Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia CB od obracających się kół.

18 Cze 2017 20:49 1653 13
  • Poziom 10  
    Witam, Radio President Herbert antena Sirio turbo 5000 zamontowana na stałe na dachu. Zakłócenia dochodzą przez antenę, najprawdopodobniej przez masę/ekran. Na postoju przy odpalonym silniku wszystko jest jak należy. Jednak wystarczy tylko ruszyć i słychać tyk-tyk-tyk z częstotliwością obracania się kół. Trudno mi powiedzieć od kiedy tak się dzieje, bo ostatnio bylem w delegacji i rzadko jeździłem autem, a jak już to bez włączania CB. Parę tyg temu robiłem zawieszenie, włącznie z przegubami. Pierwsza myśl może to czujniki ABS, tylko że system działa jak działał, a czujniki z-czytują ciąg sygnałów z wieńca, a nie jeden sygnał na jeden obrót. Mimo wszystko odpiąłem czujniki na kostkach od reszty instalacji. Nic to nie dało. Nie wiem jak ten problem ugryźć. Ponad 5 lat zestaw działał bez zarzutu.
  • Poziom 13  
    Nie napisałeś jaki to samochód, może to jakiś czujnik ciśnienia? Generalnie to chyba taki pierwszy przypadek. Rozumiem że częstotliwość wzrasta z prędkością obrotową kół?
  • Poziom 10  
    Audi S6 C4 benzyna. Tak, częstotliwość wzrasta z prędkością obrotową kół. Męczyłem to dzisiaj kolejne 3h. Zasiliłem radio z niezależnego źródła, podłączyłem antenę nowym kablem, podałem dodatkową masę do anteny i niestety bez zmian. Zauważyłem że zakłócenia pojawiają się dopiero po przejechaniu ok. 10km po czym się nasilają. Pojedyncze impulsy zakłócenia to nie jest jakieś tam subtelne puknięcie lecz one zamykają wręcz skale na wyświetlaczu na włączonych filtrach (ANL, HI CUT, NB). Ten president słynie z silnych filtrów, a aktualnie są takie trzaski że nie ma mowy o jakimkolwiek użytkowaniu. Dostrzegłem również że impulsy nasilają się podczas przyspieszania, a osłabiają przy hamowaniu silnikiem. Może to jednak te czujniki abs? tylko brak mi wyobraźni jak to może wytwarzać impulsy co obrót. Najgorzej że te czujniki mają taki system mocowania że ani ich nie wyjmę ani delikatnie nie cofnę bez niszczenia. Druga opcja to usterka anteny. Nie wiem.. trochę już mi ręce opadają
  • Poziom 16  
    Czujnik od prędkościomierza???
  • Poziom 13  
    21paweł21 napisał:
    Czujnik od prędkościomierza???


    Inpulsator jest w skrzyni biegów.
  • Poziom 33  
    Proszę podać wartość SWR dla tej instalacji kolego autorze, zaraz będzie wiadomo dlaczego jest tak jak piszesz.
    Tomaszko80 napisał:
    Druga opcja to usterka anteny
    No sam piszesz. Od tego trzeb było zacząć, zawsze przy takich problemach się mierzy SWR na początku. Poza tym radio możesz sprawdzić u kolegi w aucie i będzie od razu wiadomo czy radio "zbiera" czy antena.
    Moderowany przez Olek II:

    Zakłócenia na odbiorze od niewłaściwego WFS? I to po przejechaniu 10 km? W antenie jest licznik kilometrów, który po przejściu progu zmienia dostrojenie anteny, a przy tym wie, czy jest hamowanie silnikiem bądź przyspieszanie?
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 16  
    Tomaszko80 napisał:
    21paweł21 napisał:
    Czujnik od prędkościomierza???


    Inpulsator jest w skrzyni biegów.


    Ogólnie wiadomo gdzie się znajduje owy czujnik.

    Jest to niemniej jednak potencjalne źródło zakłóceń "raz na obrót koła"
    lub okablowanie idące do licznika i sam licznik. Ja przynajmniej nie miałem okazji spotkać się z takim rodzajem zakłóceń i temat śledzę z zaciekawieniem.

    Może warto spróbować odłączyć ww. czujnik i sprawdzić efekty podczas jazdy.
  • Poziom 10  
    Witam, SWR na pierwszym i ostatnim kanale po 1.1. Za przeproszeniem dupy wam bym nie zawracał gdyby chodziło o taki banał. Zawsze wszelkie problemy próbuje rozwiązywać samodzielnie, ale tym razem... W porządku idę odepnę impulsator i zrobię test.
  • Poziom 41  
    Srelu napisał:
    Zawsze wszelkie problemy próbuje rozwiązywać samodzielnie
    Bardzo cenne stwierdzenie,popieram.
    Srelu napisał:
    W porządku idę odepnę impulsator i zrobię test.
    Mam nadzieje że podzielisz się z nami wynikiem tego testu. Z góry serdeczne dziękuje.
    @Srelu
    Poczciwy President Herbert ma swoje uroki, było to CB_radio z tzw. "wyższej półki" lecz nie jest aż tak odporne na zakłócenia pochodzące z obecnie stosowanych rozwiązań technologicznych.
    P.s
    Próbowałeś podłączyć inne CB_radio w tym Twoim aucie?.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Czy w czasie opadu deszczu też masz te zakłócenia? Może to wyładowania elektrostatyczne powstają na powierzchni opon. Zmocz opony aby nie oczekiwać deszczu i wyklucz bądź potwierdź moją hipotezę.
  • Poziom 10  
    Podzielę się więc spostrzeżeniami. Czujnik prędkości odłączony, czujniki ABS również.
    Tak to wygląda czyli bez zmian https://www.youtube.com/watch?v=kCaMvhwdCLk&feature=youtu.be
    Zakłócenia pojawiły się od razu, a nie po 10km, więc to nie reguła. Można zauważyć że filtry niby wyciszają, ale te trzaski po dłuższej trasie przebijają się również przez nie. Postanowiłem podnieść samochód i zakręcić każdym kołem osobno. Zakłócenia pojawiają się jedynie gdy kluczyk jest w pozycji zapłon. Co dziwniejsze trzaski są jedynie przy kręceniu tylnym lewym kołem, wyłącznie do przodu. Przypominam że czujniki abs są odpięte. W przypadku pozostałych kół jest cisza. Wyciągnąłem czujnik abs z tylnej lewej zwrotnicy przekonany że to jest to. Wisi on sobie swobodnie obok, kręcę kołem i nadal są trzaski. Dodam że jest to napęd quattro skrzynia manualna. W układzie napędowym z elektrycznych rzeczy został nie wypięty czujnik wstecznego i zapięcia mechanicznej blokady w tylnym dyferencjale. Czujnik wstecznego wykluczam, a blokady wypnę jutro i jeszcze raz sprawdzę. Kończą mi się pomysły.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bez znaczenia, czy asfalt jest suchy czy mokry nic to nie zmienia.
  • Poziom 10  
    Spokojnie.
    To auto z 95r. Nie ma tam rządnej wyszukanej elektroniki takiej jak czujniki ciśnienia w kołach. Styczność z układem napędowym ma: czujnik prędkości, czujnik wstecznego, czujniki abs, blokada dyferencjału, czujniki zużycia klocków które są poodcinane i nic poza tym. Trzaski pojawiają się tylko gdy stacyjka jest w pozycji zapłon, kręcąc kołem czy też samą piastą. Można by przypuszczać że jakiś pracujący podzespół wytwarza/przechwytuje zakłócenia. Zostaje mi do sprawdzenia tylko blokada dyfra i po tym chyba odpuszczam.

    Dodano po 3 [godziny] 58 [minuty]:

    Winna okazała się zawieszona centralka sterująca podciśnieniem siłownika blokady dyferencjału. Prawdopodobnie nie cofnęło do końca dźwigienki popychającej pierścień blokujący i coś napierdzielało w czujnik który jest w obwodzie lampki informującej o spięciu na sztywno obu półosi. Banał... Dzięki wszystkim za zainteresowanie.