Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra H - Szarpanie na niskich obrotach i błędy017152 ,16003R,15505A,040062

DespeiL 15 Jun 2017 21:33 14022 8
  • #1
    DespeiL
    Level 7  
    Dzień dobry, jestem posiadaczem Astry H 2005 roku 1.6 Twinport i mam problem z tym że dość często szarpie mi auto na niskich obrotach (1200-1400 w korkach na 1-2 biegu) i czasami faluje na pozostałych oprócz tego już drugi raz zapala się mi kontrolka check engine a diagnostyka
    (pedał gazu + hamulca ) pokazuje coraz inny błąd :
    Najpierw miałem
    16003R,
    15505A,
    040062
    Po kasowaniu ich 2 dni jeździłem spoko a dziś wyskoczyło mi :
    017152

    Z tego co przeczytałem w sieci i ze słów mechanika te wszystkie błędy są związane z EGR.


    Auto już było u 3ch mechaników
    1 - wymienił świecy i powiedział że dobrze jeździ ( po 20min jazdy nie zauważyłem zmian)
    2- trzymał mi auto 3 tygodni po czym powiedział że uszczelnił kolektor , wymienił pedał gazu i jest lepiej ale nie do końca i że musze jeszcze raz mu zostawić na parę dni auto ( w sumie rzeczywiście stało lepiej)
    3) - skasował mi te 3 błędy i powiedział że nie ma nić krytycznego i można jezdić

    Owszem po tym jak nie dostałem żadneh konkretnej informacji jak zwyciężyć to szarpanie zacząłem szukać sam no i właśnie mam nadzieje że ktoś mi powie w co szukać i czy to szarpanie może być powodem niesprawności EGR?
  • #2
    panstalin2
    Level 20  
    Wyczyść EGR jak to nie pomoże to go wymień .
  • #3
    Michal2002
    Level 23  
    Znałem podobny przypadek , nic nie pomagało , auto jeździło po serwisach i w końcu właściciel sprzedał wóz po kilku latach a objawy miał takie jak Ty. Z tego co pamiętam ktoś sugerował sprzęgło a ja dawałem do niego cewkę.

    Pozdrawiam
  • #4
    DespeiL
    Level 7  
    Tak mnie w k**wiło dziś to szarpanie że porostu odpijałem kabel od EGR no i proszę ,chyba już niema szarpanka.Parę dni tak pojeżdżę i jeżeli nić się nie zmieni to pojadę do mechanika i zaślepię ten EGR żeby mi lampka nie świeciła
  • #5
    MikeC
    Level 31  
    W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
  • #6
    Michal2002
    Level 23  
    Podejrzewam ,że to może być właśnie ten problem
  • #7
    DespeiL
    Level 7  
    MikeC wrote:
    W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...


    Ostatnio "wyczyszczono mi EGR" , po czym auto świetnie jeździło ok. 3 dni , a potem problem zaczął po trochę wracać i znowu odpiąłem EGR.
    Czy ma sens po tym czyszczeniu sprawdzać to o czym mówisz czy może to już było zrobione w zakresie tej usługi ? ( nie wiem tak na prawdę jak wygląda czyszczenie EGR)
  • #8
    rob4028
    Level 25  
    Na tą przypadłość jest " Techniczny Biuletyn Serwisowy" TSB.
    kanały układu EGR są zatkane w kolektorze dolotowym.
    Wyczyścić oraz sprawdzić luzy zaworowe (tylko Z16XEP)