Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

woda85 13 Cze 2017 08:08 1422 16
  • #1 13 Cze 2017 08:08
    woda85
    Poziom 4  

    Witam, dziś dziwna sytuacja, z początku prosta sprawa , drukarka woła o czarny Toner. Więc wymieniłem (oryginalny) po paru chwilach , kiedy jest napisane aby poczekać aż sobie drukarka przygotuje Owy toner, nic się nie zmienia dalej 0%. Sprawdziłem a dwóch.Oznaczenie Tonera 006R01319.

    Na drugiej takiej drukarce widzi go ok.

    Edit: udało się zainstalować Toner. powyjmowałem wszystkie Tonery i powkładałem raz jeszcze i widzi. Tu kolejny problem kopia z górnego podajnika jest na czerwono a z komputera druki są nie pełne. Ma ktoś jakiś pomysł? przed wymianą tonera było ok.

    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    Podmieniłem bęben, wyczyściłem R2, potrząsałem wszystkimi tonerami 2 razy, i nic z tego nie pomogło.

    0 16
  • Pomocny post
    #2 13 Cze 2017 18:25
    WojtekB1
    Poziom 14  

    Z załączonego obrazu wnioskuję awarię transferu. Albo brak docisku, albo brak napięcia na elektrodzie (wałku) transferu.

    0
  • #3 14 Cze 2017 15:40
    woda85
    Poziom 4  

    Tak to teraz wygląda

    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0% Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0% Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    jak wyjąć pas transferowy?

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Cze 2017 21:28
    andrzej2000
    Poziom 20  

    Zespół pasa wychodzi do przodu, musisz zdjąć przednią obudowę.
    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    0
  • Pomocny post
    #5 19 Cze 2017 10:19
    suzukis
    Poziom 16  

    Ja myślę, że na czarnej wywoływaczce masz opuszczoną listwę, dlatego nie nakłada z tej strony toneru i maszyna wskazuje na jego wymianę, może też dodatkowo brakować nośnika w niej. Dostęp do wywoływaczek masz po odkręceniu prawej obudowy, zasilacza LVPS i czarnej osłonki.

    1
  • #6 19 Cze 2017 11:01
    woda85
    Poziom 4  

    Tak wygląda po odkręceniu tej obudowy.

    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    Po okręceniu wałka ku górze.

    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    0
  • #7 19 Cze 2017 12:40
    suzukis
    Poziom 16  

    Z przodu, po otwarciu klapki gdzie wkłada się toner jest jedna śrubka na której trzyma się wywoływaczka, po jej odkręceniu możesz ją wyjąć i zobaczyć jak wygląda, choć na zdjęciu nie wygląda źle, trzeba ją pokręcić, ale w drugą stronę, tak, aby robił się ten grzebień z nośnika i wtedy zobaczy czy po obu stronach jest równy.

    0
  • #8 19 Cze 2017 14:01
    woda85
    Poziom 4  

    Gdy wałek kręci się ku górze.

    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    Gdy wałek kręcę w dół.

    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    0
  • #9 21 Cze 2017 08:43
    woda85
    Poziom 4  

    Teraz mam błąd 089-311

    Wiem że to pas, wymieniałem go ale chyba nie umiejętnie, bardzo ciężko weszło. Z której strony należy odkręcić aby łatwo go wymienić?

    0
  • #10 21 Cze 2017 10:16
    Damian1253
    Poziom 21  

    Po pierwsze jak pisał kolega suszukis, najbardziej prawdopodobną przyczyną twojego problemu jest czarna wywoływaczka. Takie ustawianie i kręcenie jest niemiarodajne bo tego typu problem można w ten sposób zdiagnozować tylko jak wywoływaczka jest ułożona w pozycji do pracy.
    - Na wywoływaczce należy szczelinomierzem ustawić odpowiednią odległość pomiędzy listwą ustalającą a rolką magnetyczną. Ustawiamy to na brzegach wałka magnetycznego z jednej i drugiej strony na 0,7 - 0,75 mm. Następnie trzeba uzupełnić nośnik bo jeśli jest go za mało (a w takich wypadkach zazwyczaj tak się dzieje) to dalej będzie problem.
    - 89-311 - na brzegu pasa są dwa znaczniki (takie sreberka). Jeśli ściągałeś pas z modułu to mogłeś założyć go z powrotem na odwrót. Wtedy będą pracować po niewłaściwej stronie i tym samym tam gdzie nie ma czujnika. Jeśli go nie zdejmowałeś z modułu tylko wyciągałeś sam moduł to zdemontuj go jeszcze raz. Przeczyść te sreberka i przetrzyj czujnik nad którym pracują.
    Moduł pasa można wyjąć tylko jedną drogą z przodu maszyny. Trzeba otworzyć lewe drzwi, złożyć te "skrzydełka" po bokach. Z przodu zdjąć obudowę, wyjąć listwę czyszczącą i bęben. Potem zdjąć dukt odprowadzania toneru i odkręcić śruby oznaczone strzałkami na blasze (chyba 6 szt).

