Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C Z10XE - Błąd 0141 po wymianie drugiej sondy

corsasbest 15 Cze 2017 11:08 1464 9
  • #1 15 Cze 2017 11:08
    corsasbest
    Poziom 2  

    Cześć i czołem.
    Mam mały problem i nie za bardzo ufam mechanikom i sfagierom. Ponad rok temu zapaliła się kontrolka "check engine". Tak jak radzi producent - pojechałem na diagnostyke komputerową. Wyszło, że obwód grzania drugiej sondy (KOD 0141). Przez rok zbierałem się, żeby ją wymienić. W końcu dwa dni temu to zrobiłem. Wymieniłem na sondę boscha z nadzieją, że pojeżdżę już do śmierci.
    Szczęśliwy, że już nie będzie mi już tą pomarańczą z kontrolki w oczy razić, pojechałem usunąć błąd. Błąd usunęli, odpaliłem silnik, wszystko gra, ruszam - dupa. Zapaliła sie ponownie. Mówią - może to przez zimny silnik. Rozgrzaliśmy go, akcja ta sama i zakończenie też to samo. Powiedzieli, że potrzebna będzie dogłębniejsza diagnoza tylko oni nie mają do tego sprzętu i trzeba szukać stacji z lepszym sprzętem.
    Co to może być? Czy możliwe jest, że wyrzuciłem trzy stówki w błoto? Panowie i Panie, błagam - pomóżcie bo ja tu osiwieje...

    (świerzak ze mnie nie mały ale mam nadzieje, że regulaminu nie ponaciągałem za mocno)

    Pozdro wszystkim.

    0 9
  • #2 15 Cze 2017 11:15
    ociz
    Moderator Samochody

    corsasbest napisał:
    oni nie mają do tego sprzętu i trzeba szukać stacji z lepszym sprzętem.

    Po prostu Cię zbyli bo pewnie jesteś upierdliwym klientem.
    corsasbest napisał:
    Czy możliwe jest, że wyrzuciłem trzy stówki w błoto?

    Możliwe, trzeba było od razu dać to zdiagnozować komuś kto wie co robi, a nie tylko czytanie błędów i wymiana.

    0
  • #3 15 Cze 2017 11:22
    corsasbest
    Poziom 2  

    Każdy by był upierdliwy jeśli chodzi o jego dziecko! Poza tym, skąd miałem wiedzieć, że mają słaby sprzęt ;)
    Naczytałem się trochę w sieci. Spróbuje sprawdzić styki w złączce, jeśli to nie pomoże to poszukam jakiejś stacji 'z lepszym sprzętem'. Jeszcze zapytam czy jest opcja, że ten błąd zgaśnie sam bez ingerencji komputera jeśli usterka zostanie wyeliminowana?

    0
  • #4 15 Cze 2017 11:27
    ociz
    Moderator Samochody

    Oczywiście, kontrolka zgaśnie jak tylko usterka zostanie naprawiona, jedynie w pamięci pozostanie zapisany błąd.

    corsasbest napisał:
    Każdy by był upierdliwy jeśli chodzi o jego dziecko!

    Tak dbasz o te "dziecko" że przez rok jeździsz niesprawnym...

    0
  • #5 15 Cze 2017 12:33
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Pomiar rezystancji grzałki w starej i nowej sondzie. Sprawdzenie czy na grzałkę dociera plus, sprawdzenie czy pojawia sie tam napięcie, sprawdzenie ciągłości przewodu pomiędzy grzałka a ECU.
    Sprawdzenie powyższych da odpowiedź gdzie jest przyczyna.
    Może być uszkodzony ECU.

    0
  • #6 15 Cze 2017 19:11
    corsasbest
    Poziom 2  

    grala1 napisał:
    Pomiar rezystancji grzałki w starej i nowej sondzie. Sprawdzenie czy na grzałkę dociera plus, sprawdzenie czy pojawia sie tam napięcie, sprawdzenie ciągłości przewodu pomiędzy grzałka a ECU.
    Sprawdzenie powyższych da odpowiedź gdzie jest przyczyna.
    Może być uszkodzony ECU.

    Będę sprawdzał i pisał na bierząco, dzięki wielkie!

    0
  • #7 15 Cze 2017 21:57
    adam7009
    Poziom 38  

    Chcesz sam sprawdzić ,to zamiast grzałki sondy podłącz sobie żarówkę np. 21W,powinna świecić impulsami ,w ten sposób sprawdzisz instalację,po za tym samą grzałkę zwykłym mierniczkiem można sprawdzić.

    0
  • #8 30 Cze 2017 20:42
    corsasbest
    Poziom 2  

    Wniosek jest ktrótki i powszechnie znany, sprawdzajmy piny a błąd będzie skasowany!! Dzięki wielkie za pomoc Panowie.

    0
  • #9 01 Lip 2017 21:39
    radekone
    Poziom 13  

    Kod błędu można odczytać z kontrolki sposobem na 'dwa pedały', a zresetować odłączając akumulator na kilka minut. Po co płacić mechanikowi za coś, co można zrobić samemu?

    0
  • #10 01 Lip 2017 23:26
    ociz
    Moderator Samochody

    radekone napisał:
    Po co płacić mechanikowi za coś, co można zrobić samemu?

    Owszem, za odczyt błędów nie ma najmniejszego sensu płacić, ale za naprawę już tak, bo przeważnie wychodzi znacznie taniej i skuteczniej niż grzebanie przez kogoś kto nie ma o tym pojęcia.

    0