Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 fl - Kontrolka ABS i ESP - Błąd 1542

09 Cze 2017 20:56 12516 27
  • Poziom 9  
    Witam,
    Szukałem pomocy na forum passat ale nie ma od nikogo odpowiedzi. Wiec może ktoś tutaj mi pomoże.
    Mam problem z moim passatem b5 fl 2001r. 131km AWX. W czasie jazdy zaświeca mi się kontrolka ABS i ESP. Gasną po ponownym odpaleniu auta . Gdy kontrolki się nie świecą ABS działa. Podobno u niektórych wymiana czujnika stopu pomaga ale u mnie światła stopu działają poprawnie.
    Podłączyłem pod VAG'a (polska wersja 4.9) i w ABS wyskoczył błąd:

    1542 Czujnik obrotu samochodu - G202 - nie autoryzowane - błąd sporadyczny.

    Co można by było z tym zrobić ? Miał ktoś podobny przypadek ? Jest sporo tego na necie ale niegdzie nie ma opisanego mojego przypadku ani błędu.
    Z góry dziękuje.
  • Poziom 9  
    Rozumiem, że do wymiany czujnik ESP ? Wiesz może gdzie on się znajduję w passacie? Trochę poczytałem i ludzie piszą że pod tylną kanapą. Jak można go sprawdzić? Można po prostu go wypiąć i sprawdzić czy kontrolki świecą sie na stałe ?
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Takie sprawdzenie Ci nic nie da. W blokach pomiarowych obserwować wartości z niego.
    Można spróbować zrobić adaptacje czujnika.
    Zmień program na VAG lub VCDS Lite.
    Pod siedziskiem tylnej kanapy.
  • Poziom 9  
    Mozesz powiedzieć cos więcej o tych wartościach ? Skąd mam wiedzieć kiedy są prawidłowe? Gdy spróbuje zaadaptować czujnik i się nie powiedzie nic nie spartole?
  • Poziom 17  
    Podnieś tylne siedzenie i sprawdź chociaż jak wygląda wtyczka.
  • Poziom 9  
    Wypiąłem wtyczkę, jest w niezłym stanie ale dla zasady popryskalem WD40. Nic nie pomogło. Gdy była wyciągnięta, kontrolki się świeciły na stałe. Wiec raczej czujnik. Zabieram się do szukania używki.
  • Poziom 9  
    Panowie wymieniłem czujnik ESP i było wszystko cacy przez 2 tygodnie. Problem znowu powraca. Dzisiaj znowu zapaliły mi się kontrolki. I jak wczesniej pewnie beda zapalaly się coraz częściej. Gdzie szukać przyczyny ? Drugi czujnik w ciagu kilku tygodni poleciał... Jakieś zwarcie czy poprostu pech przy zakupie używki ?
  • Poziom 10  
    Miałem taki przypadek ze zapalał sie ABS i ESP , przy troszke szybszej jeżdzie , gdy zgasiłem odpaliłem wszystko było ok . Znajomy ciągle mowił zeby zdjąć pokrywe zaworów i sprawdzić jak wygląda wałek i szklanki . Okazało się że na 4 cylindrze krzywki na wałku były bardzo starte a szklanka dziurawa aż dziwne , że to auto chodziło i miało moc .
  • Poziom 9  
    Ciągle mi wywala błąd 1542 tylko tym razem, nawet jak nie hamuje to abs sie czasem załącza a mruga kontrolka esp...
    Czy jest jakas różnica miedzy czujnikiem esp sedan a combi? Nawet jeśli to są te same numery
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    nie ma roznicy.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź
  • Poziom 10  
    Passat b5 FL 1,9 TDI 130KM AVF 2001r kombi, błąd 1542, nie można skasować, wymieniony czujnik G202, ten sam numer tylko że od AUDI A8, wymieniony włącznik pod pedałem hamulca i dalej zapala się kontrolka ABS i ESP podczas jazdy. POMOCY ! PROSZĘ!
  • Poziom 9  
    Ja u siebie nadal nie rozwiazalem problemu. Raczej trzeba sie udać do jakiegoś dobrego elektromechanika żeby posprawdzał miernikiem wszystkie wyjścia bo może jest gdzieś zwarcie.
  • Poziom 10  
    Czekam na kolejny G202 , zobaczymy jutro, jak nie to trzeba będzie przedzwonić każdy kabel
    Jak widzę nikt nie ma problemu z tym dziadostwem, szczęściarze :-)
  • Poziom 9  
    Ja wczoraj wymieniłem kolejny czujnik. Zobaczymy co z tym będzie. Ostatni dopiero po 2 tygodniach zaczną szaleć. Zastanawia mnie jedna sprawa. Jest to zespolony czujnik g200 i g202. Po odłączeniu kostki pokazuje 2 błędy do g200 i g202. Natomiast przy podłączonym wyskoczy błąd to tylko do g202. Jak mam to rozumieć ? Może pada sterownik ESP. U mnie jest z numerem 8D0907389D.
  • Poziom 10  
    Mój trzeci czujnik, i dalej 1542 palą się obie kontrolki po przejechaniu kilku kilometrów, chyba się poddam, będę jeździł wolniej i tyle, chyba że ktoś mądry mi pomoże
  • Poziom 10  
    Może to sterownik ABS (8D0907389D)taki numer z ETKI, tylko gdzie jest zamontowany może ktoś wie, pomysły mi się kończą, ludziska pomocy :-) Sharkyman gdzie ten sterownik jest zamontowany ?
  • Poziom 9  
    GDKermit napisał:
    Sharkyman gdzie ten sterownik jest zamontowany ?

