Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.2 2002 rok - Roztrzaskany tłok podczas jazdy

TiKTakoo 15 Cze 2017 18:18 4833 59
  • #1 15 Cze 2017 18:18
    TiKTakoo
    Poziom 4  

    Witam, w dniu dzisiejszym podczas jazdy w moim Polo stało się coś bardzo dziwnego, mianowicie podczas ruchu usłyszałem duży huk z komory silnika i samochód stracił całkowicie moc (nie zgasł). Na luzie dojechałem do bezpiecznego miejsca w czasie toczenia się z silnika było słychać bardzo dziwny odgłos wręcz tłuczenie się czegoś. Po zaholowaniu samochodu do domu zobaczyłem, że została rozerwana siatka tłumika, spróbowałem zapalić samochód i złapał bez problemu lecz pracował bardzo głośno. Po zgaszeniu silnika gdy zobaczyłem pod samochód byłem w szoku ponieważ z rozerwanej siatki wyleciały 3 kawałki rozszarpanego tłoka. Moje pytanie brzmi jak to jest możliwe, że podczas spokojnej jazdy silnik uległ takiemu zniszczeniu oraz dlaczego rozerwało siatkę. Dodam, że kilka miesięcy temu były robione pierścienie, ale samochód po naprawie pracował bardzo dobrze. Ostatnim pytaniem jest czy opłacalna będzie naprawa silnika.

    0 29
  • #2 15 Cze 2017 18:39
    Megawe
    Poziom 30  

    Sprawdź czy pierścienie mają luz w cylindrze na dole i czy byly wyczyszczone z nagaru rowki na pierścienie w tłokach.
    Po stanie tulei można określić czy się tłoki nie zacierały.
    Czy auto ma gaz ?

    0
  • #3 15 Cze 2017 18:42
    jerry1960
    Poziom 33  

    Wg mnie naprawa nieopłacalna , szukaj słupka.

    0
  • #4 15 Cze 2017 18:55
    TiKTakoo
    Poziom 4  

    Samochód nie ma gazu. Kolejne pytanie jak resztki tłoka dostały się do wydechu?

    0
  • #5 15 Cze 2017 19:18
    E8600
    Poziom 36  

    Jeśli dobrze myślę to silnik na łańcuszku, który był wadliwy szybko się wyciągał dodatkowym mankamentem są zbyt krótkie ślizgi napinacza poprawione w wersjo od 2003 roku jak dobrze pamiętam. Przeskoczył rozrząd i pewnie reszta tłoków ma się podobnie. Naprawa nieopłacalna.

    0
  • #6 15 Cze 2017 19:45
    moto-kord
    Poziom 27  

    TiKTakoo napisał:
    Kolejne pytanie jak resztki tłoka dostały się do wydechu?

    Jest to bardzo dobre pytanie?Jakim cudem przedostały się przez katalizator?

    0
  • #7 15 Cze 2017 19:49
    TiKTakoo
    Poziom 4  

    moto-kord napisał:
    TiKTakoo napisał:
    Kolejne pytanie jak resztki tłoka dostały się do wydechu?

    Jest to bardzo dobre pytanie?Jakim cudem przedostały się przez katalizator?


    Jeśli się nie mylę siatka na tłumiku znajduje się przed katalizatorem a to z niej wypadły resztki, ponieważ została rozerwana.

    0
  • #9 15 Cze 2017 20:40
    E8600
    Poziom 36  

    Mogę spytać z jakim przebiegiem takie niespodzianki występują. Zapewne nie jest realny ale zawsze to jakieś pole odniesienia. Ten sam silnik znajdziemy skodzie ale tam już chyba miał poprawione ślizgi. Obecnie łańcuszki nie są jednoznaczne z trwałością silnika. Słyszałem, że kultowe 1,9 TDI obecnie dostało jakieś usprawnienie żeby te silniki szybciej się kończyły a nie robiły duże przebiegi. Coś z magistralą olejową podobno zmienili. Obecnie każda marka postarza produkty.

