Układ A4911 jest nowym driverem MOSFETów firmy Allegro. Jest on dedykowany do sterowania tranzystorami polowymi z kanałem typu N połączonych w trójfazowy mostek. Układ ten został zaprojektowany pod kątem pracy w systemach motoryzacyjnych z obciążeniami indukcyjnymi, w szczególności do sterowania silnikami BLDC. A4911 spełnia wymagania norm motoryzacyjnych takich jak ASIL. Podobnie jak inne elementy z linii Allegro A2-SIL został on zaprojektowany od podstaw z uwzględnieniem wymagań pozwalających na osiągnięcie klasyfikacji ASIL-D.
Unikatowa architektura z pompą ładunku pozwala na zasilanie bramek MOSFETów napięciem do 7 V. Dzięki temu układ z tym driverem zasilany może być napięciem już od 5,5 V. Prąd i napięcie sterownika są programowalne, dzięki czemu bardzo łatwo jest dostosować go do konkretnego systemu pod kątem spełnienia wymagań EMC. Dodatkowo wymagany jest kondensator bootstrap, który zapewnia wyższe napięcie potrzebne do sterowania tranzystorami MOSFET z kanałem typu N.
Układ zapewnia pełną kontrolę nad wszystkimi sześcioma MOSFETami w trójfazowym mostku, co pozwala na sterowanie ich różnymi trybami - tak w komutacji blokowej jak i z wzbudzeniem sinusoidalnym. MOSFETy mocy w mostku są przez układ zabezpieczone przed zwarciem, a sam system zapewnia dodatkowo programowalny czas martwy.
Zintegrowane funkcje diagnostyczne pozwalają na raportowanie wszystkich błędów urządzenia - mostka, sterownika etc - na bieżąco. Układ może być skonfigurowany tak, aby zabezpieczać MOSFETy mocy w większości systemów, a dodatkowo - w systemach krytycznych - układ pozwala na ciągłe monitorowanie systemu diagnostycznego z pomocą interfejsu szeregowego. Interfejs ten pozwala na zmianę programowych ustawień oraz odczyt wszystkich parametrów diagnostycznych.
A4911 sprzedawany jest w 48 nóżkowej obudowie LQFP z odsłoniętym padem termicznym.
Źródło: https://www.eeweb.com/company-news/allegro_microsystems/automotive-three-phase-mosfet-driver
Unikatowa architektura z pompą ładunku pozwala na zasilanie bramek MOSFETów napięciem do 7 V. Dzięki temu układ z tym driverem zasilany może być napięciem już od 5,5 V. Prąd i napięcie sterownika są programowalne, dzięki czemu bardzo łatwo jest dostosować go do konkretnego systemu pod kątem spełnienia wymagań EMC. Dodatkowo wymagany jest kondensator bootstrap, który zapewnia wyższe napięcie potrzebne do sterowania tranzystorami MOSFET z kanałem typu N.
Układ zapewnia pełną kontrolę nad wszystkimi sześcioma MOSFETami w trójfazowym mostku, co pozwala na sterowanie ich różnymi trybami - tak w komutacji blokowej jak i z wzbudzeniem sinusoidalnym. MOSFETy mocy w mostku są przez układ zabezpieczone przed zwarciem, a sam system zapewnia dodatkowo programowalny czas martwy.
Zintegrowane funkcje diagnostyczne pozwalają na raportowanie wszystkich błędów urządzenia - mostka, sterownika etc - na bieżąco. Układ może być skonfigurowany tak, aby zabezpieczać MOSFETy mocy w większości systemów, a dodatkowo - w systemach krytycznych - układ pozwala na ciągłe monitorowanie systemu diagnostycznego z pomocą interfejsu szeregowego. Interfejs ten pozwala na zmianę programowych ustawień oraz odczyt wszystkich parametrów diagnostycznych.
A4911 sprzedawany jest w 48 nóżkowej obudowie LQFP z odsłoniętym padem termicznym.
Źródło: https://www.eeweb.com/company-news/allegro_microsystems/automotive-three-phase-mosfet-driver
Cool? Ranking DIY