Witam.
Autko Punto 2 1200 8 V, gaz BRC JUST.
Problemem u mnie są odczyty sondy lambda. Byłem u gazowników i stwierdzili awarię układu PB więc nie mogli ustawić LPG. W czasie analizy spaliny były na prawidłowym poziomie jeśli lambda dawała właściwe odczyty tyle, że nie był to stan stały.
Sonda zaczyna dawać odczyty na poziomie 0,2 v i pomaga tu reset ECU - czyli odklemowanie akumulatora. Po tym sonda zaczyna działać OK,
0-1 v ale do czasu przejścia na LPG i powrocie lub ponownym odpaleniu na PB - sonda już podaje 0,2 v, tak około, ze skokami < 0 v.
Zacząłem więc bobrować co może być przyczyną.
Podejrzenia - lambda, komp LPG, ECU.
W połączeniu wg instrukcji działa jak opisałem.
Podłączenie bez emulacji lambda L->ECU & LPG czyli lambda połączona jednocześnie z EKU i LPG - działa jak opisane czyli błędu nie powoduje emulacja.
Podłączenie bez LPG lambda -> ECU, przewody lambda LPG wiszą w powietrzu - działa jak opisane czyli błędu nie powoduje komp LPG przynajmniej w zakresie podłączenia sondy. Na gazie bez lambdy działa co mnie ciut zdziwiło bo nawet aku pracował (pomiar napięcia na wyjściu DIN LPG) zakładam sterowanie z TPS.
No i na końcu wyciągnąłem cały komp LPG i teraz sonda pracuje jak trzeba. Ale to zakładałem z góry.
Lambda zakładam że jest dobra bo w sumie działa, chyba że ma specyficzne uszkodzenie raz dobra raz zła.
Zostaje jeszcze TPS i emulator wtrysków jako części wspólne. Z TPS jest odczyt oporu więc raczej nie będzie wpływał na sondę.
Zostaje zatem emu wtrysków. Tylko nie bardzo wiem jak awaria tego może wpływać na opisane błędy. A że do takiego wniosku doszedłem niedawno nie zaglądałem tam jeszcze, mogło się coś udyndać czy skorodować, wtedy ECU może widzieć brak wtryskiwacza ale jaki to ma wpływ tego nie wiem.
Jak ktoś może pomóc w rozwiązaniu problemu będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
P.S. Nie sprawdzałem jeszcze pracy tylko na gazie, bez używania PB.
Autko Punto 2 1200 8 V, gaz BRC JUST.
Problemem u mnie są odczyty sondy lambda. Byłem u gazowników i stwierdzili awarię układu PB więc nie mogli ustawić LPG. W czasie analizy spaliny były na prawidłowym poziomie jeśli lambda dawała właściwe odczyty tyle, że nie był to stan stały.
Sonda zaczyna dawać odczyty na poziomie 0,2 v i pomaga tu reset ECU - czyli odklemowanie akumulatora. Po tym sonda zaczyna działać OK,
0-1 v ale do czasu przejścia na LPG i powrocie lub ponownym odpaleniu na PB - sonda już podaje 0,2 v, tak około, ze skokami < 0 v.
Zacząłem więc bobrować co może być przyczyną.
Podejrzenia - lambda, komp LPG, ECU.
W połączeniu wg instrukcji działa jak opisałem.
Podłączenie bez emulacji lambda L->ECU & LPG czyli lambda połączona jednocześnie z EKU i LPG - działa jak opisane czyli błędu nie powoduje emulacja.
Podłączenie bez LPG lambda -> ECU, przewody lambda LPG wiszą w powietrzu - działa jak opisane czyli błędu nie powoduje komp LPG przynajmniej w zakresie podłączenia sondy. Na gazie bez lambdy działa co mnie ciut zdziwiło bo nawet aku pracował (pomiar napięcia na wyjściu DIN LPG) zakładam sterowanie z TPS.
No i na końcu wyciągnąłem cały komp LPG i teraz sonda pracuje jak trzeba. Ale to zakładałem z góry.
Lambda zakładam że jest dobra bo w sumie działa, chyba że ma specyficzne uszkodzenie raz dobra raz zła.
Zostaje jeszcze TPS i emulator wtrysków jako części wspólne. Z TPS jest odczyt oporu więc raczej nie będzie wpływał na sondę.
Zostaje zatem emu wtrysków. Tylko nie bardzo wiem jak awaria tego może wpływać na opisane błędy. A że do takiego wniosku doszedłem niedawno nie zaglądałem tam jeszcze, mogło się coś udyndać czy skorodować, wtedy ECU może widzieć brak wtryskiwacza ale jaki to ma wpływ tego nie wiem.
Jak ktoś może pomóc w rozwiązaniu problemu będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
P.S. Nie sprawdzałem jeszcze pracy tylko na gazie, bez używania PB.