    0
  • #10 15 Cze 2017 21:14
    TiKTakoo
    Poziom 4  

    E8600 napisał:
    Mogę spytać z jakim przebiegiem takie niespodzianki występują. Zapewne nie jest realny ale zawsze to jakieś pole odniesienia. Ten sam silnik znajdziemy skodzie ale tam już chyba miał poprawione ślizgi. Obecnie łańcuszki nie są jednoznaczne z trwałością silnika. Słyszałem, że kultowe 1,9 TDI obecnie dostało jakieś usprawnienie żeby te silniki szybciej się kończyły a nie robiły duże przebiegi. Coś z magistralą olejową podobno zmienili. Obecnie każda marka postarza produkty.



    Na liczniku ma 225 tys km

    0
  • #11 15 Cze 2017 21:34
    adam7009
    Poziom 38  

    TiKTakoo napisał:
    moto-kord napisał:
    TiKTakoo napisał:
    Kolejne pytanie jak resztki tłoka dostały się do wydechu?

    Jest to bardzo dobre pytanie?Jakim cudem przedostały się przez katalizator?


    Jeśli się nie mylę siatka na tłumiku znajduje się przed katalizatorem a to z niej wypadły resztki, ponieważ została rozerwana.

    Popatrz pod maskę, bo najpierw jest katalizator z kolektorem, nie ma takiej opcji aby tłok z twojego silnika tam się znajdował, zapewne jest jakiś inny problem.

    0
  • #12 15 Cze 2017 22:26
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Katalizator może być pusty.
    Daj zdjęcie tego co wyleciało bo zaraz okaże się że kawałki tłoka przeszły przez "ucho igielne".
    Sprawdź ciśnienie na tłokach, może przez otwór po świecy będzie coś widać.

    0
  • #13 15 Cze 2017 22:31
    E8600
    Poziom 36  

    To i tak spory przebieg jeśli był to oryginalny łańcuch bo już przy niższych padały. Silniki vaga nie są tak trwałe jak kiedyś za małych pojemności to nawet fiat ma trwalsze. Co do katalizatora to jeśli był mechanik cwaniak to zapewne go wycioł dla zysku.

    0
  • #14 15 Cze 2017 22:34
    adam7009
    Poziom 38  

    ....jeśli nawet brak kata,to jeszcze przez zawory by musiały przelecieć ...,prędzej dziura w bloku i tędy wyszedł rozwalając siatkę,jeśli to jest tłok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    E8600 napisał:
    Co do katalizatora to jeśli był mechanik cwaniak to zapewne go wycioł dla zysku.
    z autopsji takie teorie?

    0
  • #15 15 Cze 2017 22:35
    TiKTakoo
    Poziom 4  

    Zdjęcia wstawie jutro, bo odłamki mam w garażu. Ale to jest tłok na 100% ponieważ na jednym z kawałków widać miejsca na pierścienie.

    0
  • #17 16 Cze 2017 07:22
    robokop
    Moderator Samochody

    E8600 napisał:
    To i tak spory przebieg jeśli był to oryginalny łańcuch bo już przy niższych padały. Silniki vaga nie są tak trwałe jak kiedyś za małych pojemności to nawet fiat ma trwalsze. Co do katalizatora to jeśli był mechanik cwaniak to zapewne go wycioł dla zysku.
    A sondę diagnostyczną pewnie wkręcił sobie w tyłek, żeby błędu nie generowała?

    0
  • #18 16 Cze 2017 08:41
    ociz
    Moderator Samochody

    E8600 napisał:
    Co do katalizatora to jeśli był mechanik cwaniak to zapewne go wycioł dla zysku.

    Taa, bo klient na pewno nie zauważy ze silnik będzie znacznie słabszy i głośniejszy po jego wyjęciu.

    To co wyleciało z rury to pewnie właśnie fragmenty katalizatora a nie tłoka.

    0
  • #19 16 Cze 2017 09:46
    Megawe
    Poziom 30  

    samostart teraz często uzywany do odpalania silników diesla CDI powoduje pękanie tłoków.

    0
  • #20 16 Cze 2017 11:02
    E8600
    Poziom 36  

    Katalizator to nie dyfuzor w 2T nie podnosi mocy tylko dopala spaliny czyniąc je czystsze robi to za sprawą platyny dlatego jest łakomym kąskiem. Zapchany katalizator to co najwyżej obniży moc oraz może powodować wyższe spalanie. Sama sonda chyba jest w kolektorze wylotowym. Co do błędu to te silniki 1,2 często łapią check engine i ludzie z tym jeżdżą.
    Co do samych katalizatorów to spotkałem się, że wycięto komuś w nocy na parkingu pewnie złomiarze się przestawili hehe. Robią to bezszelestnie takim czymś: VW Polo 1.2 2002 rok - Roztrzaskany tłok podczas jazdy
    Poczekajmy aż autor zdjęcia wrzuci.

