Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic & klimatyzator

wierch 29 Lip 2005 18:01 1581 10
  • #1 29 Lip 2005 18:01
    wierch
    Poziom 16  

    Autko to Civic 1.4 16V 1998 r
    Problem jest taki ze przy wlaczonej klimie wyczuwam dziwne szarpanie silnikiem Nie jest to jakies duze ale wyczuwalne
    Wiem ze autko przy wlaczonej klimie jest slabsze ale dlaczego dziwnie szarpie tak jakby sie silnik przytykal
    prosze o sugestie

    0 10
  • #2 29 Lip 2005 19:30
    Doktorr
    Poziom 34  

    Mam autko z tym samym silnikiem, tylko o rok młodsze w chwili gdy załancza się sprzęgło sprężarki na wolnych obrotach następuje gwałtowny spadek obrotów. Zważywszy na parametry naszego silnika należy przyjąć iż jest to zjawisko normalne.

    0
  • #3 29 Lip 2005 20:26
    jackol68
    Poziom 14  

    Tak ma być ,poprostu ten typ już tak ma ,też posiadam i już sie do tego przyzwyczaiłem .

    0
  • #4 29 Lip 2005 22:50
    wierch
    Poziom 16  

    ok tylko nie wiem czy w trakcie jazdy tez tak ma byc ?
    bo na postoju na wolnych obrotach to faktycznie obrotomierz skacze

    0
  • #5 31 Lip 2005 21:29
    wierch
    Poziom 16  

    Interesuje mnie czy to szarpanie w trkci ejazdy to normalene bo nie wiem czy odwiedzac serwis czy nie ?

    0
  • #6 31 Lip 2005 21:48
    Doktorr
    Poziom 34  

    W czsie jazdy poza nieznacznym spadkiem mocy i delikatnym niskim odgłosem załączania się sprężarki nie powinno być innych odgłosów. Masz wątpliwości udaj się do serwisu ,lepiej trafić tam dwa razy niepotrzebnie, niż raz za póżno.

    0
  • #7 01 Sie 2005 09:24
    wierch
    Poziom 16  

    Sprezarke od klimy slychac i zadnych wiecej odglosow nie ma
    Peoblemem jest tylko dziwne szrpanie silnika w okolicy np 3 tys obr.
    ale nie tylko
    Wyczuwam to siedzac w fotelu w postaci lekkiego jakby przycinania silnka
    na obrotomierzu tego nie widac !!

    0
  • #8 01 Sie 2005 19:15
    jannaszek
    Poziom 39  

    bo inaczej biega silnik na biegu jałowym ,a inaczej obciążony niebagatelnie klimą ,zwłaszcza gdy nie wszystko stroi jak trzeba -skład mieszanki,reakcja czujników,sondy ,recyrkulacja spalin itp

    0
  • #9 01 Sie 2005 20:38
    wierch
    Poziom 16  

    Czyli tak ma nie byc ?
    Dobrze zrozumialem?
    Koledzy wczesniej napisali ze ten typ tak ma
    tyle ze nie wiem czy dobrze odczytali moj problem

    0
  • #10 01 Sie 2005 20:52
    jannaszek
    Poziom 39  

    według mnie to nie jest normalne -motor ma grać równo, w końcu obciążenie jest praktycznie stałe [chyba ze reakcja następuje na włączenie wyłączenie wentylatora ]jeśli nie brać pod uwagę wyłaczenia kompresora czy zał. tytułem osiągnięcia temperatury
    zatem poleciłbym ci przebadać na diagu motor-o ile cię to irytuje ,wkońcu silnik będzie się krecił na dziesięć sposobów i też zajedziesz ,trochę dymiąc czy się grzejąc czy wręcz niedogrzany ,z zabitym katalizatorem ,lejącą turbiną,niesprawną sąda,zużytymi świecami czy upływnościami[przebiciami ]kopułek kabli itp -dla laika ważne aby ciągnął ,perfekcjonista z uporem maniaka/muzyka będzie ględził osłuchiwał regulował-ja akurat do tych należę
    tzn bez przesady ,tyle że motor ma" gadać" i tyle
    koledzy sugerują że tak ma być mając na myśli spadek obrotów ,ale ty mówisz o szarpaniu
    ja zaś mówiąc że inaczej biega na jałowym,inaczej na obciążonym , daję do zrozumienia że są goście którzy dadzą na jałowym 3000obr i nie rozróżnią czy chodzi na 4garach czy trzech ,za to jadąc pod góre czy ryuszając już będą pewni że coś niegra

    0
  • #11 01 Sie 2005 22:38
    wierch
    Poziom 16  

    Oki ja nie bede taki extrawagancki w opisie (ale dzieki)
    Ja te szarpania wyczuwam w przeciwienstwie do mojej żonki dla ktorej roznicy nie ma ,ale pomijam ten fakt (musialo by chyba tak szrpac jak woznica szczela batem w du...e konia)
    Gdzie to sprawdzic najlepiej ?
    W stacji Hondy czy moze u w zwyklej stacji z diagnostyką dadzą rade?

    0