Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

klimatyzcja audi a6 c4 2,5 tdi który czujnik przy skraplaczu gdzie powinien być

Dawid W 15 Cze 2017 22:25 645 14
  • #1 15 Cze 2017 22:25
    Dawid W
    Poziom 13  

    Witam
    Pytanie się tyczy skraplacza klimatyzacji w audi a6 c4. Rozszczelniła mi się chłodnica klimatyzacji wiec ją wymieniłem ale moim błędem było że nie zwróciłem uwagi który czujnik ma być gdzie wkręcony: przy demontażu odniosłem wrażenie że są innej średnicy. Pytanko gdzie który powinien być załączam zdjęcie jak są.
    Drugie pytanko tyczy się skrzyni automatycznej.
    Ogólnie nie mam do nie zastrzeżeń zmienia biegi jak należy ale autko jedzie bez gazu oraz nie trzyma pod górę a pod dużą to nawet się cofa na obrotach jałowych. Czy mam się martwić tą przypadłością?
    Będę wdzięczny za odpowiedzi.

  • #2 15 Cze 2017 23:10
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Czerwony powinien być na wysokim ciśnieniu (cienka rurka).

  • #3 17 Cze 2017 09:32
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    A to nie jest tak że na skraplaczu wejście/wyjście te same ciśnienie występuje? Gdzie wejście góra a wyjście dół. Według etki prawidłowo czerwony na górze zielony na dole.

  • #4 18 Cze 2017 16:43
    Dawid W
    Poziom 13  

    No i tu się panowie zaczynają schody. Przed zadaniem pytania poszperałem w wujku gogle no i podłączyłem według schematu jaki jest na zdjęciu(ktoś miał problem z brakami niektórych elementów w instalacji klimatyzacji jest na elektrodzie) ale przypadkiem rzuciły się mi w oczy inne zdjęcia i tam jest odwrotnie.

  • #5 18 Cze 2017 17:20
    milejow
    Poziom 42  

    Aleksander_01 napisał:
    Czerwony powinien być na wysokim ciśnieniu (cienka rurka).

    Oba są na wysokim.
    Do autora:
    O ile pamiętam to nie da się ich podpiąć odwrotnie.
    Do górnego leci brązowo/niebieski i brązowo/czarny a do dolnego brązowo/niebieski i brązowy

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Jarzabek666 napisał:
    Gdzie wejście góra a wyjście dół.

    Odwrotnie.

  • #6 18 Cze 2017 20:11
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    milejow napisał:
    Odwrotnie.

    klimatyzcja audi a6 c4 2,5 tdi który czujnik przy skraplaczu gdzie powinien być

    Skraplacz ciut inny na zdjęciu ale to schemat z A6 C4 czerwony czujnik 22 zielony czujnik 21

    Góra od sprężarki dół idzie na parownik.

  • Pomocny post
    #9 18 Cze 2017 21:34
    milejow
    Poziom 42  

    Jeden załącza wentylatory na drugi bieg(dolny), drugi powoduje wyłączenie awaryjne klimy po przekroczeniu granicznego ciśnienia.

  • #10 18 Cze 2017 22:09
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    Może nie tyle co drugi ale wyższy, bo to zależy od instalacji wentylatorów czy była 3 biegowa czy 2 biegowa.

    Takie czujniki występują w 100,80 jeszcze.

  • #11 18 Cze 2017 22:55
    jack63
    Poziom 40  

    Domyślam się, choć odpowiedź nie padła, że są to presostaty.
    Jeżeli tak, to ten na wyższe ciśnienie zadziałania będzie zabezpieczający, a ten na niższe włącza wyższy bieg wentylatora.
    W zasadzie, poza spadkiem ciśnienia wynikającym z oporów przepływu, ciśnienia na obu presostatach powinny być prawie takie same. Więc ich położenie jest dowolne względem siebie.
    Pozostaje tylko problem odporności na temperatury. Na wlocie do skraplacza (góra) panują dużo wyższe temperatury czynnika. Jest tam temperatura końca sprężania. Czyli może być nawet i 140 oC.
    W "normalnych" układach chłodniczych w tym miejscu stosuje się termostat, a nie presostat, aby chronić sprężarkę przed zbyt wysoką temperaturą.
    Czy ten górny "czujnik" jest presostatem, czy może termostatem ???