    0
  • #11 21 Cze 2017 11:58
    woda85
    Poziom 4  

    Co do pasa, to wyjmowałem już cały moduł i przeczyściłem te sreberka i wszystko nad nimi, a znajdują się po stronie, która jest w głębi jeśli spojrzymy od przodu.

    0
  • #12 22 Cze 2017 11:07
    woda85
    Poziom 4  

    Witam, co do pasa racja jest po waszej stronie. Po dobrym ustawieniu błąd zniknął. Teraz mam taki 016-214. Dodatkowo wydruki dalej są słabe kolor i czarny. Czyli wywoływaczka?


    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    Teraz to już w ogóle focha ma , wywala 092-310 i nic więcej.

    0
  • Pomocny post
    #13 23 Cze 2017 09:17
    Damian1253
    Poziom 21  

    Po pierwsze podczas tych operacji mam wrażenie, że mocno upaprałeś rolki prowadzące papier. Po drugie boki kartki świadczą o uszkodzonym bębnie (listwa przepuszcza).
    Błąd 16-214 mówi o tym że numer seryjny jest nieprawidłowo zsynchronizowany na wszystkich płytach. Nie wiem co tam było pokombinowane ale żeby sobie z tym poradzić to wykonaj restart maszyny a jak nie pomoże to trzeba ręcznie wyrównać z diagnostyki.
    92-310 to faktycznie błędy dotyczące jakości. Po pierwsze trzeba posprawdzać wszystkie połączenia wysokiego napięcia. Sprawdzić czy te skrzydełka od pasa są na pewno rozłożone po tym jak go wyciągałeś. Ponadto pytanie czy:
    - zrobiłeś porządek z wywoływaczką czarną (regulacja noża + uzupełnienie nośnika)
    Dodatkowo na przodach wywoływacz są bolce wysokiego napięcia. Trzeba sprawdzić czy przypadkiem nie są połamane. Może być jeszcze problem ze sprzęgłem w napędzie które przyciąga do pasa rolkę transferową (ta na drzwiach z lewej strony).

    0
  • #14 26 Cze 2017 08:29
    woda85
    Poziom 4  

    Mam drugą WC 7132 i jej dotyczyło to 0% mimo nowego tonera. Błąd powrócił, wiesz może czego to przyczyna? [XeroxB]

    [XeroxA] Błąd 16-214 - płyty były jedynie zdejmowane, abym mógł wyczyścić wszystko to co jest pod nimi. Próbowałem zrobić klon dysku twardego, aby mieć kopie ustawień, ale to wymaga większej znajomości, dotarłem do miejsca gdzie dysk jest widoczny, ale żadne operacje na nim nie były wykonywane.

    92-310 - Skrzydełka pasa są dobrze ułożone. Co do wywoływaczek, zamówiłem nowy zespół z czarnym developerem. Sprawdziłem jak wygląda to przy kolorowych, przy żółtym jest najwięcej nasypane, może tu leży problem?

    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0% Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0% Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0% Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    Update, teraz druga ma błąd 92-310, strasznie sypie się czarny Toner, trzeba ją znowu wyczyścić.

    Update 2: wyregulowałem czarną wywoływaczkę, proszek jest rozprowadzony równomiernie. Złożyłem ale dalej błąd 92-310 :(

    Update 3: pozbyłem się błędu poprzez
    "Initial Actions
    Replace the Black (K), Yellow (Y), Magenta (M), and/or Cyan (C) toner if empty (PL 5.2).
    When NVM 752-094 is set to “1”, the NVM 752-121 needs to be cleared to “0”. When, NVM 752-121 is cleared to “0”, NVM 752-094 will be automatically cleared to “0”. Then, the fault code 092-310 can be cleared. For more information, go to GP 15."
    Niestety dalej wydruki są koszmarne, mimo wymiany jeszcze raz pasa, wyczyszczenia R2.