    Nie jestem pewien ale wydaję mi się że tam gdzie moduł komfortu czyli pod siedziskiem kierowcy.
  • Poziom 10  
    wczoraj zrobiłem to: --> to z forum o podobnym temacie, moje auto: 1,9 TDI 130KM AVF tiptronic
    "Musisz przeprowadzić adaptację czujnika.
    Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni
    1. 03 ABS
    2. 11 LOGIN 09557 <-- automat , 09555 <-- manual
    3. 07 Kodowanie 4257 <--automat , 4255 <-- manual
    4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu]
    5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu OK]
    6. 06 wyjście
    Po tej procedurze powinny automatycznie skasować się błędy, i kontrolki abs i esp powinny zgasnąć.
    Możesz jeszcze sprawdzić w odczycie 08 w kanale chyba 005 czy czujnik kąta skrętu dobrze wskazuje położenie kierownicy."

    Tylko jeszcze test jazdy, ja zrobiłem go tak:powoli na wprost ok. 20km/h, hamowanie, potem powoli 1 kółko w lewo 1 w prawo potem dzida na wprost i hamulec i kontrolki zgasły a błąd sam się skasował. Dziś rano w drodze do pracy kontrolki się nie zapaliły tylko ESP dwa razy mrugnęła, może będzie dobrze.
    Dodano po 10 [godziny] 35 [minuty]:
    Powrót z pracy bez niespodzianek, kontrolki się nie zapaliły, oby tak dalej. ABS działa jak powinien, ESP także. Oby bóg motoryzacji mi zawsze sprzyjał. :-)
  • Poziom 9  
    Gratuluje kolego :-D
    Możesz mi powiedzieć o jaką żółtą kropkę chodzi i czy zwykłym vag4.9 pl da się zrobić adaptację ?
  • Poziom 43  
    Kropkę masz w okienku czujnika kąta skrętu. Kierownica na wprost=żółta kropka w okienku.Passat b5 fl - Kontrolka ABS i ESP - Błąd 1542
  • Poziom 9  
    Zaraz zaraz. Czyli czujnik kata skrętu jest w kierownicy? Przy wymianie czujnika esp trzeba robić adaptację czujnika skrętu ?
    I jeszcze raz zapytam czy polskim vag 4.9 można zrobić adaptację czy trzeba pełną wersję ?
  • Poziom 2  
    Posiadam passata 2001r AVF 130KM kontrolka ESP zaświeca się losowo i uaktywnia się ABS i hamuje prawe przednie koło, ostatnio doszło już do takiej skrajności że boję się jeździć bo przez to prawie wjechałem do rowu. Ja z tym problemem borykam się już od ponad roku wymieniłem już prawie wszystkie możliwe podzespoły (pompę, komputer, zespolony czujnik G200 G202 cztery razy,wiązkę między tym czujnikiem a komputerem, taśmę z czujnikiem G85 i przednie czujniki kół) robiłem kilkukrotnie adaptacje i brak mi już pomysłów co jest tak naprawdę przyczyną tych problemów. POMOCY!

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sharkyman jeśli chodzi o adaptację to ja mam jeszcze starszą wersję VAG-a i robiłem ją bez problemów wg tej procedury którą masz wyżej.
  • Poziom 10  
    Bóg motoryzacji chyba jednak nie istnieje, ch.... mu w d...... , parę dni spokoju i znowu kontrolki się palą po przejechaniu kawałka drogi, współczuje panowie, czekam też na CUD lub POMOC. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Pamiętacie mnie... dziwne, ale rozwiązałem swój problem i to przypadkowo. Od jakiegoś czasu wku.........iał mnie klimatronik, dziwnie mrugał, przygasał, potem zdechło wskazanie temperatury na nim, oraz w liczniku. Kupiłem nowy czujnik, dalej nie było wskazania temperatury. Zwaliłem to na mrugający klimatronik, kupiłem używkę klimatronika za 19 PLN, dalej brak wskazań temperatury, okazało się, że kabelek pod chłodnicą się złamał, po naprawie i z nowym (używanym) klimatronikiem, temperatura działa i o DZIWO nie zapala się ani ABS ani ESP. Po podłączeniu do VAG-a i skasowaniu błędu 1542, wszystko działa jak należy. Jest ABS i działa ESP. Jak powiedziałem to elektrykowi, to teraz się mądrzy i twierdzi że, w połączeniach po CAN-ie takie cuda są możliwe. Teraz niech mnie cmoknie w d...ę, czemu wcześniej nie był taki mądry. Także u mnie winny był klimatronik, działa wszystko od ponad miesiąca. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,
    Po wymianie 3 czujników zima przebiegła spokojnie. ABS i ESP działał cały czas. Na wiosnę kilka dni powyżej 20 stopni i szok. Zaświeciły się 2 kontrolki.... Nieszczęsny ABS i ESP. Będzie powtórka z rozrywki.
  • Poziom 10  
    Zima czy wiosna , u mnie na razie jest wielkie OK , wygląda na to że, klimatronik żeczywiście robił bałagan w komputerze :-)