  • #12 18 Cze 2017 23:09
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    Presostat jest też całkiem gdzie indziej i chroni przed niskim ciśnieniem. A ten czarowny to ciśnieniowy 20bar bodajże. Klimatyzacje z tych lat nie posiadają zabezpieczenia termicznego.

  • #13 18 Cze 2017 23:19
    jack63
    Poziom 40  

    Jarzabek666 napisał:
    Presostat jest też całkiem gdzie indziej i chroni przed niskim ciśnieniem.

    Presostat przen niczym nie chroni! On tylko sygnalizuje przekroczenie poziomu ciśnienia w górę lub w dół. Zabezpieczenie, czyli wyłączenie sprężarki lub inne działania, realizuje układ sterowania.
    Jarzabek666 napisał:
    A ten czarowny to ciśnieniowy 20bar bodajże.

    Czyli to byłby zabezpieczający.

  • #14 18 Cze 2017 23:26
    Jarzabek666
    Poziom 23  

    jack63 napisał:
    Presostat przen niczym nie chroni! On tylko sygnalizuje przekroczenie poziomu ciśnienia w górę lub w dół. Zabezpieczenie, czyli wyłączenie sprężarki lub inne działania, realizuje układ sterowania.


    No nie w tym przypadku bo Presostat niskiego ciśnienia to główne zasilanie przekaźnika załączania sprężarki poza układem sterowania. Nawet sterownik nie wie czy jest ciśnienie czy go nie ma.

    Skrócony schemat
    klimatyzcja audi a6 c4 2,5 tdi który czujnik przy skraplaczu gdzie powinien być

  • #15 19 Cze 2017 21:34
    Dawid W
    Poziom 13  

    Witam Wszystkich
    Dzisiaj nabiłem klimę i czerwony czujnik jest przykręcony przy cienkiej rurce(tak jak mówił Aleksander_01) i jest to czujnik od zbyt wysokiego ciśnienia w układzie(taki błąd wyrzuciło po odpięciu go no i klima się nie włączyła). Natomiast drugi czujnik nie wiem od czego jest żaden błąd się nie pojawił, klimatyzacja pracowała bez zmian. Czujnik znajdujący się na podszybiu też nie wykazywał żadnych błędów po odpięciu.
    Po nabiciu klimy przewodem tylko wysokiego ciśnienia, wstępnie ciśnienie było 16 bar chwilę później podeszło prawie do 20 po czym po jakimś czasie spadło do 15 i tak się trzymało przez około 15-20 minut aż do wyłączenia silnika, bez względu czy ustawiłem najniższą temperaturę czy 25 stopnia. Domyślam się że winnym skoku ciśnienia był pusty układ jak i nowa dysza rozprężna oraz osuszacz. Jeśli się mylę proszę o poprawianie mnie.
    Dziękuje i pozdrawiam.
    Dawid
    Najlepsze rozwiązania są z zasady najprostsze. Położenie czujników sprawdziłem na alledrogo.pl. Wszystkie sprzedawane tam chłodnice maja czerwony czujnik w pionie a zielony w pod kątem wkręcony. Więc rację ma milejow. Na marginesie to zielony czujnik jest od drugiego biegu wentylatora zaś ten na podszybiu zakładam że od zbyt niskiego ciśnienia.
    Temat czujników można uznać za zamknięty. Jedynie jakby ktoś wypowiedział by się na temat skrzyni biegów.
    Dziękuje za zainteresowanie

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME