Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zipp Neken 70ccm - Brak ładowania - Stator z dwiema cewkami

Wyszczal 18 Cze 2017 17:02 1122 3
  • #1 18 Cze 2017 17:02
    Wyszczal
    Poziom 13  

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Już szukałem na internecie z tym problemem ale nic nie znalazłem po za jakiś bezsensownych schematów.
    Więc, mój problem polega na tym iż zakupiłem do Zipp neken silnik o pojemności 70cm3. Silnik odpalił bez problemu lecz mam problem z ładowaniem i zasilaniem całej elektryki. Otóż w starym silniku gdzie była pojemność 50cm3 Stator był 6-cio cewkowy i 5-cio przewodowy. W nowym silniku stator ma tylko dwie cewki i też 5 przewodów. Po podłączeniu regulatora napięcia który był oczywiście tez 5 przewodów napięcie ładowania akumulatora oraz zasilania instalacji nie przekracza 4V. Dodam że cała instalacja jest zasilana z akumulatora wiec światła czy kierunkowskazy mogą działać bez odpalania silnika. Wyczytałem na innym forum ,że większość motorowerów ma zasilanie świateł z cewki a tylko np. klakson czy kierunkowskazy z akumulatora.
    co może być powodem takiego zachowania napięcia? Czy regulator napięcia jest odpowiedni do tego statora dwucewkowego?
    poniżej dodaje zdjęcia starego (6-cio cewkowego) statora oraz nowego (2-cewkowego)

    Stator 2-cewki 5-przewodów
    Zipp Neken 70ccm - Brak ładowania - Stator z dwiema cewkami
    Stator 6-cewek, 5-przewodów
    Zipp Neken 70ccm - Brak ładowania - Stator z dwiema cewkami

    Z góry dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam wyszczal.

    0 3
  • Sklep HeluKabel
  • #2 20 Cze 2017 23:06
    paweld69
    Poziom 24  

    Jeśli wszystko dobrze podłączyłeś, powinno działać. Statory były i są stosowane zamiennie.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 21 Cze 2017 16:48
    Wyszczal
    Poziom 13  

    jeden chłopak mi napisał tak:
    "Możesz albo przełożyć stator razem z deklem i magnetem ze starego silnika albo kombinować z tym co masz a to będzie trochę zabawy a efekt taki sobie bo raz wymiana żarówki z przodu na 25W zamiast 35 i ładowanie LEDów tam gdzie można tj, podświetlenie zegarów, kierunki postojówki a dwa zabawa z samą cewką bo trzeba przelutować kable. Jak możesz przeszczep elektrownie ze starego silnika, wyjdzie taniej .
    BTW silniki oba z górnym rozrusznikiem?"

    powiem szczerze że nie wiem co robić.
    A powiedz mi jedno, zakupiłem regulator 4 pin i zabrałem go na warsztat do testów.
    Przy takim podłączeniu jak na rysunku sam regulator bez jakiegokolwiek obciążenia bierze 8A:/ przy napięciu wejściowym 18V.
    ze starym 5pin który posiadam jest taka sama sytuacja.

    Zipp Neken 70ccm - Brak ładowania - Stator z dwiema cewkami

    0
  • #4 22 Cze 2017 17:27
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Musisz przełożyć zapłon od starego silnika, tj. koło magnesowe oraz stator, ew. pokrywę. Za dużo będzie przerabiania ze świateł z akumulatora na światła ze silnika

    0