    0
  • #21 16 Cze 2017 12:14
    moto-kord
    Poziom 27  

    U niego katalizator jest razem z kolektorem wydechowym.

    0
  • #22 16 Cze 2017 12:34
    E8600
    Poziom 36  

    moto-kord napisał:
    U niego katalizator jest razem z kolektorem wydechowym.

    Jestem świadomy tego ale spawacz ślusarz to ogarnie i wstawi rurę albo jeśli właściciel auta jest fanem tuningu wspawa strumienice w miejsce katalizatora.

    0
  • #23 16 Cze 2017 13:50
    TiKTakoo
    Poziom 4  

    grala1 napisał:
    Katalizator może być pusty.
    Daj zdjęcie tego co wyleciało bo zaraz okaże się że kawałki tłoka przeszły przez "ucho igielne".
    Sprawdź ciśnienie na tłokach, może przez otwór po świecy będzie coś widać.


    Wstawiam foto tego co wyleciało.
    https://obrazki.elektroda.pl/5596447000_1497613759.jpg

    0
  • #25 16 Cze 2017 14:06
    robokop
    Moderator Samochody

    A jakim cudem "to" przedostało się przez 5-mm szczelinę pomiędzy gniazdem, a zaworem, dodatkowo jakim prawem poszło w górę, nie opadło do miski? Siłami nieczystymi mi tu pachnie.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ok no to sciągaj głowicę.

    Po co? Całość do wyrzucenia na złom.

    0
  • #26 16 Cze 2017 14:09
    TiKTakoo
    Poziom 4  

    Właśnie stąd moje pytanie jakim cudem ? Czy jest szansa, że podczas zmiany pierścionków mechanik coś zawalił? Jak to się mogło stać, że podczas spokojnej jazdy tłok został tak bardzo zniszczony?

    1
  • #27 16 Cze 2017 14:32
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    TiKTakoo napisał:
    spróbowałem zapalić samochód i złapał bez problemu lecz pracował bardzo głośno.

    TiKTakoo napisał:
    Wstawiam foto tego co wyleciało.

    Coś tu nie gra......... Jeżeli to są fragmenty tłoka to ten 3 cylindrowy silnik pracując na 2 tłokach musiał skakać jak małpa na gumce. Nie tylko głośno, co zrozumiałe po uszkodzeniu wydechu.
    To autorze, jak zachowywał się silnik po uruchomieniu ?

    0
  • #28 16 Cze 2017 14:39
    E8600
    Poziom 36  

    Jaki przebieg po tej wymianie pierścieni zrobiłeś? Ktoś się pytał jakim cudem takie coś przez głowicę przeszło prosto przez zawór, którego zapewne już nie było bo się urwał.

    Wymiana samego napinacza w 1,2 miała sens gdy łańcuszek nie był jeszcze rozciągnięty poniżej 100tys. powyżej tylko cały komplet z zębatkami. Trwalszą jednostką był silnik 1,0 ale to rzadko kto wybierał ze względu na dynamikę. Najpopularniejszą jednostką jest 1,4 ale czy to auto jest ekonomiczne to już można dyskutować bo większe auta palą podobnie. Link

    0
  • #29 16 Cze 2017 17:35
    TiKTakoo
    Poziom 4  

    [quote="E8600"]Jaki przebieg po tej wymianie pierścieni zrobiłeś? Ktoś się pytał jakim cudem takie coś przez głowicę przeszło prosto przez zawór, którego zapewne już nie było bo się urwał.

    około 500 km


    Silnik po zapaleniu pracuje tylko i wyłącznie głośno.


    Znalazłem silnik do mojego modelu za 1200zł mam pytanie na co zwrócić uwagę podczas zakupu takowej jednostki? Silnik jest wymontowany a sprzedający niby gwarantuje, że jest 100% sprawny

    0