Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW sharan 2.0 atm - Uszkodzony tłok

asdasss 08 Cze 2017 19:08 1086 19
  • Pomocny post
    #2 08 Cze 2017 19:26
    robokop
    Moderator Samochody

    Powód taki sam, jak wszędzie. Lejący wtryskiwacz.

    0
  • #3 08 Cze 2017 20:17
    asdasss
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź,a powiedz mi czy wybije tłok z kroby? Wkładany jest na gorąco?

    0
  • #4 16 Cze 2017 21:26
    Michal2002
    Poziom 21  

    A nie spalanie stukowe ?

    0
  • Pomocny post
    #5 16 Cze 2017 22:15
    Megawe
    Poziom 29  

    W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym.
    Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.

    0
  • Pomocny post
    #6 16 Cze 2017 22:19
    Michal2002
    Poziom 21  

    Dobrze Kolega mówi. Też mi się wydaje mało prawdopodobny problem z wtryskiwaczem.

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Cze 2017 08:51
    Megabajt2
    Poziom 5  

    asdasss napisał:
    Dzięki za odpowiedź,a powiedz mi czy wybije tłok z kroby? Wkładany jest na gorąco?
    wybijesz sworznia na bok tylko trzeba zabezpieczenie wyciągnąć.

    0
  • #9 17 Cze 2017 12:43
    Michal2002
    Poziom 21  

    Może paliwo było słabej jakości (zbyt mała liczba oktanowa), nie zadziałało opóźnienie zapłonu (w autach jest czujnik spalania stukowego) i mamy takie efekty. Pamiętam kiedyś auto które cały czas opóźniało zapłon bo paliwo było słabej jakości.

    Pozdrawiam

    0
  • #10 17 Cze 2017 13:07
    asdasss
    Poziom 9  

    Mieszkam w dojczach paliwo tutaj jest zupełnie inne niż w pl... Może czujnik padl to sprawdzę jak złożę.podlacze VAG chociaż wcześniej nie było żadnego błędu od czujników... Były tylko błędy wypadania zapłonów

    0
  • #11 17 Cze 2017 13:13
    Michal2002
    Poziom 21  

    A no właśnie , błędy wypadania zapłonów o czymś świadczą , i niestety są dość popularne w naszym kraju. Nie znaczy jednak,że w Niemczech nie mogło się trafić kiepskie paliwo. Mam przypadki aut , w których nie ma problemów ze świecami ani z zapłonem a mimo to błędy się pojawiają więc winne może być paliwo.

    https://obrazki.elektroda.pl/5144652200_1497698023.jpg


    Powyżej tłok po spalaniu detonacyjnym.

    0
  • #12 17 Cze 2017 13:32
    asdasss
    Poziom 9  

    Na pewno coś w tym jest... Zobaczymy jak złożę motor czy coś będzie mu dolagalo jeszcze

    0
  • #13 17 Cze 2017 13:33
    Megawe
    Poziom 29  

    Jakiej firmy jest ten nowy tłok i pierścienie ?
    Na jakim oleju pracował ten silnik ?
    Cienki pierścien olejowy a w rowku na niego nie ma otworów do odprowadzania oleju do wnętrza tłoka.
    Potem są problemy z braniem oleju i dolewanie najtańszego oleju co jeszcze pogarsza sytuację.
    Tłok nie jest symetryczny i trzeba go założyć na jeden właściwy sposób.

    0
  • #14 17 Cze 2017 13:35
    Michal2002
    Poziom 21  

    Właśnie dobre pytanie , które też mi chodziło po głowie.
    Czy ten motor brał nadmierne ilości oleju ?

    0
  • #15 17 Cze 2017 13:46
    asdasss
    Poziom 9  

    Tłok jest taki jaki był firma MHALE oemowy, wszystkie nr się zgadzają...olej 5w30,wiadomo podpijal jak to w tych motorach ATM, na którymś forum czytałem że nawet po remoncie góry i dołu po przejechaniu 2k km +/- motor nadal zaczynał popijać oliwę i to nie był jeden przypadek... Ten typ tak ma

    0
  • #16 17 Cze 2017 14:20
    robokop
    Moderator Samochody

    Ślady przytopienia tłoka, to skutek erozji - przyjrzałbym się czy coś tam na tłok nie podciekało - albo paliwo, albo woda. A równie dobrze mogło dojść do pęknięcia pierścienia ogniowego i będzie ten sam finał przy dłuższym użytkowaniu. Przy spalaniu stukowym, podniszczone były by raczej również pozostałe tłoki,

    0
  • #17 17 Cze 2017 14:22
    Megawe
    Poziom 29  

    Mozna wywiercić otworki na odprowadzanie oleju z pierścieni olejowych tak aby ich oś pokrywała się z dolną krawędzią pierścienia olejowego. Pod pierścieniem olejowym jest faza i taki otwór odprowadzał by olej spod pierścienia i z rowka.

    0
  • #18 17 Cze 2017 22:17
    Michal2002
    Poziom 21  

    Jeżeli woda by podciekała to powinno być coś widać.

    0
  • #19 18 Cze 2017 12:18
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    Odpowiedź nasuwa się jedna bez ognia i przedmuchu by takich skutków nie było. Jak schodziły się pierścienie już się nie dowiesz ale ma to sens.

    0
  • #20 22 Cze 2017 00:25
    asdasss
    Poziom 9  

    Podrzuci ktoś schemacik rozrządu?

    0
  Szukaj w 5mln produktów