze 2.2 dCi 136km
    Kupiłem silnik o tym samym oznaczeniu rok starszy i różnica wizualna to tylko srebrny kolektor
    Okazuje się że silnik może nie być 136km sprzedający zgłupiał jak mu powiedziałem że moja Almera jest 6biegowa a tamta była 5biegowa
    Na placku pali po odstawieniu gaśnie, wtryski się nie otwieraja, dodam że jeden wtrysk jest ze starego silnika, błędów nie pokazuje. Może dwumas inny?



    jeśli skrzynie inne to może koła zamachowe również ? polecał bym sprawdzić ...
  • #20
    foxu
    Level 10  
    problem mam tego typu, że samochód stoi u mechanika i on się upiera że silnik jest zły, i że źle opisany mi sprzedali i musi być 136km dlatego nie pali i nie będzie z nim robić. Nie wiem czy szukać drugiego silnika i zapłacić jeszcze raz za wymianę, czy robić to na własną rękę, wielu ludzi mi mówi że raczej nie ma znaczenia czy silnik ma 112km czy 136km bo te moc osiąga z intercoolera i turbiny.
    Myślicie, że przez tą różnicę może nie palić? Czy raczej wyeliminować ten problem i szukać gdzie indziej?
  • #21
    adamfastdriver
    Level 9  
    Problemem w tym wypadku jest mechanik - w moim przypadku też...

    nie wiem co dalej ;)

    słupek jest ten sam 114 km od 136 różni tylko osprzęt - u mnie to były pompa paliwa, wtryski, koło zamachowe, brak czujnika pod wodę w głowicy w moim 114 km miałem otwór w główicy - plus chyba właśnie koła na vakum pompie są inne

    całą operacje udokumentowaną fotografiami wiec jeśli mechanik nie wierzy na słowo to może jakoś go wspomogę fotografiami ...


    może coś jeszcze ... jest 23.30 ... jeśli trzeba mogę pomóc wytłumaczyć telefonicznie ...
  • #22
    foxu
    Level 10  
    adamfastdriver podalbys numer telefonu bo biorę samochód od mechanika i będę potrzebował parę wskazówek jak coś.
    Bo objawy mam identyczne też pykniecia przy kręceniu solnikiem
  • #23
    foxu
    Level 10  
    Wczoraj temat ogarnąłem. Odczepilem górny czujnik położenia wału odpaliłem na placku 20 sekund musi chodzić i komputer skonfiguruje sobie położenie wału poprzez wejście w tryb awaryjny, okazało się też że wtryskiwacze były nie odpowietrzone, po tym zabiegu palił na dotyk w trybie awaryjnym bez mocy, podpiąłem górny czujnik i po robocie 600km na marne bo mechanicy nie mają pojęcia ani o mechanice ani o elektronice.
    A najlepsze bo dzwoniłem mu żeby tak zrobił i mówi że nic, zły silnik...
  • #24
    Sierra.18
    Level 3  
    Witam,ja mam podobny problem i będę go poprawiał po kimś.mechanik przede mną zmieniał silnik w x-trail silnik yd22eti,ale pompa wtryskowa była inna.przelozyl pompę poskładał wszystko (czyli osprzęt koło zamachowe,sprzęgło rozrząd itd.a silnik jak nie odpala tak nie odpala.acha ,wyskakuje błąd brak synchronizacji wału korbowego z wałkiem rozrządu.nie wiem od czego zacząć ta "zagadkę" bo nie lubię robić takich rzeczy po kimś.sam jestem mechanikiem właśnie na miejscu tamtego mechanika.chyba zacznę od sprawdzenia rozrządu ale chyba trzeba i tak wyjąć silnik żeby sprawdzić?czy da się jakoś inaczej?ustalić górny martwy punkt przez wtrysk i zobaczyć jak walki,ale jak sprawdzić czy nie jest koło zamachowe przykręcone nie w tym miejscu co trzeba,i czujnik źle czyta obroty silnika a co za tym idzie sterownik dostaje zle informacjie.ktos ćwiczył już ten temat jak najszybciej sprawdzić to koło?odpiszcie bo nie uśmiecha mi się wyciągać skrzyni.z góry dziękuję
  • #25
    adamfastdriver
    Level 9  
    Co najmniej dwie rzeczy do sprawdzenia ... Koło zębate vacum ono daje sygnał i drugie koło zamachowe daje sygnał ... Daj numer to zadzwonię
  • #26
    MAKSBRUK
    Level 2  
    adamfastdriver wrote:
    Co najmniej dwie rzeczy do sprawdzenia ... Koło zębate vacum ono daje sygnał i drugie koło zamachowe daje sygnał ... Daj numer to zadzwonię
    Witam jeśli mogę się dołączyć do pytania , mam xtrailla 2,2 di 114KM w którym wymieniałem panewki ,po włożeniu silnika , silnik nie gada , tylko na plaku , na rurkach raz jest cisnienie raz nie tylko sączy , proszę o jakięś podpowiedzi gdzie szukać winy , przed wymianą odpalał normalnie , czy jest możliwe tak jak pisał kolega wyżej że można założyć koło zamachowe inaczej , będzie pasować?
  • #27
    adamfastdriver
    Level 9  
    niestety tak można koło obrócić i to u mnie było pzyczyną braku otwierania sie wtrysków ... najpirw muszą iść sygnały z wałków i koła muszą sie zgrywać potem komputer wysyła sygnał podwania paliwa ... chcesz to zadzwonie podaj telefon na priva ...
  • #28
    MAKSBRUK
    Level 2  
    jeśli chodzi o to koło to wydaje mi się że nie da rady inaczej założyć , jest bolec i z tego co pamietam to rozstaw śrub jest inny , tel, 696763004
  • #29
    adamfastdriver
    Level 9  
    moje koło nie miało bolca ... miało wyciecie z jednej strony jakby brakowało zebów na kole i to dawało sygnał do kompa ... mechanik przey mnie obracał koło i pokazywał mi bo poprzedni to spierdzielił ... .. ale jest też drugi tyk koła zamachowego bez tego wyciacia i nie wiem czy ono ma bolec czy nie