    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    0
  • #15 28 Cze 2017 08:00
    Damian1253
    Poziom 21  

    Trochę zamieszania wprowadziłeś tym ze masz 2 maszyny. Już się zgubiłem w tym jaki jest obecny stan każdej z nich :)
    - zdjęcie wywoływaczki czarnej mówi ze w wywoływaczce nie ma nośnika. Wywoływaczka do regulacji i uzupełnienia nośnikiem, a jeśli jest jakoś uszkodzona to do wymiany.
    - pozostałe wywoływaczki wyglądają ok. Przydało by się tylko wszystko nieco wyczyścić.
    - wydruki ze zdjęć mówią, jak pisałem wcześniej - wymień bęben!
    - z tym błędem 16-214 to wydaje mi się, że nieco oszukujesz (jak wczesniej z pasem ;)). Moim zdaniem zamieniłeś którąś z płyt między drukarkami i stad niedopasowanie.

    Nie wiem jaki masz stan obecny na dziś tych drukarek. Jeśli potrzebujesz nadal pomocy to napisz proszę, które problemy dotyczą, której drukarki i zamieść wydruki z jednej i z drugiej.
    Pamiętaj też, że nie wszystkie można bezwiednie ot tak przekładać pomiędzy drukarkami nawet jeśli to te same modele.

    1
  • #16 28 Cze 2017 10:50
    woda85
    Poziom 4  

    To prawda trochę namieszałem. Przyjmijmy że Xerox A i Xerox B

    Poprzedni post ze zdjęciami (oprócz pierwszego zdania ) dotyczy Xeroxa A.

    Xerox A:

    - Na początku tak wyglądało jakby nie było developera. Zastosowałem się do Twoich wskazówek i wyregulowałem nóż. I wywoływaczka pokrywała cały wałek. Niestety nowy developer dopiero do mnie jedzie wraz z nowym wałkiem. Zostało także wszystko wokół przeczyszczone.
    - Co do Bębna, wymieniany był dosyć niedawno, ale po Twoim poście zamontowałem nowy oryginalny Bęben. Wydrukowałem 50 Kartek. Na zdjęciu są losowo wybrane kartki

    Xerox 7132 - Po wymianie Tonera, dalej 0%

    - Z pasem no to moja mała arogancja wyszła, przepraszam nie sprawdziłem. Przemieniane były tylko zespoły pasa, bębny i toner czarny (zamówiony oryginalny ale bardzo się sypie) Płyty były zdejmowane jedynie z Xeroxa A. Jak pisałem były próby sklonowania dysku. Lecz umiejętnie tak aby nie naruszyć danych. Xerox B po stronie płyt był nie dotykany.

    Obecnie w Xerox A , brudzi kartki, z nowym bębnem, wyczyszczonym R2. Czekam na nowy zespół developera choć wygląda po regulacji ok.

    Natomiast Xerox B ma błąd 92-310, do tego w nim najbardziej sypie się Toner czarny. Dodać muszę, że problemy zaczęły się po przeniesieniu drukarki na inny dział, wcześniej była u mnie i drukowaliśmy z niej a druki były ostre jak żyleta.

    0
  • #17 30 Cze 2017 13:54
    Damian1253
    Poziom 21  

    Xerox A
    Brudzi ale inaczej :). Nie ma już tych przetarć po bokach. To co widać z dużym prawdopodobieństwem może być związane z wywoływaczką czarną. Na szybko możesz to sprawdzić. Weź wykonaj kopie tego jakiegoś dokumentu wybierając na pulpicie ze ma to zrobić tylko w jednym kolorze. Najlepiej CYAN, bo najlepiej widać. Jak wyjdzie czysto to można przyjąć że problemem jest raczej wywoływaczka czarna.

    Xerox B
    92-310 to błąd który powstaje jak maszyna nie jest w stanie przeczytać poprawnie znaczników nanoszonych na pas podczas ustawiania się maszyny. Na początek zrobił bym tak:
    - wyjąć pas i wyczyścić czujniki ADC (są pod taką odsuwaną klapką obok czujnika pozycjonowania pasa o którym mówiliśmy wcześniej)
    - wejść do diagnostyki i ustawić na wartość "0" komórki NVM 752-094 i 752-121

    Oczywiście przy założeniu że jest toner i wszystkie wywoływaczki są sprawne.

    0