Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam odpowiedniego aparatu do moich wymagań...

17 Cze 2017 08:41 1836 13
  • Poziom 4  
    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Mam na imię Adam,lubię fotografować, choć jestem amatorem.
    Chciałbym prosić uprzejmie Was abyście doradzili mi jaki aparat byłby dla mnie idealny.
    Do tej pory używałem aparatu Canon 450d z kitowym obiektywem (F-S 18-55mm IS f/3.5-5.6), wykonałem bardzo dużo zdjęć tym aparatem, obecnie nie jestem już zadowolony z jakości zdjęć, słaba ostrość zdjęć, kolory też nie takie... Dodatkowo awarii uległ focus w obiektywie, więc sami rozumiecie. Zdjęcia jakie wykonuję to najczęściej:
    1. - zdjęcia na stole bezcieniowym przy użyciu lamp studyjnych DELICACY 180. lamp studyjnych Delicacy 180
    2. - zdjęcia przedmiotów na drewnianym stole również przy użyciu
    3. - zdjęcia grzybów w lesie
    4. - zdjęcia przestrzeni miejskiej, zabytki, budynki itp.
    5. - zdjęcia krajobrazów( góry, jeziora, plaże, morza, lasy)

Bardzo rzadko zdjęcia ludzi, portrety,inne zdjęcia podczas podróżowania itp.
    - chciałbym też może w przyszłości spróbować zdjęcia makro.

Dużo osób poleca mi właśnie do wspomnianych czelów zakup kompaktu z wymienną optyką, a nie lustrzanki. Myślę, że dużym lustrem jest też waga i przede wszystkim gabaryty.
    Jak wspomniałem chciałbym uzyskać dużo lepszą jakość zdjęć niż przy użyciu Canona 450d.

Jeżeli chodzi o budżet to tak myślę, że chciałbym się zmieścić w budżecie do 4.000 tys zł raczej za sprzęt używany. Oczywiście chciałbym coś z wymiennym obiektywem. Obecnie przebywam w Australii, więc byłaby szansa kupić coś powyżej 4 tys. zł ponieważ sprzętu używany jest tu trochę tańszy i są nie raz dobre okazje.
    Długo już poszukuję i na razie chyba najlepszy typ jaki namierzyłem to Olympus OM-D E-M5 II.
    Zastanawiam się też nad Sony a63000.