Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H Z16XEP - LIVEDATA - prośba o analizę logów LIVEDATA, szapranie

14 Cze 2017 01:16 927 1
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie.

    Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już działania w punktach. Dodatkowo (co chyba dla mnie teraz najważniejsze) prosiłbym o przyjrzenie się zapisom LIVEDATA z op-com. Ale przechodząc do sedna sprawy:

    Objawy:
    - na biegu jałowym, po osiągnięciu temperatury pracy (czyli jakby po fazie ssania) zaczyna być odczuwalne drganie całej budy :)
    - z wolnych obrotów nie ma możliwości ruszyć bez dodawania gazu, od razu występuje szarpanie (przy lekkim przygazowaniu i ruszaniu ze sprzęgła problem nie występuje)
    - przy dojeździe do skrzyżowania (hamowanie silnikiem), a później wrzuceniu sprzęgła obroty potrafią spaść w okolice 400-500 obrotów, żeby ledwo co się wyratować przed zgaśnięciem (szczególnie widoczne jest to przy włączeniu klimy)
    - potrafi poszarpywać przy odpuszczeniu gazu (np jeśli podczas przyspieszania zaistnieje konieczność odpuszczenia gazu, samochód zrobi ~3 delikatne kangurki, tak jakby w którejś komorze nadal dochodziło do spalania mieszanki)
    - problem z szarpaniem nasila się ze wzrostem temp. zewnętrznej
    - w logach widoczne spalanie stukowe na 2 cyl.
    - samochód raczej słabo ciągnie z niskich prędkości obrotowych, od ~2600 bez zastrzeżeń
    - na komputerze pokładowym, w sekcji spalanie chwilowe dziwne wyniki (przy dojeździe do świateł i powolnym dohamowywaniu komputer ładnie pokazuje dane o spalaniu chwilowym. w momencie samego zatrzymania następuje chwilowy wzrost spalania chwilowego np. do 60/90/130 litrów, żeby po krótkiej chwili pokazać 0,8-0,9 litra
    - trochę podniesione jest średnie spalanie paliwa
    - przy przegazowywaniu na postoju słyszalne prychanie/ dopalanie mieszkanki w wydechu
    - bardzo mocno słyszalne cykanie wtrysków
    - nie ma możliwości wyregulowania instalacji gazowej (podczas regulacji automatycznej instalacja ustawia wtryski z długim otwarciem- samochód jest zalewany)
    - brak błędów odnoszących się do złej pracy silnika i jego podzespołów

    Co było dotychczas robione:
    - regulacja luzu zaworowego (warsztat raczej dobry, ale jak to zawsze bywa mogli coś przeoczyć lub spartaczyć.
    - wymienione pierścienie (był luz na 2 szt. tłoków)
    - czyszczony EGR (czyszczenie siłami własnymi. kąpiel w preparacie do czyszczenia części mechanicznej- grzybek i komora zaworu) EGR nie był podmieniany
    - sprawdzenie EGR poprzez odłączenie i jazdę kilkadziesiąt kilometrów (oczywiście wyskoczył błąd, który po ponownym podłączeniu znika)
    - sprawdzenie działania EGR poprzez test elementów wykonawczych opcomem (ewidentnie słychać otwierający i zamykający się zawór)
    - czyszczona przepustnica
    - czyszczony dolot/ Twinport, sprawdzone klapy wirowe (nie był sprawdzany elektrycznie)
    - sprawdzona odma
    - podmieniany czujnik wałka
    - wymieniona wiązka silnika (izolacje w kiepski stanie- spękane)
    - podmieniany MAF
    - podmieniana listwa DIS (cewka zapłonowa)
    - podmieniane świece
    - sprawdzony alternator
    - sprawdzony akumulator (choć wiem, że to bez znaczenia)
    - sprawdziłem organoleptycznie i wyczyściłem połączenia masy w komorze silnika
    - oczywiście wymienione wszystkie filtry

    Problemy występują zarówno na PB jak i na LPG (na LPG bardziej odczuwalne ze względu na to, iż obecnie nie ma możliwości poprawnego wyregulowania instalacji)
    Muszę jeszcze wspomnieć o fakcie, iż CIM w samochodzie chyba również zaczyna się kończyć (wskazują na to pojawiające się od czasu do czasu objawy takie jak: szaleństwo wskazówek obrotomierza oraz prędkościomierza- potrafią pracować skokowo lub całkowicie opaść, błąd b3055, błąd 1614, wspomaganie potrafi od czasu do czasu odmówić działania- po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy). Dodatkowo kilkakrotnie zdarzyło się w komputerze wyświetlić błąd HS-Can (2103, 2108, 2139), aczkolwiek nie wiem czy nie miało to czegoś wspólnego np z odłączaniem i słabym aku itp. Obecnie błąd ten nie występuje

    Obecnie zastanawiam się jeszcze nad sprawdzeniem takich rzeczy jak:

    - wysłanie ECU do Elektrobip celem sprawdzenia
    - odłączenie instalacji LPG od wtrysków- obecnie komputer LPG nadal jest wpięty we wtryski benzyny (zastanawiam się czy ewentualna usterka kompa LPG może powodować problemy np. z zalewaniem)
    - ewentualne programowanie sterownika- wgranie nowych map benzyny. swego czasu słyszałem opinię, że komputer LPG potrafi na stałe zmienić mapy benzyny i jedyna możliwością odwrócenia tego faktu jest ponowne zaprogramowanie sterownika ECU.

    Prosiłbym o przemyślenie tematu kompleksowo oraz przejrzenie zapisów Livedata. Proszę o szczególne zwrócenie uwagi na dane odnośnie pracy EGR, przepustnicy przy zmianie biegów (chwila zmiany biegów do rozpoznania po obrotach silnika, spalania stukowego. Załączony plik ma poukrywane kolumny z danymi, które według mojej wiedzy nie mają wpływu na takie zachowanie samochodu.

    Trochę mi już brakuje sił z tym samochodem. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam, Bartek
  • Poziom 2  
    Witam..

    Odświeżam temat. Samochód naprawiony? jeśli tak co było ?

    Mi tu wygląda na padnięty katalizaotr, sonda za katalizatorem pracuję tak jak pierwsza a nie powinna.
    Lub walnięta sonda S2.