Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW sharan 2.0 atm - Uszkodzony tłok

08 Cze 2017 19:08 1449 19
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź,a powiedz mi czy wybije tłok z kroby? Wkładany jest na gorąco?
  • Poziom 22  
    A nie spalanie stukowe ?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym.
    Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Dobrze Kolega mówi. Też mi się wydaje mało prawdopodobny problem z wtryskiwaczem.
  • Pomocny post
    Poziom 6  
    asdasss napisał:
    Dzięki za odpowiedź,a powiedz mi czy wybije tłok z kroby? Wkładany jest na gorąco?
    wybijesz sworznia na bok tylko trzeba zabezpieczenie wyciągnąć.
  • Poziom 22  
    Może paliwo było słabej jakości (zbyt mała liczba oktanowa), nie zadziałało opóźnienie zapłonu (w autach jest czujnik spalania stukowego) i mamy takie efekty. Pamiętam kiedyś auto które cały czas opóźniało zapłon bo paliwo było słabej jakości.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Mieszkam w dojczach paliwo tutaj jest zupełnie inne niż w pl... Może czujnik padl to sprawdzę jak złożę.podlacze VAG chociaż wcześniej nie było żadnego błędu od czujników... Były tylko błędy wypadania zapłonów
  • Poziom 22  
    A no właśnie , błędy wypadania zapłonów o czymś świadczą , i niestety są dość popularne w naszym kraju. Nie znaczy jednak,że w Niemczech nie mogło się trafić kiepskie paliwo. Mam przypadki aut , w których nie ma problemów ze świecami ani z zapłonem a mimo to błędy się pojawiają więc winne może być paliwo.

    https://obrazki.elektroda.pl/5144652200_1497698023.jpg


    Powyżej tłok po spalaniu detonacyjnym.
  • Poziom 9  
    Na pewno coś w tym jest... Zobaczymy jak złożę motor czy coś będzie mu dolagalo jeszcze
  • Poziom 32  
    Jakiej firmy jest ten nowy tłok i pierścienie ?
    Na jakim oleju pracował ten silnik ?
    Cienki pierścien olejowy a w rowku na niego nie ma otworów do odprowadzania oleju do wnętrza tłoka.
    Potem są problemy z braniem oleju i dolewanie najtańszego oleju co jeszcze pogarsza sytuację.
    Tłok nie jest symetryczny i trzeba go założyć na jeden właściwy sposób.
  • Poziom 22  
    Właśnie dobre pytanie , które też mi chodziło po głowie.
    Czy ten motor brał nadmierne ilości oleju ?
  • Poziom 9  
    Tłok jest taki jaki był firma MHALE oemowy, wszystkie nr się zgadzają...olej 5w30,wiadomo podpijal jak to w tych motorach ATM, na którymś forum czytałem że nawet po remoncie góry i dołu po przejechaniu 2k km +/- motor nadal zaczynał popijać oliwę i to nie był jeden przypadek... Ten typ tak ma
  • Moderator Samochody
    Ślady przytopienia tłoka, to skutek erozji - przyjrzałbym się czy coś tam na tłok nie podciekało - albo paliwo, albo woda. A równie dobrze mogło dojść do pęknięcia pierścienia ogniowego i będzie ten sam finał przy dłuższym użytkowaniu. Przy spalaniu stukowym, podniszczone były by raczej również pozostałe tłoki,
  • Poziom 32  
    Mozna wywiercić otworki na odprowadzanie oleju z pierścieni olejowych tak aby ich oś pokrywała się z dolną krawędzią pierścienia olejowego. Pod pierścieniem olejowym jest faza i taki otwór odprowadzał by olej spod pierścienia i z rowka.
  • Poziom 22  
    Jeżeli woda by podciekała to powinno być coś widać.
  • Poziom 16  
    Odpowiedź nasuwa się jedna bez ognia i przedmuchu by takich skutków nie było. Jak schodziły się pierścienie już się nie dowiesz ale ma to sens.
  • Poziom 9  
    Podrzuci ktoś schemacik rozrządu?